FinExpert.e15.cz

Bezpečnost podle Citibank


hovnocuc  |  26. 09. 2006 07:57

"V případě eBanky a České spořitelny je naopak nutné zadat spoustu údajů pro vygenerování kódu." A to je jedině dobře.

Mimoto, to, že ČS zrušila nový přidělování kalkulátoru pro "nezájem klientů" je pěkná debilita. Takže že jednu z nejbezpečnějších (zvlášť když se tam zadává i částka, protiúčet atd.) věcí využívají "jenom" ti, kterejm záleží na bezpečnosti, je špatně, a chudáček banka s tim má 10 halířů nákladů (klient si kalkulátor taky platil!!!) a maj se řídit podle ostatních trubek, kterejm banky nakukaj něco vo certifikátech, který jsou řádově daleko nebezpečnější (alespoň v použití bez čipovky a čtečky s displejem)...

No nic, já přešel už dávno do ebanky, protože vytírat podhladu si se sebou nenechám. Ebanka taky nic moc (drahá), ale alespoň se nechová jako debil.

A z vedení a mluvčích bank obecně je mi na blití.

Jedině že by klienti přestali bejt idotský a vysoce hloupý stádo a nenechávali si líbit takový debily a šmejdy...

 | 
Rafter  |  26. 09. 2006 08:12

Taky jsem klient Ebanky a moc dobre vim, proc se tam zadavaji udaje jako cislo uctu, castka a podobne. Ale i presto si myslim, ze reseni Citibank neni az zas tak spatne. Radove zvedne bezpecnost stavajiciho reseni a prilis nezatizi klienty manipulaci s kalkulatorem. Neni to dokonale, ale rekl bych ze postacujici. Daleko vic me s**e KB, kde i po nedavne afere nejak nechteji priznat, ze by jejich zpusob reseni mel nejake mouchy a nejake autentizacni SMSky jsou vlastne jen takovej novej trend..

 | 
BrainLess  |  26. 09. 2006 09:03

Taky jsem klient eBanky ( jeden z prvnich bych si tipnul ) a jsem navysost spokojen. Navic za vedeni uctu ( veskere me operace ) platim cca 45kc mesicne coz se mi opravdu nezda jako DRAHE za ten komfort. A samozrejme je lepsi pouzivat misto KALKULATORU MOBIL, S kaluklackou je to opruz vsechno pretukavat ...

 | 
tommy  |  27. 09. 2006 09:12

Česká Spořitelna mě hlavně pobavila těmi SMSkami, které nepřidávají vůbec žádné zabezpečení navíc, protože číslo na které se posílají se nastavují přes internet (Servis 24). Takže když někdo podvodně (třeba pomocí spyware) získá přihlašovací údaje, tak místo coby rovnou zadal platební příkaz, akorát musí předtím ještě změnit to telefonní číslo...

 | 
V  |  27. 09. 2006 10:24

To je samozřejmě kec. Na změnu toho čísla je třeba ještě další údaj...

 | 
Viki  |  27. 09. 2006 10:24

To je samozřejmě kec. Na změnu toho čísla je třeba ještě další údaj...

 | 
kodl  |  26. 09. 2006 09:10

Zkusili jste někdy obsluhovat účet ze zahraničí? Tam se vám kalkulačka setsakramentsky bude hodit. Navíc spolehlivost SMS a dostupnost signálu taky není stoprocentní. Je dobré mít oba kanály (kalkulačku+SMS).

 | 
BrainLess  |  26. 09. 2006 09:22

Vsak ja mam kalkulacku + gsm ale tu kalkulacku jsem nepouzil cca uz 1 rok ...ale nechavam si ji prave jako backup solution kdyby jsem ji proste potreboval ...

 | 
Marek71  |  26. 09. 2006 11:17

Tiež som klienton eBanky a nemám problém obsluhovať účet napr. zo Slovenska, z Nemecka. Pokiaľ už prídeš do nejakeh pr*ele, kde nebude signál GPS, tak tam pravdepodobne nebude ani internet, takže ti bude nanič aj kalkulačka

 | 
xvasek  |  26. 09. 2006 10:02

Jak ten klíč vypadá? Funguje to i pod Linuxem? Jestli ne, tak si ho můžou strčit i se svou kartou do oného místa.

 | 
Rafter  |  26. 09. 2006 10:08

Klic by pochopitelne fungovat mel, spis je otazka jaky ovladace potrebuje pripadna ctecka..

 | 
kodl  |  26. 09. 2006 12:01

Klíč (kalkulačka) je samostatné zařízení na PC nezávislé. Linux je třeba pouze vyzkoušet ohledně bankovní aplikace, zda-li ficůry a ev. aplety jsou pltaformově nezávislé nebo tak zpraseně udělané jako to má komerčka, kde si pravděpoodbně bez IE neškrtnete.

 | 
Pavel  |  26. 09. 2006 11:54

Teď jsou transakce jejich internetového bankovnictví omezeny na nějakých 125000 denně. Jen kvůli tomu jsem k nim nepřešel. Snad už pochopili, že jejich "telefonního bankéře" nikdo chtít nebude. Když si k nim uložím pár peněz, nebudu muset platit žádné polatky.

