Přes 90 procent obchodníků navíc již zahrnulo některé ekologicky šetrné principy do své firemní strategie. Vyplynulo to z ankety spojené s oceněním GE Money Multiservis Obchodník roku 2008, v jejímž rámci bylo osloveno padesát nejvýznamnějších maloobchodních společností v České republice.
Významnými distributory ekologických produktů jsou supermarkety a hypermarkety, které dnes již běžně nabízející biopotraviny. Jedná se například o mléčné potraviny, ovoce a zeleninu, luštěniny či maso. Přestože je nabídka tohoto zboží výrazně širší než v minulosti, pro obchodníky se stále jedná spíše o doplňkový prodej.
Výrobky spojené s alternativním životním stylem jsou k dostání mimo jiné i přes internet. Vedle produktů biozemědělství lze takto sehnat i zboží vyrobené v rámci Fair Trade programů, které zaručují malým výrobcům ze zemí třetího světa odpovídající podíl na zisku z konečné ceny produktu. Fair Trade zboží však není pouze výsadou internetového prodeje, jeho nabídka se postupně rozšiřuje i v českých kamenných prodejnách různých společností.