FinExpert.e15.cz

Boj na lince Ostrava - Praha: vlaky stojí, autobusy jedou

Od včerejšího dne začaly žluté autobusy Student Agency jezdit denně na lince Ostrava - Praha. Jsou tak významnou konkurencí pro ostatní autobusové dopravce i pro České dráhy, které na této trase masově propagují Pendolino. Dva z osmi spojů jsou přímé, další staví v Brně, Olomouci, Novém Jičíně a Frýdku-Místku.

Jízdní doba je zhruba 4,5 hodiny a cena jízdného je 290 Kč. Pokud si však zvolíte "Happy spoj", který vyjíždí brzy ráno nebo pozdě v noci, může vás jízdenka stát jen 150 Kč (zakoupená předem).

K dnešnímu dni provozují spojení mezi Ostravou a Prahou čtyři dopravci:

  1. CAPITAL EXPRESS s.r.o. - dopravce provozuje denně 4 spoje. Základní cena jízdného je 290 Kč a jízdní doba je 5,5 hodiny. Jeho devizou je však návaznost na spoje do Londýna, které sám provozuje.
  2. CDS s.r.o. Náchod - jedna linka denně. Cena jízdného je 250 Kč a jídní doba je 7 hod. a 20 minut. Je to jediný spoj, který jede do Prahy po horní trase, tj. kopíruje silnici č. 11 přes Hradec Králové.
  3. STUDENT AGENCY, s.r.o. - 8 spojů denně. Cena jízdného je od 150 Kč, 250 Kč nebo 290 Kč. Poslední cena platí pro jízdenku objednanou na konkrétní datum.
  4. České dráhy, a.s. - dráhy provozují rychlíkové spoje, spoje IC, EC a SC Pendolino. Nejlevnější jízdné ve 2. třídě vás vyjde na 247 Kč při použití Kilometrické banky, tj. bez nutnosti platby příplatků IC a EC, v opačném případě stojí zákaznické jízdné 260 Kč a příplatek na vlak IC/EC 60 Kč. Obyčejné jízdné by stálo 424 Kč plus příplatek. Cestování SC Pendolino vás bude stát 500 Kč. Jízdní doba je od 3,5 hod do 5,5 hod. podle typu vlaku.

Autobusy se na dálnici naklánět nesmějí aneb vlaky stojí, busy jedou...

Jednoznačně nejpohodlnější cestování nabízí vlak. Ale autobusová doprava novými typy autobusů, které na tuto linku nasazují všichni dopravci (tedy nejen Student Agency) je drahám vážnou konkurencí. Na nedávné tiskové konferenci k uvedení vlaku Pendolino tiskový mluvčí Českých drah reagoval na otázku, zda se dráhy nebojí konkurence Penolina v podobě žlutých autobusů Student Agency slovy "Pendolino se v zatáčce naklání i při maximální rychlosti, autobusům Student Agency bych to raději nedoporučoval".

Toto úsměvné přirovnání však bylo zchlazeno nedávnými výpadky Pendolina, které byly způsobeny nehodopu na trati. Již dávno tedy neplatí, billboardové heslo popisující situaci na dálnici D1, že "auta stojí, vlaky jedou".

Další článek


 

celkem 14 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: seriozni firma?
Driver
11. 1. 2006, 23:06
Re: seriozni firma?
Worm, Worm
11. 1. 2006, 16:55
Student agency
vozembouch
11. 1. 2006, 14:32
Re: Auta stojí, vlaky ....
Smudla
11. 1. 2006, 14:28
Re: Auta stojí, vlaky ....
Robo
11. 1. 2006, 13:32

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více