Z průzkumu Direct Pojišťovny vyplynulo, že dvě třetiny lidí, kteří plánují nákup vozu, si pořídí ojetý automobil. Nejžádanější značkou je Škoda, kterou bude při výběru auta vyhledávat 30 % respondentů.
Podle tiskového mluvčího Direct Pojišťovny Tomáše Zavorala průzkum ukázal, že lidé v Česku za svůj život vlastní nejčastěji tři auta, což platí pro téměř 20 % populace. Průměrný počet vlastněných vozů jedním majitelem je ovšem vyšší. Zatímco mužům pod rukama prošlo v průměru 4,5 aut, u žen to byly 4 vozy.
Při nákupu vozu se třetina oslovených zaměří na nová auta. Rodiny, které měsíčně dosáhnou na příjem do 25 000 Kč, plánují nové auto v 19 % případů. U movitějších domácností je poměr nových a ojetých aut 40:60. Nejžádanější značkou jak mezi novými, tak ojetými vozy je mladoboleslavská Škoda. Velký zájem je také o značky VW a Ford, které si plánuje pořídit shodně 7 % respondentů. Pětiprocentní hranice dosáhly ještě značky Renault a Peugeot, ostatní byly jmenovány méně často a 22 % oslovených nemá zatím o značce jasno.