FinExpert.e15.cz

Banky neplní , co slíbily

Více než třetina bank neinformuje o právech klientů

Ani po půl roce platnosti Kodexu mobility klientů pět bank nezveřejňuje důležité informace týkající se Kodexu na svých stránkách. Klienti bank jako GE Money Bank, Citibank, Poštovní spořitelna, Raiffeisenbank a UniCredit Bank tak nejsou dostatečně informováni o svých právech. Vyplývá to z průzkumu nezávislého spotřebitelského časopisu Test. Banky v Evropské unii se Kodexem zavázaly pomáhat klientům při změně banky. Složitost změny banky totiž pomáhá držet bankovní poplatky vysoko.

„Většina spotřebitelů o svých právech vyplývajících z Kodexu mobility klienta neví. Proto se časopis Test zaměřil na srovnání, zda o něm informují samy banky. U většiny bank byl problém tyto informace na jejich webových stránkách najít a u pěti jmenovaných nebyly nalezeny vůbec,“ rekapituluje výsledky průzkumu Karel Pavlík místopředseda správní rady občanského sdružení vydávajícího časopis Test.

Na základě sílící diskuse o možné regulaci bankovních poplatků a otázce přenositelnosti čísla účtu, podobně jako již funguje přenositelnost telefonního čísla, se zavázaly banky v celé EU spotřebitelům změnu ulehčit. V ČR platí Kodex mobility klienta od 1. listopadu 2009. Podle něj stačí spotřebiteli přijít do nové banky. A ta pro něj vyřídí nejen zrušení účtu v původní bance, ale i zastavení všech trvalých příkazů a inkas a jejich obnovení v bance nové. Již to je velkým zjednodušením pro spotřebitele.

„Na internetových stránkách Občanského sdružení spotřebitelů Test www.dtest.cz je zveřejněn dotazník společný pro spotřebitele v celé Evropě, kteří v nedávné době měnili banku. Získané zkušenosti následně vyhodnotíme,“ upozorňuje Pavlík.

Přečtěte si také

Naštvala vás banka? Jednoduše přejděte k jiné

 

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více