Jednání mezi Českými drahami a jednotlivými kraji a uzavírání příslušných smluv o zajištění regionální obslužnosti roce má letos ve srovnání s loňským rokem výrazně rychlejší průběh. Po Praze, Královéhradeckém, Jihočeském, Jihomoravském kraji, Kraji Vysočina, Pardubickém kraji, Středočeském, Plzeňském a Olomouckém byla dnes v pondělí 6. února podepsána smlouva s Moravskoslezským krajem jako s desátým územním celkem. Rozsah regionální železniční dopravy na území Moravskoslezského kraje zůstává zachován na úrovni roku 2005 – ve výši 7,16 mil. vlakových kilometrů. Jednotlivé kraje a České dráhy současně vzájemná jednání hodnotí velmi pozitivně a obě strany hovoří o oboustranně výhodném partnerství.
Smlouva byla dnes uzavřena podpisem náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Pavola Lukši; za ČD a. s. smlouvu podepsal již dříve náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Jiří Kolář.
Uzavření smlouvy, kterému předcházelo několikaměsíční jednání na úrovni odboru dopravy krajského úřadu a GŘ ČD - Krajského centra osobní dopravy a projednávání v orgánech kraje (komise pro dopravu, zastupitelstvo a rada kraje), znamená, že krajem objednaný rozsah regionální osobní vlakové dopravy pro rok 2006 zůstává na úrovni roku 2005 a je výchozí základnou i pro další období. Představuje roční objem přes 7,16 mil. vlakových kilometrů (vedení 11 spěšných a 780 osobních vlaků tj. cca 19 640 vlakových kilometrů denně), za což Moravskoslezský kraj uhradí drahám poplatek ve výši 517,8 mil. Kč.
Společný zájem kraje i Českých drah je dlouhodobě soustředěn na zachování, stabilizaci a postupné rozšiřování regionálního železničního spojení, organizovaného v rozhodující části kraje od roku 2002 v tzv. Moravskoslezském taktu, t. j. opakujících se časech odjezdů v pevném rozestupu (základní 1 hod. = hodinový takt, ve špičkách na frekvenčně zatížených tratích 30 min.) a s pravidelnými přípojnými vazbami mezi vlaky regionální dopravy. V nejbližších dvou letech, po dokončení elektrizace traťových úseků Ostrava - Svinov – Opava východ a Ostrava hl. n. – Ostrava-Kunčice, dojde k dalšímu postupovému kroku – nasazení nových elektrických jednotek a přiblížení centra krajského města zavedením linkového provozu mezi Opavou a Havířovem, resp. Jablunkovem.