FinExpert.e15.cz

ČD: Smlouva o regionální obslužnosti pro rok 2006 s Moravskoslezským krajem

Jednání mezi Českými drahami a jednotlivými kraji a uzavírání příslušných smluv               o zajištění regionální obslužnosti roce má letos ve srovnání s loňským rokem výrazně rychlejší průběh. Po Praze, Královéhradeckém, Jihočeském, Jihomoravském kraji, Kraji Vysočina, Pardubickém kraji, Středočeském, Plzeňském a Olomouckém byla dnes v pondělí 6. února podepsána smlouva s Moravskoslezským krajem jako s desátým územním celkem. Rozsah regionální železniční dopravy na území Moravskoslezského kraje zůstává zachován na úrovni roku 2005 – ve výši 7,16 mil. vlakových kilometrů. Jednotlivé kraje a České dráhy současně vzájemná jednání hodnotí velmi pozitivně a obě strany hovoří o oboustranně výhodném partnerství.

Smlouva byla dnes uzavřena podpisem náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Pavola Lukši; za ČD a. s. smlouvu podepsal již dříve náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Jiří Kolář.

Uzavření smlouvy, kterému předcházelo několikaměsíční jednání na úrovni odboru dopravy krajského úřadu a GŘ ČD - Krajského centra osobní dopravy a projednávání v orgánech kraje (komise pro dopravu, zastupitelstvo a rada kraje), znamená, že krajem objednaný rozsah regionální osobní vlakové dopravy pro rok 2006 zůstává na úrovni roku 2005 a je výchozí základnou i pro další období. Představuje roční objem přes 7,16 mil. vlakových kilometrů  (vedení 11 spěšných a 780 osobních vlaků tj. cca 19 640 vlakových kilometrů denně),  za což Moravskoslezský kraj uhradí drahám poplatek ve výši 517,8 mil. Kč.

Společný zájem kraje i Českých drah je dlouhodobě soustředěn na zachování, stabilizaci a postupné rozšiřování regionálního železničního spojení,  organizovaného v rozhodující části kraje od roku 2002 v tzv. Moravskoslezském taktu, t. j. opakujících se časech odjezdů v pevném rozestupu (základní 1 hod. = hodinový takt, ve špičkách na frekvenčně zatížených tratích 30 min.) a  s pravidelnými přípojnými vazbami mezi vlaky regionální dopravy. V nejbližších dvou letech, po dokončení elektrizace traťových úseků Ostrava - Svinov – Opava východ a Ostrava hl. n. – Ostrava-Kunčice, dojde k dalšímu postupovému kroku – nasazení nových elektrických jednotek a přiblížení centra krajského města zavedením linkového provozu mezi Opavou a Havířovem, resp. Jablunkovem.

Další článek



 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  7

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více