FinExpert.e15.cz

Češi nakupují na internetu častěji než Slováci

Praha, 12. říjen 2010

V březnu letošního roku realizovala společnost MasterCard výzkumné šetření MasterIndex, jehož výsledky ukázaly, že česká populace dává přednost nákupům on-line spíše než populace slovenská. Zatímco v České republice se k častým nákupům na internetu přiklonilo 44 % respondentů, na Slovensku to bylo o 11 % respondentů méně. Češi jsou oproti Slovákům ale konzervativnější v placení kartou při nákupu on-line.

Při nákupech na internetu platí na Slovensku kartou 41 % dotázaných. Oproti tomu v Čechách při on-line nákupech používá své platební karty pouhých 34 % respondentů. Obě národnosti shodně na internetu nejčastěji nakupují elektroniku, oblečení, obuv a módní doplňky, knihy a hudbu.

Spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex si v březnu letošního roku nechala od nezávislé výzkumné agentury GfK realizovat společnost MasterCard. Dle výsledků průzkumu nakupuje na internetu alespoň občas 93 % dotázaných Čechů, z toho 49 % jen zřídka a 44 % se přiklonilo dokonce k častému užívání internetu pro nákupy. Na Slovensku rovněž nakupuje on-line alespoň občas většina dotázaných (89 %), z toho třetina tu nakupuje často (33 %) a 56 % jen zřídka.

Placení kartou za on-line nákupy

Průzkumné šetření MasterIndex přináší také porovnání Čechů a Slováků z hlediska ochoty platit kartou za nákupy na internetu. Při on-line nákupech využívá platební kartu 34 % českých a 41 % slovenských respondentů.

„Dle výsledků výzkumného šetření MasterIndex můžeme také konstatovat, že Češi jsou v porovnání se Slováky mnohem více konzervativní v otázce placení kartou za nákupy na internetu,“ prozrazuje Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a dodává: „Tento výsledek je pro nás jako karetní asociaci poměrně zajímavý, protože souvisí i s otázkou klientova vnímání bezpečnosti při placení kartou na internetu.

Z tohoto důvodu také neustále pracujeme na zlepšování jedinečného bezpečnostního řešení MasterCard SecureCode, který garantuje bezpečnost on-line nakupování a měl by rozptýlit obavy držitelů karet.“ Dle průzkumu MasterIndex považuje nakupování na internetu za bezpečné 64 % českých a 58 % slovenských respondentů.

Zboží nakupované na internetu

Oba národy nakupují na internetu nejčastěji elektroniku, potvrdilo to 69 % Čechů a 59 % Slováků. Druhým v Čechách nejčastěji na internetu nakupovaným prodejním artiklem je oblečení, obuv a módní doplňky (40 %). Třetí příčku u českých spotřebitelů obsadily knihy, hudba, CD a DVD (35 %). Na Slovensku respondenti uváděli jako druhé nejčastěji nakupované zboží na internetu knihy, hudbu, CD a DVD (54 %) a třetím nejčastěji on-line nakupovaným zbožím je oblečení obuv a módní doplňky (34 %). 

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více