Češi chodí do obchodu za běžnými nákupy v průměru desetkrát do měsíce, zatímco Rusové, Rumuni a Poláci skoro dvakrát častěji. Na druhou stranu v obchodech strávíme v průměru o třetinu méně času, než další středo a východoevropské národy, ale na útratách se to nijak neodráží. Vyplývá to z průzkumu GE Money Multiservis, který se letos v říjnu uskutečnil v České republice, Rusku, Lotyšsku, Polsku, Maďarsku a Rumunsku.
Běžným nákupům Češi věnují šest hodin měsíčně, všechny ostatní sledované národy pak výrazně více. „Z velké části je to dáno oblibou a dostupností hypermarketů a supermarketů v Česku. Zatímco lidé v ostatních zemích mnohem častěji navštěvují rozličné malé obchody v okolí svého bydliště, kde tráví i hodně času, Češi preferují větší prodejny, kde nakupují běžné zboží na několik dní dopředu,“ uvedl Charlie Coode, předseda představenstva a generální ředitel společnosti GE Money Multiservis.
V supermarketech a hypermarketech pravidelně nakupuje sedm z deseti Čechů, malé obchůdky s domáckou atmosférou pak mají nejraději Poláci. I když Češi nákupy nijak neprotahují, přesto stráví běžným nakupováním celkem půl roku svého života.
Zdroj: GE Money