FinExpert.e15.cz

Česká spořitelna: Pár let pozadu

Nejobsáhlejší test webů finančních institucí na českém internetu pokračuje. Česká spořitelna se po vstupu finanční skupiny Erste snaží zbavit nálepky lidového peněžního ústavu. Změnu image se snaží podpořit i webové stránky, bohužel bez většího úspěchu.

Kapitoly článku


Česká spořitelna: Pár let pozadu

Internetovou prezentaci České spořitelny nehledejte ani na www.ceskasporitelna.cz či www.cs.cz, ale spíše v doménové nouzi vybrané adrese www.csas.cz. Úvodní stránka se zobrazí rychle i návštěvníkovi připojenému přes modem. Je to způsobeno absencí náročnějších a efektivních technologických prvků. Po seznámení s obsahem se lze velmi snadno dostat k základním údajům – telefonnímu číslo na infolinku, seznamu bankomatů, sazebníku nebo vstupu do online bankovnictví.

Úvodní stránka obsahuje několik navigačních nabídek – levý sloupec, horní lišta a střed stránky. Posledně zmiňovaný prvek upoutá pozornost vizuálními motivy, které banka využívá v ostatních propagačních materiálech. Za zmínku stojí i základní rozdělení podle jednotlivých cílových skupin. Samostatně se ČS věnuje Mladým a studujícím, Osobnímu finančnímu životu, Podnikatelům a podnikům, Městům, obcím a sdružením a Komerční klientele. Jako mladý člověk s osobním finančním životem (pojem sám by stál za jazykovou analýzu), ale netuším, do jaké škatulky vlastně patřím.

Grafické zpracování podprůměrné

Grafika si v hodnocení webu zaslouží minus. Červená a světle modrá barva, které jsou součástí vizuální stylu firmy, se celou prezentací prolínají jen málo. Nejlépe zpracovaná je úvodní stránka, ale další stránky jsou chudé, nevýrazné, bez snahy o zaujetí. Lze najít i konkrétní chyby, např. modrý podklad u nadpisů je konstantní, takže část textu s větším počtem znaků je ve volném prostoru.

Produktové stránky

Jakub Švestka
Autor působí jako obchodní manažer v přední české agentuře iMagic (
www.imagic.cz), která se zabývá novými médii (Internet, CD/DVD, SMS/MMS).

V zobrazeném chlapíkovi s brýlemi poznáváme Karla debilem), který se stal reklamním symbolem na stále populárnější spotřebitelské úvěry. Bohužel po kliknutí na upoutávku se nezobrazí tolik žádané informace o půjčce, ale místo toho narazíte na tiskovou zprávu.

To je z hlediska marketingu nepochopitelné, protože pokud potenciální zákazník požadované údaje nenajde nebo jejich zpracování nerozumí, stává se kořistí pro banku, která umí uživatele navigovat lépe. V rámci objektivity je nutné říci, že produktové stránky jsou informačně vyčerpávající a srozumitelné. Navíc obsahují odkazy, díky nimž se snadno dostanete k podstatným údajům.

Osobní účet? Nenalezen

Server umožňuje fulltextové vyhledávání. Bohužel velmi špatné. Při zadání pojmu „osobní účet“ se ČS snažila prodat penzijní připojištění a hypotéku. Pro „firemní účet“ a „osobní konto“ robot nenalezl nic. Úspěch jsem zaznamenal až při snaze dopátrat se termínovaných vkladů. Odkaz na potřebnou stránku robot nabídl na prvním místě.

Převládá pasivita

Webu chybí větší interaktivita se zákazníky. Kalkulačky jsou neuvěřitelně dobře ukryty, postrádám i odlehčující prvky, např. online hry či ankety. Chybí položka často kladených dotazů. Tu se snad snaží suplovat sekce Vaše dotazy, která ale dává dostatečné odpovědi jen na téma platebních karet. Stáhnout lze různé dokumenty a formuláře (např. potvrzení o příjmu). Česká spořitelna se stala Bankou roku 2003, ale její web tomu neodpovídá. Je škoda, že půvabné a moderně působící reklamy nedokázala ČS převést do internetového prostředí.

Praktický test
Jak je naším zvykem, opět jsme předložili čtyři stejné úkoly člověku, který na webových stránkách českých bank hledá informace jen sporadicky (tzn. představuje 99 % české populace).

Informace o běžných účtech jsou poměrně důmyslně skryty. Na úvodní stránce musíte zvolit správnou tematickou oblast a pak intuitivně klepnout na odkaz Platební transakce, který celkem nepochopitelně skrývá informace o běžných účtech a balíčcích. Jako obvykle bylo doplňujícím úkolem nalézt aktuální ceník služeb k běžnému účtu (sazebník). Provázanost je výborná a odkaz na sazebník je umístěn na každé produktové stránce. Přehled o cenách tak máte během několika sekund.

Informace o  termínovaných vkladech byste hledali marně. Česká spořitelna totiž nabízí pouze vkladový účet nebo vkladové knížky (v podstatě jde o totéž). Opět musíte zvolit správnou tematickou oblast na úvodní stránce a následně odkaz Spoření, investování. Přehled úrokových sazeb má svůj odkaz na produktové stránce obou vkladových produktů, jenže je špatně umístěn. „Odkaz na aktuální sazby klient snadno přehlédne a já jsem k nim musel proklikat přes úvodní stránku,“ říká tester.

Číslo na infolinku nebo kontakty na pobočku nalezne každý rychle. Telefonní číslo zelené linky je umístěno v pravého horním rohu úvodní stránky, odkaz na pobočky naleznete kousek vedle.

Finanční kalkulátory objevíte jen stěží. „Já jsem narazil jen na kalkulačku u hypotéky, ale například na produktové stránce tolik proklamovaného spotřebitelského úvěru nalezne kalkulátor snad jen Karel,“ upřesňuje tester.

 

Česká spořitelna
web:
www.csas.cz
info line: 800 207 207 

+ informace
+ provázanost informací
- grafika
- interaktivita
- vyhledávání

Další kapitola
 

Související články


celkem 28 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: zamette si nejdriv ....
jan
17. 12. 2003, 19:41
Re: zamette si nejdriv pred ....
tomasgn
10. 12. 2003, 22:40
WEB
Lcdc
10. 12. 2003, 15:56
Re: nechápu autora - recenze na objednávku?
Petr Krenželok
10. 12. 2003, 10:11
web http://www.csas.cz
Josef
10. 12. 2003, 09:26

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená