FinExpert.e15.cz

Britové vystřídají Kanaďany, bojovat se bude o firmy

Za 4,4 miliardy dolarů (98,2 miliardy korun) koupí britský mobilní operátor Vodafone trojku na českém mobilním trhu – Oskar Mobil – a 79 % rumunského MobiFonu. Uvedená částka zahrnuje dluh ve výši 900 milionů dolarů (20,1 miliard korun), které kupec převezme za předchozího vlastníka, kanadskou Telesystem International Wireless. K uzavření dohody o prodeji došlo asi měsíc poté, co Oskar získal licenci na provoz sítě 3. generace (UMTS). Převzetí Oskara Vodafonem má doprovázet také změna na vysokých manažerských postech.

Vstupem Vodafonu do Oskara má nejmladší český operátor výrazně posílit. Spolu s Vodafonem totiž přichází obrovský kapitál, s jehož pomocí by se měl Oskarův současný 17% tržní podíl výrazně zvýšit.

Analytici čekají hlavně bitvu o firemní zákazníky, jejichž podíl v Oskarově portfoliu je menší než u jeho dvou starších konkurentů. Firemní zákazníci přitom přináší operátorům nejvíce peněz, proto o ně mezi sebou tvrdě zápolí. Získávaní dalších firem na seznam Oskarových zákazníků by mělo podpořit také nedávné spuštění rychlých datových přenosů (EDGE, zatím na území Prahy a Brna) a zavedení paušálu na neomezená data. Oskar však vsadil na jinou cenovou politiku než jeho konkurenti. Na rozdíl od nich nenabízí k datovému tarifu žádné volné minuty, ale paušál určuje podle objemu přenesených dat. Od objemu převyšujícího 70 MB pak zákazník spadá do nejdražšího tarifu pro neomezená data.

Boj o firmy Oskar nedávno podpořil také novou službou Bez obav, kterou si smluvně zavazuje firemní zákazníky. Ta jim čtvrtletně přepočítá, kolik by za své volání zaplatili při použití nejvýhodnějšího tarifu a „přeplatky“ jim vrací. Zavazování si zákazníků smlouvou je taktické také vzhledem k plánovanému zavedení přenositelnosti čísla. Klienti pak budou moci takřka ze dne na den změnit svého operátora.

Části problémů se zavedením přenositelnosti už se Oskar zbavil. Již v minulosti sjednotil poplatky za volání do všech sítí. Pravděpodobně tedy nebude muset informovat zákazníka o tom, jakého operátora využívá člověk, kterému bude volat. Z finančního hlediska to totiž nebude mít pro zákazníka žádný význam.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená