FinExpert.e15.cz

CCS zvyšuje poplatky za platbu kartou, benzinky se bouří


Rado  |  13. 03. 2007 05:37

Je to o dobrovolnosti každého zdali CCSku má nebo ne... Stejně tak o důvěře zaměstnavatele ve své lidi, jak mu na benzín ty prachy poskytne...

 | 
berushka  |  13. 03. 2007 06:44

Já jsem pro. Ať se benzínky domluví a karty CCS přestanou brát. Také mohou své zvýšené náklady přenést přímo na majitele karty - buď jednorázovým příplatkem nebo vyšší cenou pohoných hmot. Aby i firmy věděly, kolik karta CCS ve skutečnosti stojí a že se jim nevyplatí.

 | 
DK  |  13. 03. 2007 07:24

Myslím si, že benzinky nesmí jakkoliv znevýhodňovat klienty platící ccs kartou, protože by to byla diskriminace těchto klientů. Podnikáme v relativně podobné oblasti a jednomu znašich klientů za podobné jednání dala obchodní inspekce zákaz tohoto znevýhodňování.

 | 
RomanL  |  13. 03. 2007 07:28

Pak to musí udělat jako v obchodech - sleva při platbě v hotovosti o procenta na CCS. To je zákonné.

 | 
Izak  |  13. 03. 2007 09:22

Ale muzou, znam obchod s fotakama, kde poplatek za transakci kartou nauctuji klientovi, at se rozhodne cim bude platit. Jestli da 30kc za vyber na prepazce, nebo 2.000 pri nakupu kartou.

 | 
NovoCZ  |  13. 03. 2007 10:22

Jo tak to jsou fakt géniové. Tak si tam ten foťák prohlídnu, vyzkouším, když zjistím tuhle prasárnu tak poděkuju a jdu si ho objednat přez net, tam ho zpravidla seženu ještě podstatně levněji. Na to abys prodal foťák dneska v obchodě, musíš se naopak snažit, ne dělat ještě vopruzy

 | 
x  |  13. 03. 2007 13:37

A prijde ti misto fotaku v originalni krabici kolejova brzda - jak se to skutecne jiz melo dle zprav na CT stat. Podal trestni oznameni a majitel obchodu jen odpovedel, ze do krabice on skutecne vlozil nootebok a to melo stacit policii na zastaveni trestniho stihani. Pochybuji ze tomu zakaznikovi tu skodu nekdo nahradil. Proste zasilkovy obchod - idealni misto pro podvodniky....

 | 
ABC  |  13. 03. 2007 13:59

Tipuju, že je ti 70 a internet je pro tebe patníctihlavá saň.

 | 
Wormw  |  13. 03. 2007 17:57

No jasně, Cybex, Alza a spol. tohle dělají běžně.

 | 
Marv  |  14. 03. 2007 12:29

Zkoušel jsi už někdy z Alzy dostat zpět peníze za zboží které nedodali (zaplacené předem) nebo když dodali něco jiného než si člověk objednal a proto jim to vrátil. Asi ne, jinak bys je tu nesmyslně neobhajoval.

 | 
Ditys  |  14. 03. 2007 13:10

Ano, zkusil jsem to a šlo to. Zaplatil jsem předem, nedodali, stornoval jsem.

 | 
Worm  |  14. 03. 2007 13:13

Mně ho zatím vždycky dodali, takže jsem to opravdu nezkoušel.

 | 
Josef  |  13. 03. 2007 19:35

To je ale kravina . Asi nějaký flustrovaný obchodník. Příklad: kamenný obchod - internet 28.700 - 22.300 TV 23.600 - 18.100 lednička 13.800 - 9.199 Nokia 9300i ...

 | 
Josef  |  13. 03. 2007 19:29

To holky z květinářství v Tesco České Budějovice dělají jako, že nemohou navázat spojení s bankou a posílají zákazníky do bankomatu. Když jsem řekl, že do žádného bankomatu nejdu a kytku jim tam nechám, tak se mohli zjančit a terminál se jim najednou rozběh. Ale pozdě. Lidi nedejte se! Obchodníky si musíte vychovat. Oni mají zboží a bez nás je jim kničemu.

 | 
cc  |  13. 03. 2007 22:06

Další nadšenec - posílat peníze bance do kapsy. Lidi copak to fakt nechápete - minimálně 2% z vaší výplaty vám s takovou za chvíli schramstnou banky.

 | 
cc  |  13. 03. 2007 09:26

Nedávno proběhl soud s opačným výsledkem. Je legální účtovat poplatek, který chce banka.

Ostatně za chvíli, až se jim podaří převést vše na platbu kartami, pomocí platebních karet dostanou banky z vaší výplaty rovnou 2-3%. Proto se můžou tak přetrhnout v jejich nabízení.

 | 
joker  |  13. 03. 2007 15:18

plabu kartou plati obchodnik a ne zakaznik...

 | 
cc  |  13. 03. 2007 17:18

Naivita...?

 | 
Josef  |  13. 03. 2007 19:37

Musí platit obchodníci, jinak by je hypermarkety převálcovali.

 | 
Pickuper  |  13. 03. 2007 07:51

....tím zneužitím byla myšlena nejspíš skutečnost, že CCSky lze nastavit na denní, týdenní či měsíční limity....., taktéž lze zablokovat možnost nákupu čehokoliv jinýho na kartu mimo paliva a věcí souvisejících s provozem motorového vozidla atd.......nejsem odborníkem na platební karty, ale obávám se, že na běžný bankovní kartě asi těžko nastavíš např. denní limit pro úhradu PHM,že? Tudíž máš-li firemní CCSku můžeš být dosti omezen a možnost nějakejch podvůdků k zaměstnavateli je méně pravděpodobná.....

 | 
ares952  |  13. 03. 2007 08:03

To si myslim, ze je jen o obchodnikovi, jestli to dovoli nebo ne

 | 
polda  |  13. 03. 2007 08:27

To je pravda - obchodník bude chtít prodat úplně vše

 | 
Patrik Chrz  |  13. 03. 2007 07:27

a zaměstnancům vydali normální VISA karty. Vydání stojí stejně jako CCSka a neplatíme 1 % z obratu.

 | 
dusan  |  13. 03. 2007 08:10

Newim teda, aky je problem pre firmu mat ucet cisto na PHM, a k tomuto uctu napr VISA electron karty pre zamestnancov ?!?!?!?

 | 
_Teddy_  |  13. 03. 2007 08:22

No, visa electron ale nemozes obmedzit len na cerpanie ph. Zamestnanec by na nu mohol teoreticky nakupovat hocikde, kde take karty prijimaju. Klasicke bankove karty su univerzalne, nie su obmedzene len na urcity druh nakupu, pripadne obchodnej siete...

 | 
I  |  13. 03. 2007 08:33

visa kartu s napojením na účet jen pro PHM a týdenní limit a týdenní vyúčtování zaměstnaců je jen otázka zda je finančně lepší zaplatit CCS nebo přidat práce účetní ...

 | 
John  |  13. 03. 2007 09:13

Je to jednoduche, ke kazdemu nakupu prinese zamestnanec doklad z pokladny s vypisem, kde je uvedeno 10l benzinu, 50 rohliku plysovy medved, eroticke DVD... a vim hned co byl benzin a co zamestnanec doplati. Kdo nema ucet, tomu neproplatim nic. Jednoduche, proste, zitra mohu zacit pouzivat "normalni" karty. Byt tedy to co predvadi Visa a Mastercard je taky paradni monopolik

 | 
cc  |  13. 03. 2007 09:30

A když si natankuje do kanystru....

 | 
Vladik  |  13. 03. 2007 10:08

To může i s CCSkou ne?

 | 
Tomáš Marný  |  13. 03. 2007 17:17

Přesně tak, slyšel jsem v hospodě vyprávět borce, jak jezdí k pumpě tankovat s autoparkem celý rodiny a platí to firemní CCSkou... Že nikomu v tý firmě nebylo divný, že se mu do nádrže vejde najednou třeba 120 litrů... Ale asi nebylo, byla to státní firma

 | 
Wormw  |  13. 03. 2007 18:00

Auto s průměrnou spotřebou 20 l/100 km by mohlo bejt podezřelý, ne?

 | 
cc  |  13. 03. 2007 22:08

to asi jo, ale dokaž mu 10 nebo 12 na 100... (dodávka byla naložená, samý kopce...) 1000 km už je to skoro 600,-

 | 
Worm  |  13. 03. 2007 22:21

Tenhle problém vyřeší leda tak černé skříňky nebo motivace zaměstnanců - ten kdo bude mít nejnižší spotřebu bude na nástěnce jako zaměstnanec měsíce apod.

 | 
Izak  |  13. 03. 2007 09:20

No nase firma presla k OMW, je jich tu hafo, muzu vybirat i v zahranici.

Shell chtela obrovskou zalohu, tak o nas prisla, s benzinou mame vsichni spatne skusenosti co se kvality nafty tyce .....

U OMW nejen ze neplatim poplatek, ale mam jeste slevu v % na PH a nechcou obrovskou zalohu predem, staci neco jako kredit.

CCS je bezkonkurencne nejdrazsi.

 | 
Ace2  |  13. 03. 2007 10:15

No jo no problém je jenom ten, že v ČR ani v SR není jedna pumpa OMW, nevím jak v Polsku, nebo Maďarsku či někde jinde v Evropě . Takže neplacení poplatku a sleva na PHM je jistě lákavá, ale možnost natatankovat si Rumunsku nebude pro většinu zdejších firem příliš lákavá. Spíš se přikloní ke zdejším majoritním distributorům PHM jako je Shell, nebo OMV. OMW nikoho zajímat nebude.

 | 
Wormw  |  13. 03. 2007 18:01

 | 
kombajn.bloguje.cz  |  13. 03. 2007 09:22

Přijímat karty CCS je přitom pro většinu obchodníků nutnost, protože by přišli o firemní zákazníky.

HA HA HA... To zas nekdo stvoril megaperlu... Je to zakonem dana nutnost? NE. Je to jen na zvazeni tech benzinek, zda CCS prijimat buou nebo ne, tak at neplacou...

 | 
Vincent Vega  |  13. 03. 2007 09:47

jakou megaperlu? vždyť tam o "zákonem dané nutnosti" není ani slovo!

 | 
kombajn.bloguje.cz  |  13. 03. 2007 14:58

tak jak autor myslel to, ze prijimat CSS je nutne? proc by to bylo nutne? nenito vubec nutne. to ze berou CSS jim zvysuje zisk, ne? pokud ne, tak at je zrusi. ;)

 | 
Radek.  |  13. 03. 2007 19:51

Přesně tak, "chudáci benzínky" už teď vydělávají na každým litru 5-6 korun a i tu korunu odváďěnou (obdobně nenažrané) CCS by si nejradši nechávali pro sebe - jen proto tady teď halekají. Ale i tak se jim ta cedulka "bereme CSS" na dveřích jako magnet na zákazníky hodí a rozhodně ji nehodlají sundávat - i tak se jim to vyplatí. Ta logika je mimochodem stejná, jako když restaurace přiláká zákazníky na diskontní obědy za stravenky, ke kterým si pak ulovení kořeni dobrovolně přikoupí řádně předraženou "limonádku", "pivíčko" nebo o pár hodin později třeba večeři...

