Praha, 31. ledna 2013
Nakupování přes Tax Free mírně narůstalo i v prvních letech finanční krize: o 9 % v roce 2007, o 7 % v roce 2008 a o dalších 7 % v roce 2009. Zásadní úspěch však zaznamenalo v roce 2010, kdy narostlo o 30 %, v roce 2011 o 27 % a loni opět o 30 %.
Z jistého úhlu pohledu vlastně ekonomické problémy v Evropě nákupům Tax Free jen prospěly. Maloobchodní prodejci se totiž museli zaměřit na obrovský potenciál, který představují rozvíjející se trhy a noví zákazníci, zejména turisté z Číny a Ruska, ale také z Indonésie, Brazílie, Malajsie, Thajska a mnoha dalších zemí.
V posledních třech letech se na nárůstu nejvíc podíleli Číňané, a to přibližně polovinou v každém z těchto let. Číňané se na celkových výdajích celosvětově podílejí 29 procenty a utrácejí vůbec nejvíc na všech z pěti předních trhů. S výjimkou Itálie, kde si zatím nepatrný náskok udržují Rusové.