Program Banka první volby položil základy dalšího růstu a úspěchů České spořitelny a vytvořil podmínky pro další strategický rozvoj v letech 2008 – 2010.
Program Banka první volby průběžně naplňuje svůj cíl, tedy upevnit svou vedoucí pozici České spořitelny v oblasti drobného bankovnictví a finančních trhů a posílit pozici a význam v oblasti služeb malým a středním firmám. Program se skládá ze sedmi základních stavebních kamenů, které tvoří základnu pro naplňování jednotlivých milníků: Klienti; Společenská odpovědnost; Distribuční síť; Firemní kultura; Řízení služeb; Procesy; Služby a produkty.
Výčet milníků, kterých ČS dosáhla v rámci programu Banka první volby v prvním pololetí 2008
Klienti
−Vlastní motiv na platební kartě – www.kartapodlevas.cz
−Služba cash back nově v INTERSPAR
−Nová developerská centra poskytují poradenství investorům a developerům
−Činnost zahájil Dámský investiční klub
Sociální odpovědnost firmy
−Volných dnů na charitativní účely využilo 450 zaměstnanců
−Nově definovaná strategie společenské odpovědnosti
−Z iniciativy ČS byla pro širokou veřejnost otevřena Poradna při finanční tísni
Distribuční síť
−Provoz zahájil první depozitní bankomat (Praha - Obchodní centrum Nový Smíchov)
−Vznikly plně samoobslužné zóny (Olomouc – tř. Svobody, Praha 5)
−Otevřena byla první bezhotovostní pobočka (Praha – Česlice)
Firemní kultura
−Prezentace výsledků průzkumu spokojenosti zaměstnanců skupiny EBG
−Culture Development Scorecard (CDS) schválena představenstvem jako nástroj pro podporu a rozvoj firemní kultury
−FSČS se stává kompetenčním centrem pro rozvoj firemní kultury v rámci EBG
−Pracovní skupina "Diversitas„ s cílem podpory rovných příležitostí jako nutné součásti firemní kultury
Řízení služeb
−70 % stížností a podnětů klientů vyřízeno do 24h – blížíme se cíli vyřídit 80 % stížností do 24 hodin
−Klientské centrum nově poskytuje informační servis i komerčním klientům a to v českém, anglickém a německém jazyce
Procesy
−Zkracujeme čekací dobu na pobočkách - do 7 min. bylo ve 2. čtvrtletí 2008 obslouženo již 76 % klientů
Služby a produkty
−Nová Ideální hypotéka ČS – další variabilní produkt (možnost sestavit si produkt přesně podle svých potřeb)
−Program Mini Profit pro malé podnikatele
−Rozšíření služeb pojištění proti zneužití platební karty
−Rozšíření služeb SERVIS 24
−Uskutečnila se vůbec první platba v SEPA (Single Euro Aera)
Plnění obchodních cílů:
Obchodní cílLhůtaSoučasný stav
1 mil. kreditní karty 4Q 2008 604 000*]
140 000 hypotéky 4Q 2008 150 000
1,3 mil. klienti SERVISu 24 4Q 2008 1,18 mil.
100/ročně nové bankomaty 4Q 2008 30 v 1. pololetí
3,0 počet produktů/klient křížový prodej 4Q 2008 2,60
6 500 klienti SME 4Q 2008 5 602
180 000 klienti MSE 3Q 2008 170 000
*] Cíl bude aktualizován ve Q3 2008 poté, co bude v prodeji nový kartový produkt. Politikou České spořitelny je kvalita nikoli kvantita portfolio kreditních karet.