 | 
Jozo  |  13. 03. 2007 13:05

No v alespon v Praze je OMV docela dost, na D1 jsem jich taky par zahlidl

 | 
GiZMo  |  13. 03. 2007 10:08

AmEx je charge karta? som si myslel, ze amex je klasicka kreditka s mesacnym splacanim a charge karty su kreditky, kde je nutne do 30dni po vyuctovani zaplatit ucet cely a neni ho mozne splacat v splatkach

 | 
ksfj  |  13. 03. 2007 10:28

amexka nema splatky - po obdrzeni vypisu mas 25dni(do dalsiho vypisu) na zaplaceni... zadne splatky, nic takoveho.

 | 
GiZMo  |  13. 03. 2007 13:36

aha, tak v tom pripade je to charge karta :) som si vazne myslel ze AmEx-ky su kreditky

 | 
me  |  13. 03. 2007 15:24

A neni to spise tak, ze mate 25 dni na bezplatne splaceni uveru a pak si American Express zacina uctovat poplatek z dluzne castky? Cca 3%, ale ted nevim zda mesicne anebo p.a.

 | 
GiZMo  |  13. 03. 2007 15:35

no to prave neviem. a to je ten rozdiel medzi kredikami a charge kartami. u charge kariet ten ucet musite splatit, u kreditiek nie a potom to splacate mesacne s nejakym urokom. do dneska som si myslel ze amex su len ako kreditky (ja mam napr. visa charge kartu)

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  13. 03. 2007 16:59

Pozor na jablka a hrušky Na Slovensku vydává VÚB kreditní karty American Express, v Česku vydává karty American Express jen Komerční banka, a to jako debetní k účtu. Ve článku jsou zmiňovány korporátní charge karty, ty vydává firemním zákazníkům přímo české zastoupení AmEx, jsou vedené v korunách a jednou měsíčně se zpětně musí uhradit plná výše čerpané částky. Totéž umějí korporátní karty Diners Club. Podrobný výpis je u těchto karet samozřejmostí, ale nelze je omezit na nákup určité komodity. V tom (bohužel) CCS vítězí.

 | 
DS  |  13. 03. 2007 17:01

Záleží na krajine, vydavateľovi, type karty - napr. VUB/AmEx vydávajú karty, ktoré sú reálne kreditky, ale iné banky na SK vydávajú AmEx ako Charge. Takže je to rôzne.

 | 
Jarmila  |  14. 03. 2007 08:29

"Výhodou platebních karet CCS je přehlednost vyúčtování i velmi snadná kontrola nákladů za provoz automobilového parku." Skutečně? Když jsme měli CCS-ky, tak - kromě vysoké zálohy, která u nich bez užitku ležela - chodily faktury na naprosto jiné částky, než si CCS-ka inkasovala z účtu. Jiný způsob platby možný nebyl, jen inkaso. Za rok to dělalo taky 150 nespárovaných faktur, Nelišilo se to o desetníky, ale stovky a účetní to dávala dohromady třeba den. Zbytečná ztráta času. Pak jsme tu zrušili, protože v kombinaci s arogancí CCS to byl vražedný koktajl. Dneska je to jinak: každý řidič dostane zároveň s autem zálohu na PHM ve výši 10.000,- Kč. Měsíčně se na základě stvrzenek vyúčtovává skutečná spotřeba, peníze mu jdou na účet. Pokud rozváže pracovní poměr, vrátí zálohu 10.000,- Kč. Jak a čím platí je zcela jeho problém.

