V říjnu proběhla výroční konference České bankovní asociace. Odborníci projednávali tři hlavní témata: nejnovější technologické trendy a schopnost inovace, dále jak tyto trendy ovlivní tradiční model komerčního bankovnictví a přístup bank ke klientům, a konečně jak se k takovým změnám postaví regulatorní a dohledové orgány. Z jednání vyplynulo, že budoucnost bankovnictví bude postavena na analýze chování a požadavků klientů a na dynamické tvorbě produktu.
Pokud chtějí být banky úspěšné, měly by se soustředit na digitální komfort, mobilitu služeb a využití moderních komunikačních prostředků. Nutné je také posilovat vztah a důvěru mezi bankou a klientem.
Být „průtokový“ klient se nevyplatí. Buďte aktivní a ušetříte!
Dnešní klient banky očekává, že služby budou rychlé, pohodlné a přizpůsobené jeho individuálním potřebám. Banky by měly být schopné se rychle měnit a přizpůsobovat požadavkům klientů, jinak pro ně bude těžší poradit si s dynamickým vývojem prostředí okolo sebe a novými možnostmi technologií.
Důležitým bodem jednání konference České bankovní asociace byla otázka kybernetické bezpečnosti a ochrany dat klientů. Banky si dobře uvědomují, že informační technologie jsou vyhledávaným cílem kybernetických útočníků. Proto se neustále věnují tomu, jak zamezit rizikům „kybernetických krádeží“. A bude tomu tak i v budoucnosti.