Letos kvůli krizi propukl mezi e-shopy na konci roku lítý boj o zákazníka. Jestliže v říjnu a listopadu bylo v některých případech díky masovým slevám maloobchodníků výhodnějí nakoupit určité zboží v kamenných obchodech, na začátku prosince se například u elektroniky karta opět obrátila, takže lidé mohou ušetřit při nákupu přes web oproti klasickým obchodům na stejném výrobku i desítky procent z ceny. Vyplývá to z údajů společnosti Retail Info, která provozuje internetový srovnávač cen Monitor.cz.
„Internetoví prodejci mají letos kvůli tlaku kamenných obchodníků ještě nižší marže než obvykle. Jejich tržby před Vánocemi potáhnou stejně jako loni plazmové a LCD televize, jejichž cena je ale letos o 25-30% nižší a dále mininotebooky, automobilové navigace nebo kávovary,“ sdělil Ondřej Hloupý, který se stará o web Monitor.cz. „Lidé oceňují na nákupech přes internet zejména rychlé a přehledné srovnání cen stejných výrobků. U mnoha z nich hraje roli také nechuť prodírat se přecpanými obchody,“ dodal Hloupý.