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  14. 03. 2007 08:51

Tak tomu říkám motivace k pořízení si věrnostního programu nějaké benzinky Můj kamarád má malou autodopravu (8 vozidel). Karty CCS měl asi rok, poté je zrušil, byly pro něj velmi drahé. Svým zaměstnancům-řidičům rozdal kreditní karty. Jak? On má hlavní kreditku a dodatkové karty nechal vystavit svým zaměstnancům. Na každého zbyl úvěrový limt okolo 30 000 Kč. Zaměstnanci získali zajímavý benefit, majitel firmy má přes 50 dnů bezúročného období, dostane podrobný výpis, zaměstnanec ručí mzdou a ještě se majiteli za všechny karty načítají bonusové body, které sám může soukromě využít. I tak to jde

 | 
Jarmila  |  15. 03. 2007 08:32

Těžko si pořídíte věrnostní program benzinky, když jezdíte po celé Evropě. Jeden benzinkový řetězec v Čechách spustí akci, Vy jedete do Německa, jste tam dva týdny, ale tam to neplatí, je to omezeno pouze na Čechy. Kolegové tvrdí, že se to nevyplácí, protože tankují benzín v okamžiku, kdy ho potřebují a ne v okamžiku, kdy jedou kolem "své" benzinky. Navíc sledování akcí jim zabírá čas, kterého zas tolik nemají. Dále by museli hlídat, kde je "jejich" pumpa. Ze stvrzenek je vidět, že mají pravdu, byla to vždycky směska nejrůznějších značek.

 | 
lord  |  20. 03. 2007 12:32

Hodně mýlí ten kdo si myslí, že pumpaři mají 5-6 Kč z litru. Reálný průměr je asi 1 Kč. Např. dnešní nákup je 26,31 za litr Natural 95 (včetně spotřební daně 11,84 na litr (u nafty 9,95Kč), DHP 19% a dopravy) Průměrná prodejní cena je 27,40 (podle HN), takže výsledek je 1,09. Z toho se platí elektřina, zaměstnanci, údržba, atd. CCS dosud požadovala 1,75% z celkového obratu. Z 27,40 je to 0,48 Kč. Zbývá tedy pro vše ostatní 61 haléřů. Jeden zaměstnanec při minimální mzdě (aby sociálka neječela) stojí včetně odvodů státu 14 000 Kč. Pro 24 hod. provoz je potřebné mít 8 lidí ke kase (2 v každé směně), aby se člověk nedostal do problémů se sociálkou, že lidi přetěžuju. To je 56 000 Kč za měsíc. Běžná pumpa spotřebuje pro osvětlení, ledničky, topení, čerpadla atd. asi elektřinu za cca 40 000 Kč. To je dohromady 96 000 Kč. Na to je potřebné vytočit 157 377 litrů benzínu. CCS zvedla poplatky na 15 Kč za transakci a 1,85%. Takže když si někdo koupí 1 l benzínu, doplatí pumpař CCS 14,42 Kč za 2 litry už doplácí „jen“ 13,32 Kč, atd. Za 26 litrů už začne vydělávat 40 hal. A to už má CCS 28,18 Kč. Koupí-li si zákazník průměrně 30 litrů a zaplatí 822,0 Kč, vydělá pumpař 2,50 Kč a CCS 30,20 Kč. Aby zaplatil potřebných 96 000 Kč měsíčně, potřebuje vytočit 1 155 235 litrů (1 cisterna denně=nemožné) za měsíc a při tom nejmenší výtoči nesmí klesnout pod 30 litrů. A to pumpař ještě nevydělal ANI KORUNU! To jsou obyčejný kupecký počty !

 | 
kubisek  |  15. 05. 2007 23:24

A já pořád, proč je u nás tolik benzínek. A ono je to kvůli tomu, že je to tak strašně nevýhodné. Já se divim, že to ti lidé dělaj, že se raději tedy nepřidaj k hnědočechům na sociálku. Jo a ona ČeR prodává benzín do různých regionů za různé ceny? Nebo, že by rozdílná cena za dopravu? Proč je tedy nejdražší benzín u Benziny v Kralupech u Kaučuku, kde si pomalu můžou natáhnout potrubí? A proč za Vltavou u PTZ v Nelahozevsi je benzín o 3 koruny levnější - jestli má pumpař na benzině u Kaučuku korunu z litru, tak to v Neláči majitel dotuje ze svého?

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená