Od včerejšího dne začaly žluté autobusy Student Agency jezdit denně na lince Ostrava - Praha. Jsou tak významnou konkurencí pro ostatní autobusové dopravce i pro České dráhy, které na této trase masově propagují Pendolino. Dva z osmi spojů jsou přímé, další staví v Brně, Olomouci, Novém Jičíně a Frýdku-Místku.
Jízdní doba je zhruba 4,5 hodiny a cena jízdného je 290 Kč. Pokud si však zvolíte "Happy spoj", který vyjíždí brzy ráno nebo pozdě v noci, může vás jízdenka stát jen 150 Kč (zakoupená předem).
K dnešnímu dni provozují spojení mezi Ostravou a Prahou čtyři dopravci:
- CAPITAL EXPRESS s.r.o. - dopravce provozuje denně 4 spoje. Základní cena jízdného je 290 Kč a jízdní doba je 5,5 hodiny. Jeho devizou je však návaznost na spoje do Londýna, které sám provozuje.
- CDS s.r.o. Náchod - jedna linka denně. Cena jízdného je 250 Kč a jídní doba je 7 hod. a 20 minut. Je to jediný spoj, který jede do Prahy po horní trase, tj. kopíruje silnici č. 11 přes Hradec Králové.
- STUDENT AGENCY, s.r.o. - 8 spojů denně. Cena jízdného je od 150 Kč, 250 Kč nebo 290 Kč. Poslední cena platí pro jízdenku objednanou na konkrétní datum.
- České dráhy, a.s. - dráhy provozují rychlíkové spoje, spoje IC, EC a SC Pendolino. Nejlevnější jízdné ve 2. třídě vás vyjde na 247 Kč při použití Kilometrické banky, tj. bez nutnosti platby příplatků IC a EC, v opačném případě stojí zákaznické jízdné 260 Kč a příplatek na vlak IC/EC 60 Kč. Obyčejné jízdné by stálo 424 Kč plus příplatek. Cestování SC Pendolino vás bude stát 500 Kč. Jízdní doba je od 3,5 hod do 5,5 hod. podle typu vlaku.
Autobusy se na dálnici naklánět nesmějí aneb vlaky stojí, busy jedou...
Jednoznačně nejpohodlnější cestování nabízí vlak. Ale autobusová doprava novými typy autobusů, které na tuto linku nasazují všichni dopravci (tedy nejen Student Agency) je drahám vážnou konkurencí. Na nedávné tiskové konferenci k uvedení vlaku Pendolino tiskový mluvčí Českých drah reagoval na otázku, zda se dráhy nebojí konkurence Penolina v podobě žlutých autobusů Student Agency slovy "Pendolino se v zatáčce naklání i při maximální rychlosti, autobusům Student Agency bych to raději nedoporučoval".
Toto úsměvné přirovnání však bylo zchlazeno nedávnými výpadky Pendolina, které byly způsobeny nehodopu na trati. Již dávno tedy neplatí, billboardové heslo popisující situaci na dálnici D1, že "auta stojí, vlaky jedou".