PP

 | 
SocPredator  |  26. 09. 2006 17:03

Ano, toto omezení bude pro mě zásadní. A zavedením toho klíče se to zruší? Asi jsem nečetl dobře článek.

 | 
Dalibor Chvátal  |  26. 09. 2006 17:25

Nevíme, ale zjistíme

 | 
SocPredator  |  28. 09. 2006 13:14

V ceníku žádnou změnu nevidím, stále 125 000 Kč... to mě teda nepotěšili! Jdu je taky nepotěšit

 | 
Dalibor CHvátal  |  29. 09. 2006 01:08

"Prozatím změnu neplánujeme, nicméně i toto je v jednání", dí Citibank.

 | 
cert  |  26. 09. 2006 12:16

V Citibanka este neprisli nato ze existuje GRID karta? Na Slovensku to pouziva vacsina bank.

 | 
Alfie  |  26. 09. 2006 12:16

Citibanka objevuje Ameriku? Banka, u níž mají účty firmy s obratem milionových částek, patřila doteď k těm s nejhůře zabezpečenými účty. Tomu říkám bystrý pokrok..

 | 
X  |  26. 09. 2006 13:50

Dovolim si oponovat, Citibank pro firmy a pro retail jsou temer dve ruzne instituce a pouzivaji ruzne aplikace pro elektronicke bankovnictvi. Firemni verze je uplne o necem jinem. Nicmene pokud jde o nedokonalosti verze pro bezne zakazniky, tak bych s vami asi souhlasil....

 | 
petrph  |  27. 09. 2006 20:35

teda i lidi, který nemají účet u Citibanky a můžou se akorát přes internet pasivně podívat na svoje platby na kreditku. Ti se jim za takové zdražení kvůli zabezpečení pasivní operace asi pěkně poděkujou. No a druhá věc je že to budou odesílat automaticky, aniž se klientů zeptali, a rovnou jim za drahou hračku co jim posílaj a se kterou nebude polovina vědět jak zacházet rovnou strhnou skoro 500..A když tam ty prachy nebudou jakože na kreditní kartě žádný nejsou, tak si to pěkně zůročej ??? Co kdyby napřed každýmu klientovi poslali doporučenej dopis, nebo se mu ozvali přes jeho bankéře, jestli to chce ,jestli vůbec přístup přes internet používá ??? Asi by na tom nevydělali tolik,,co ?

 | 
SocPredator  |  28. 09. 2006 12:17

Vždyť je jasné, že to bude na vyžádání

 | 
HugoMrazík  |  17. 10. 2006 19:19

jak jsi přišel na tu hloupost ? přečti si podmínky získaní bezpečnostního klíče ke kreditní kartě. Bezpečnostní klíč je nezbytný pouze pro přístup na běžný účet vedený u Citi.

 | 
euro  |  12. 10. 2006 09:21

Pouzivam internetove bankovnictvi citibank uz skoro rok a zadne problemy s bezpecnosti jsem nemel. Krome toho ze na linuxu skoro nejsou zadne viry, nejsem blb abych si otviral emailz z afriky atd. neverim, ze nejaky klic, ktery maji v ruce stotisice zakazniku a muzou si s nim delat co chteji, nelze zneuzit. Je to blbost.

K citibank jsem presel kvuli slibum, ze je tam ucet a jeho vedeni zadarmo a take to tak dosud bylo. Ted najednou musim zacalovat 250 nebo dokonce 400 korun za klic ktery nechci jenom abych mohl pokracovat v pouzivani internetoveho bankovnictvi (ze za telefonni bankovnictvi se plati a odposlouchavani telefonu je jednoduche o tom se nikdo nezminuje) a to nevim jestli pristi mesic banku nevymenim. Takze uz zadne vedeni uctu u citibank zadarmo, ale 400 deleno 12 mesici dela 33 korun mesicne pro internetove bankovnictvi. A ze ta blbost bezpecnost na dlouho nezvysi o tom jsem presvedcen. Solidni banka by z duvodu udrzeni sve dobre povesti klic poslala stavajicim zakaznikum zadarmo jako treba poslala ceska sporitelna zadarmo hodiny coby pozornost. To se ale od americanu neda ocekavat. Kdyby jina banka mela vedeni uctu zdarma a k tomu nekradla za prichozi platby ze zahranici nehorazne castky, tak dam citibank hned sbohem. Dalsi priklad nesolidniho chovani citibank: kdyz jsem ucet porizoval, slibovali uroky hodne pres procento. Sotva jsem si ucet poridil, asi za mesic urokovou sazbu zmenili na ostudne 0,6%. Proste reklamni trik, ktery ale v solidnich zemich povazuji za podvod.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená