FinExpert.e15.cz

ČESKÁ SPOŘITELNA: Program Banka první volby přinesl v roce 2006 celkem 27 vylepšení

Strategický program Banka první volby, který Česká spořitelna vyhlásila v polovině roku 2006, přinesl za dobu své existence již 27 konkrétních významných i drobnějších vylepšení pro klienty České spořitelny. Patří zde zvýšená odpovědnost banky, pokud klient ztratí kartu, zjednodušený sazebník, možnost změny PIN v bankomatu nebo i otevření specializované pobočky pro studenty. Realizace dalších iniciativ bude následovat v průběhu příštích měsíců. 

„Zatímco aktivity v roce 2006 byly převážně z kategorie tzv. quick-wins, tedy aktivity s rychle dosažitelným výsledkem, v průběhu letošního roku se odehrají také některé komplexní ze 60+ aktivit, které jsme si v rámci programu stanovili. Jde o aktivity, které mají na klienty a jejich spokojenost jak bezprostřední vliv, tak i vliv nepřímý. Prostřednictvím programu Banka první volby budeme i nadále zvyšovat celkovou klientskou orientaci finanční skupiny, kvalitu našich produktů a služeb. Chceme překonávat očekávání našich klientů,“ řekl Martin Burda, manažer programu Banka první volby.

Banka první volby je strategický program České spořitelny pro léta 2006 - 2008. V rámci programu banka podniká konkrétní aktivity, jež dále upevní její pozici lídra trhu v oblasti drobného bankovnictví a finančních trhů a posílí význam v oblasti služeb firemní klientele. Banku první volby tvoří sedm základních stavebních kamenů: služby a produkty; procesy; řízení služeb; kultura; distribuční síť; společenská odpovědnost (CSR)
a v první řadě klienti – jejich práva a finanční vzdělávání. Nedílnou součástí změn je i vnitřně orientovaná změna firemní kultury banky v takovou, která umožní ČS být nejdynamičtější a nejrespektovanější bankou na trhu. Celkový výčet plánovaných aktivit je v současné době přes 60 s tím, že další mohou přibývat na základě podnětů zaměstnanců i klientů.

Některé milníky plánované na 1. a 2. čtvrtletí 2007
1 Vytvořit bezplatnou informační příručku nemarketingového charakteru o bankovních službách
2 Začne vznikat nezávislé poradenské úvěrové centrum pro klienty, kteří mají úvěry i kteří
o nich teprve uvažují – dokončeno by mělo být na přelomu roku 2007/2008
3 Pravidelné zveřejnění vývoje klientské spokojenosti
4 Zveřejnění Výroční zprávy Týmu ombudsmana
5 Nabídka realitních fondů pro drobné investory jako moderního investičního nástroje pro konzervativní investory.
6 Program pravidelné úpravy a renovace interiéru i exteriéru poboček
7 130 bankomatů (z toho 100 výměn a 30 nových instalací – plán na celý rok 2007)
8 Důležitá telefonní čísla součástí tzv. informačního pylonu na pobočkách
9 Lépe udržované pobočky za účelem dosáhnout vyššího komfortu a rychlejší obsluhy pro klienty
10 3 centra privátního bankovnictví (Praha, Brno, Ostrava)

 

Úplný výčet dosud dosažených milníků
1 Rozšíření pojištění platebních karet (pojištění platebních karet rozšířeno o PINové transakce, přičemž cena pojištění zůstává stejná)
2 Rozšíření funkcí BUSINESS 24
3 Snížení zodpovědnosti klientů za transakce provedené ukradenou nebo odcizenou kartou na 4 500 Kč ve lhůtě 48 hodin před blokací karty
4 Aktivní komunikace s novými klienty
5 Otevření specializované pobočky pro studenty v prostorách VŠE Praha
6 Zjednodušení a zpřehlednění Sazebníku ČS
7 Umožnit zaměstnancům, aby dva pracovní dny věnovali práci pro charitu
8 Věnovat část čistého zisku ČS (až 1 %) na obecně prospěšné a charitativní projekty
9 Finanční úvěrová kalkulačka na www.csas.cz
10 Finanční slovník na www.csas.cz
11 Regionální Setkání s Bankou první volby pomáhají zaměstnancům k motivaci v úkolech
a v rozhodování
12 Nový Etický a hodnotový kodex zaměstnanců ČS definuje chování zaměstnanců ke klientům, k firmě i sobě navzájem
13 Výpis z účtu elektronickou formou, klienti si tak mohou vytisknout jen ten výpis, který chtějí
a potřebují
14 Využívání metody Kaizen - omezuje plýtvání a maximálně sdílí nejlepší zkušenosti v rámci banky
15 Six Sigma se stala součástí řízení procesů v prvních částech banky, bylo vyškoleno již 330 zaměstnanců; bylo zpracováno 50 projektů s celkovým přínosem přes 70 mil. Kč
16 Karta s atraktivním designem pro majitele účtu Student+ s nočním fosforeskujícím efektem
17 Získání dodatkové kreditní karty pro člena rodiny ke stávajícímu úvěrovému rámci
18 Vydání první čipové karty
19 Sjednání kreditní karty na internetových stránkách ČS
20 Změna PIN ve kterémkoli z 1 090 bankomatů ČS
21 Možnost zdarma otestovat služby banky po dobu tří měsíců pro nové klienty z řad mikro firem a malých a středních firem
22 Hypotéka na počkání - zájemce o hypotéku už na první schůzce podepíše úvěrovou smlouvu a hned se dozví schválenou výši hypotéky
23 Pravidelné měření spokojenosti zaměstnanců
24 Konsolidovaný přehled portfolia pro aktivní maloobchodní investory v aplikaci SERVIS 24
25 Školení zaměstnanců pomáhá FSČS naplnit misi, vizi a hodnoty; vytvořit atmosféru, kde zájmy klienta stojí na prvním místě, zvyšovat profesionalitu všech zaměstnanců
26 V 75 největších pobočkách již pracují specialisté klientských služeb
27 Zasílání debetních karet poštou – klient si zvolí převzetí v pobočce nebo doručení poštou, cokoli klientovi vyhovuje lépe

Fakta a čísla programu Banka první volby

Iniciativa, která zjednoduší klientům využívání bankovních služeb

  • Zatím je připraveno 76 aktivit, které umožní České spořitelně, aby se stala nejrespektovanější a nejdynamičtější bankou v ČR. Počet konkrétních aktivit se v průběhu 4. čtvrtletí 2006 rozšířil z původních 60+ na základě podnětů od zaměstnanců. Novými náměty jsou například: zřízení help-desku pro poradce pro rychlou komunikaci při prodejním procesu či snížení podílu administrativy v obchodním procesu.
  • Změna firemní kultury s cílem dosáhnout vysoké profesionality, sebedůvěry a loajality zaměstnanců.

Sedm stavebních kamenů

  1. Klienti
  2. Společenská odpovědnost
  3. Firemní kultura
  4. Distribuční síť
  5. Služby a produkty
  6. Procesy
  7. Řízení služeb

Každý z nich zahrnuje konkrétní kroky, které jsou cíleny na zlepšení produktů, služeb
a poradenství klientům a na firemní kulturu.

Investice na běžné úrovni (pro léta 2006-2008)

  • Rekonstrukce poboček  1,50 – 1,75 mld. Kč
  • Podpora rozvoje společnosti 0,15 – 0,30 mld. Kč
  • Školení    0,30 – 0,50 mld. Kč
  • IT & projekty   5,40 – 6,60 mld. Kč

Pozitivní dopad do hospodaření v roce 2007

  • Čistý zisk vzroste o 15 % namísto o 10 %
  • Výnosy: 3 % nad běžný růst
  • Náklady: 1 % nad běžný růst
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více