Česká spořitelna stanovila svou strategii v oblasti své společenské odpovědnosti na roky 2008 – 2010. Tato strategie je provázaná s programem Banka první volby, který položil základy dalšího růstu a úspěchů společnosti. Tuto novou strategii charakterizuje motto „Investujeme pro budoucnost“. Obsahuje tři hlavní oblasti - vzdělávání, s primární ale ne výlučnou orientací na finanční vzdělávání, pomoc lidem v nouzise zaměřením na stárnoucí společnost a pomoc při prevenci a léčbě drogově závislých a udržitelný rozvoj, péče o prostředí, ve kterém žijeme.
Program Banka první volby pro roky 2006 -2008 zahájila Česká spořitelna v červenci 2006 s jasným cílem, aby jí pomohl upevnit vedoucí pozici v oblasti drobného bankovnictví a finančních trhů a posílit pozici a význam České spořitelnyv oblastislužeb malým a středním firmám. Program Banka první volny se skládá ze sedmi základních stavebních kamenů, které tvoří základnu pro naplňování jednotlivých milníků:
- Klienti
- Společenská odpovědnost
- Distribuční síť
- Firemní kultura
- Řízení služeb
- Procesy
- Služby a produkty
Výčet milníků, kterých ČS dosáhla v rámci programu Banka první volby v prvním čtvrtletí 2008
Klienti
- Developerská střediska poskytují specializované poradenství investorům a developerům.
- Dámský investiční klub sdružuje ženy-investorky.
Sociální odpovědnost firmy
- Středisko poradenství dlužníkům na pomoc předluženým (17. ledna charitativní organizace otevřela svou první kancelář v Praze).
- Nová strategie sociální odpovědnosti firmy (motto „Investujeme pro budoucnost“).
Distribuční síť
- Naši realitní makléři (Realitní společnost České spořitelny) jsou nejkvalifikovanější makléři v České republice.
Firemní kultura
- Výsledky spokojenosti zaměstnanců byly prezentovány v centrále, v oblastních pobočkách a v dceřiných společnostech, následný realizační/akční plán byl schválen představenstvem.
- Firemní strategie byla zaměstnancům v centrále a v oblastních pobočkách srozumitelně komunikována prostřednictvím Road Shows a workshopů.
Řízení služeb
- Trvalé zvyšování počtu klientských dotazů zpracovaných za 24 hodin (80 % cíle).
Procesy
- Pobočky: standardní čekací doba na pobočkách 7 min. V 1Q 2008 jsme dosáhli 77% standardní čekací doby (oproti 70 % ve 4Q 2007).
- Centrála: počet návrhů na zlepšení (prostřednictvím procesů SixSigma, Lean, Kaizen atd.) – v 1Q2008 šestkrát více, jde o meziroční zlepšení.
Služby a produkty
- Uskutečněna vůbec první platba v SEPA (Single Euro Payment Area).
- Internetové bankovnictví nabídlo klientům nové funkce, které banka testovala od loňského listopadu u vybraných uživatelů internetového bankovnictví SERVIS 24.
- Úhrady v EUR do čtyř hodin: Česká spořitelna zadává platby PRIEURO.
Plnění obchodních cílů:
Obchodní cíl | Lhůta | Současný stav |
1 mil. kreditní karty | 4Q 2008 | 623 000 |
140 000 hypoték | 4Q 2008 | 147 000 |
1,3 mil. klientů SERVISu 24 | 4Q 2008 | 1,17 mil. |
100 nových bankomatů ročně | 4Q 2008 | 15 v 1. čtvrtletí |
3 produkty na klienta (Cross Sell) | 4Q 2008 | 2,59 |
6 500 klientů SME | 4Q 2008 | 5 300 |
180 000 klientů MSE | 3Q 2008 | 170 000 |