Nabídky telekomunikačních operátorů se rozšiřují o řadu balíčků, které nabízí spotřebitelům vybrané služby za zvýhodněných podmínek. Nezíská-li však spotřebitel dostatek informací o souvisejících podmínkách, může na tom velmi prodělat.
K běžnému tarifu lze u některých telekomunikačních operátorů získat volné minuty, esemesky, či paušální připojení v rámci speciálního balíčku za zdánlivě příznivých podmínek. Obecně jsou balíčky pro spotřebitele přínosem, protože umožňují přizpůsobení služeb jeho potřebám. Jak však ukazují dotazy uživatelů v poradnách Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), neobejdou se tyto nabídky vždy bez problémů.
Názorný příklad hrozícího rizika lze najít v nových balíčcích Eurotel Top. Například díky nejstaršímu z nich s názvem Eurotel Top Víkend získá spotřebitel mimo jiné sto minut bezplatného volání o víkendech a svátcích do pevné sítě a sítě Eurotel. V praxi se však začnou tyto minuty využívat až teprve po vyčerpání volných minut v tarifu zákazníka. - "Z hlediska spotřebitele to není logické. Když si tuto okolnost, o které Eurotel sice informuje, ale nijak zvlášť na ni neupozorňuje, neuvědomí, může všechny volné minuty ve svém tarifu využít během prvního víkendu, nadále telefonovat ve všední dny za plnou cenu a po obdržení měsíčního vyúčtování se vyděsit," varovala I. Picková. Podobné upozornění platí i pro balíček nabízený T-Mobile pod názvem Víkend+. Tento problém souvisí i se skutečností, že není možné zjistit, kolik volných minut v rámci paušálu spotřebiteli ještě zbývá.