FinExpert.e15.cz

Češi: Nesnášíme teleshopping

Klepněte pro větší obrázekPodle informacích získaných během průzkumu agentury Factum Invenio zaujala téměř téměř polovina dotázaných (45 %) negativní stanovisko k telemarketingu: představuje pro ně „nepříjemné obtěžování“ nebo „podvod“. Neutrální postoj k telemarketingu má potom více než čtvrtina populace.

Telemarketing je příjemnou formou nakupování nebo vhodným způsobem vyplnění televizního vysílání pro 22 % občanů. Nepatrně častěji do této skupiny patří ženy a mladí lidé.

Na otázku, co si vybaví pod pojmem „telemarketing“ lidé nejčastěji odpovídali „neutrálně“, že je to forma reklamy. Negativní hodnocení byla zastoupena častěji než pozitivní. Pouze nepatrná část populace neví, co si má pod pojmem „telemarketing“ představit.

Vzhledem k tomu, že respondenti mohli uvést více odpovědí, bylo možné identifikovat čtyři typy postojů k tomuto marketingovému nástroji. Největší část Čechů patří do skupiny „odpůrců“ (45 %), kteří zaujímají k telemarketingu negativní postoj. Považují jej za nepříjemné obtěžování a podvod, neboť nabízené zboží je podle nich předražené a nekvalitní.

Více než čtvrtina občanů (28 %) telemarketing vnímá v neutrální poloze. Tito „neutralisté“ se shodují na tom, že telemarketing je formou reklamy nebo upoutávkou na zboží, které nelze sehnat jiným způsobem, a nespojují s tím ani pozitivní, ani negativní hodnocení.

„Zastánci“ telemarketingu tvoří 22 % populace. Podle nich je telemarketing příjemnou formou nakupování nebo vhodným způsobem vyplnění přestávek v televizním vysílání. Zbývajících 5 % občanů se nedokázalo pro žádnou z nabízených variant rozhodnout.

Zatímco do skupiny odpůrců telemarketingu patří téměř polovina mužů, shodný postoj zaujímá pouze 41 % žen – ty jsou dále v nepatrně vyšší míře než muži zastánkyněmi telemarketingu (24 % žen oproti 19 % mužů). Z hlediska věku nejsou rozdíly v postojích příliš významné – i tak však lze říci, že se zvyšujícím se věkem se podíl zastánců telemarketingu nepatrně snižuje.

Zdroj: Factum Invenio

Další informace k oblíbenosti různých druhů reklamy: Jaká reklama vadí nejvíc

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená