FinExpert.e15.cz

Banka roku 2005


Mirek  |  22. 05. 2003 14:34

U mně je eBanka bankou roku už teď. Je sice trochu dražší, ale když má člověk na účtě pár korun, tak se mu to na úrocích může vrátit. A hlavně do banky vůbec nemusím chodit, když to srovnám s takovou Komerčkou nebo Spořitelnou... To nejsou snad ani banky, to jsou ústavy...

 | 
ryba  |  22. 05. 2003 14:38

Seš asi milionář, co?

 | 
Petr  |  22. 05. 2003 14:41

Proc si vsichni mysli, že musi bejt nekdo, kdo ma ucet v eBance milionar. To jsou blbosti. Je o neco drazsi, ale zato funguje. Socialisty z CS nesnasim.

 | 
Lucka Malá  |  22. 05. 2003 14:45

Nevím, proč by všichni z CS měli být socialisti?? Je to největší banka v CR, ne?

 | 
Lower  |  22. 05. 2003 14:48

Protoze je to napos... Neco chci od CS, a musim vyrizovat samy papiry. Navic, kvuli slozitejsim operacim se musim chodit divat na ty stary struktury...

 | 
Jan Svatopluk Mareš  |  27. 05. 2003 00:24

100% souhlas - ani já nejsem milionář - já osobně mám na svém účtu v eBance vždy okolo 1000Kč (jenom po výplatě je tam tak na týden o trošičku více), přesto si myslím, že bych nikdy neměnil. Téměř 24 hodinový přístup k účtu (jednou za několik týdnů se provádějí předem ohlášené tzv. modernizace systému). A navíc je to nejlevnější banka v ČR a to myslím smrtelně vážně. Ne nezbláznil jsem se! Stačí trošičku selského rozumu a za předpokladu že alespoň trošičku souhlasíte s tvrzením TIME IS MONEY (čas jsou peníze), zjistíte že mám pravdu...

- ryhlost především - převod mezi dvěma účty v rámci eBanky se nepočítají na dny (v jednom nejmenovaném peněžním ústavu jsem zažil i necelý měsíc - když jsem se ohradil, byl jsem vykázán s tím, že banka na to má 45 dní!!!), ani na hodiny, ani na minuty, ale jsou to pouhé vteřiny!!!
- veškeré nadstandardní služby jsou totiž standardní (spousta bankovních ústavů totiž tvrdí že homebanking, internetbanking atd jsou nadstandardní služby a proto si účtují za měsíční poplatek nemalé sazby)
- úspora času za zbytečné pravidelné docházení do pobočky (jen minimum operací s účtem vyžaduje osobní návštěvu v eBance) - navíc i odbouráte i časté docházení na místní poštu - eBanka totiž jako jediná (možná se pletu, že je jediná) nabízí odeslat příkaz k úhradě i k adresátovi, který nemá bankovní účet (já proto už nikdy nemusím chodit na poštu, kde jsou věčně dlouhé fronty, vyplňovat složenku typu C)
- plnohodnotná zelená linka pro neklienty (info linka - 800124100), pro klienty (klientská linka - 800124200) a speciální linka, pro majitele klienty, kteří využívají osobní klíč - minikalkulačku, která vám zcela zdarma zjistí například stav účtu, výpis posledních pěti příjmových / výdajových operací provede jednorázový / trvalý příkaz k úhradě atd (konverzant - 800124400)
- propracovaný platební systém, který využívá B2C ekomerci - již mnoho internetových obchodů má na svých stránkách ionku "ZA MĚ PLATÍ EBANKA" - velmi pohodlný způsob platby na internetu, žádné zbytečné zdržování s vyplňováním
- exclusivní službou je zamykání / odmykání platební karty , která eliminuje provádění neautorizovaných výběrů z bankomatů či plateb z terminálů v obchodech

eBanka ještě dlouho bude na výsluní českých pseudopeněžních ústavů

 | 
Lucka Malá  |  22. 05. 2003 14:43

Já do Spořitelny taky nechodím a všechno funguje, jak má. Myslím si, že si docela eBanky troufá. čau Lucka

 | 
2Aturn  |  22. 05. 2003 15:02

"Komerčku" či "Spořitelnu" bych zas tak moc neodsuzoval  Nejsou sice vzorem pružnosti, avšak polehounku už taky začínají moderní způsoby správy účtu nabízet. Mám např. právě v KB telefonní bankovnictví (taky jedna z cest) - v kombinaci s smskami informujícími o zůstatcích a pohybech na účtu mi to taky umožnilo do kamenné pobočky nejít už řadu měsíců ... a že jsem tam dřív býval často  

Nic proti ambicióznosti, ale plány eBanky jsou už spíše blouzněním ... V situaci, kdy se ostatní zavedené a klientelou oplývající "ústavy" kvalitě nabídky eBanky v tomto směru přibližují (a s lepší cenou), asi eBanka tolik lidí nepřetáhne. 

 | 
Olin  |  22. 05. 2003 15:11

Jenze za eBankou stojí z 99 % Česká pojišťovna. Myslíš, že důslednou masáží těchto klientů je eBanka nepřinutí založit si účet u nich? Těch klientů jsou miliony!

 | 
Moby  |  22. 05. 2003 15:15

podle mýho by ČS musela sakra zdražit poplatky, aby její klienti začali uvažovat o přechodu k eBance ... zatím ji každej bere jako lidovou a nejlevnější banku, a na tom ona staví svou strategii (teda myslim )

 | 
Lucka Malá  |  22. 05. 2003 15:30

to si přesně myslím také

 | 
Kolín  |  22. 05. 2003 15:31

Česká spořitelna by zdražit mohla, a myslím, že to taky udělá. Má strašně moc kamenných stánků, a to ji musí stát hrozně peněz. Česká pojišťovna udělá eBance velkou službu. Těch kliošů má mraky. A když je majoritním vlastníkem eBanky, asi chce, aby z toho kšeftu něco bylo...

 | 
Moby  |  22. 05. 2003 15:43

no jo, jenže když ČS zdraží, tak není zákonitý, že klienti přejdou do eBanky, která je drahá, ale vyberou si jinou banku, která je levnější - a těch je mraky. Jejich služby se pořád vylepšují (i přímé bankovnictví), takže víc klientů přejde k jiné bance, než se jich přelije do eBanky ... pokud se nenechají nachytat nějakým zvýhodněným vedením účtu, během prvního roku

 | 
Martina Brčková  |  22. 05. 2003 15:51

Ktere banky jsou tedy podle tebe (cenove i funkcne) horsi nez eBanka a lepsi nez CS? Kdyby nebyla ani eBanka, ani CS, kde by byl tvuj ucet?

 | 
Moby  |  22. 05. 2003 15:59

přestože je eBanka i ČS, tak nemám účet ani u jedné z nich. Jsem spokojenej s Živnobankou. A když krachne, poohlídnu se jinde.  Rozhodně mi nepřijdou eBanka a ČS jako jediný dvě banky na světě...

 | 
Martina Brčková  |  22. 05. 2003 16:09

Zivnobanka? Tu vlastni italsti "bankeri"  Odtamtud bych opravdu rychle utekla. Vis jak dopadla UNIONka. Italove maji moc neporadek vsude, takze do penez, Itale, nelez  Ja bych si mozna vybrala GE. Prijde mi jako stabilni a svetova banka.

 | 
Moby  |  22. 05. 2003 16:25

jo, ta je dobrá ... já zatím čekám, jak se italové předvedou

 | 
em  |  22. 05. 2003 14:36

Tož vám držím palce, chlapy! Kópil sem díky vám nějaký ty podílový fondy, tak dófám, že na tom vydělám ňáký ty lováče. A esi ne, tak si to za váma přídu vyřídit do redakce  

 | 
Lucka Malá  |  22. 05. 2003 14:47

souhlasím. Oefka jsou dobrej časák a daj se tam vyčíst zajímavý věci... držím pěsti. LM

 | 
jojo  |  22. 05. 2003 14:58

čtu vás už od začátku, a jste čím dál lepší

 | 
Jan Maržík  |  22. 05. 2003 15:24

Já jsem si zatím OF nekoupil, protože jsem si myslel, že jsou papírovým vydáním webu. Dostal jsem ale někde nějaké číslo v supermarketu, a předplatil jsem si. Myslím, že informační hodnota papírových OF převyšuje 100× cenu za předplatné 299 Kč.

 | 
Kubik from hell  |  22. 05. 2003 14:37

eBanka je jiste super bankovni ustav, ale vyse poplatku je nastavena hodne vysoko. pokud bude chtit oceneni v roce 2005, bude muset strategii prehodnotit. Klienti neradi prijimaji zvysovani poplatku a pretahnout klienty konkurenci, ktera poskytuje take inet banking (i kdyz ne takovy) na vyssi poplatky je proti zakonum obchodu. Nicmene uvidime. Take se spekuluje o prodeji a pokud by se PPF eBanky vzdala, mozna by ji to jen prospelo. GO GO Expandia.

 | 
Petra Kotková  |  22. 05. 2003 14:38

eBanka se bankou roku stát může, proč ne. Poskytuje opravdu dobré služby. Na druhou stranu má však skoro, ne-li úplně, nejdražší poplatky, a proto je pro mne finančně náročná. Možná kdybych potřebovala mít o penězích přehled každý den, začala bych o ní uvažovat. Zatím zůstávám u své obyčejné kamenné banky.

Proto si také myslím, že získat padesát procent klientů navíc, ještě ke všemu ročně, je značně nadsazené. I kdyby se eBance podařilo získat za tento rok 50 % klientů, pochybuji, že se jí toto tempo podaří udržet i v budoucích letech. Takový exponenciální nárůst klientů je pouhý sen.

 | 
Lower  |  22. 05. 2003 14:45

Tak v tomhle souhlasim; je to sice vyborna banka, ale 50 % rocne, to nejde. Leda by startovali s celkovym poctem klientu 2

 | 
jojo  |  22. 05. 2003 14:52

50 % nemají šanci

 | 
Bertold  |  22. 05. 2003 15:07

Možná mají. Třeba si konečně uvědomili, že i z nadstandardní služby chtějí moc. Zajímalo by mě ale, pokud tyto prognózy nasplní, jestli pánové z teplých křesel odejdou

 | 
Martin  |  22. 05. 2003 14:39

Jsem klientem uz druhý rok a zatím jsem spokojen, hlavně pro okamžitou dostupnost informací, ať ve dne, v noci o víkendu... Trosku mě jen překvapilo, že když chci navštívit pobočku osobně, musím si domluvit schůzku - inu individuální přístup

 | 
klokan  |  22. 05. 2003 14:44

tak na domlouvání schůzek bych se vykašlal, když su ve městě, a mám čas, tak tam vlítnu, ale co já vím, co bude za týden?

 | 
bankéř  |  24. 05. 2003 00:40

není pravda, že se musíš objednávat, ale je to lepší, protože se může stát, že budou všichni bankéři obsazený a ty budeš muset čekat, navíc od nového roku máš pokud vím svého osobního bankéře, tak mužeš řešit všechno s ním

 

 | 
hanka Vojtíšková  |  22. 05. 2003 14:39

souhlasím

 | 
simona druhotná  |  22. 05. 2003 14:41

fajn

 | 
_  |  22. 05. 2003 14:45

ad Bankou roku 2005 asi ano, koupit se dá vše;
ad i vy klientem banky možná pokud změní=zlevní ceník 8-);
ad3 (ne)spokojen byl jsem, i nespokojen;
ad4 věrný své bance prozatím ano.

 | 
Petr Pytl  |  22. 05. 2003 14:45

Jsem klientem eBanky a je fakt nejlepší

 | 
Bohatýr  |  22. 05. 2003 14:45

Ve vlastním zájmu bych byl jen rád, kdyby eBanka na "titul" dosáhla třeba už o rok dříve a pak ho udržela třeba nafurt. A hlavně kdyby ho získala oprávněně.

Jsem klientem banky hned od prvních měsíců a neůžu si absolutně stěžovat.  Zpočátku jsem sice měl strach z kódovacího klíče, ale když jsem ho zvládnul, bylo všechno úplně v pohodě. A když loni na podzim umřela v klíči baterka a přečíslovávalo se, poznal jsem, že jsem byl bláhový, když jsme si banku v mobilu pořídil až tak pozdě. Děsí mě představa, že bych měl chodit do banky nebo vypisovat nějaké formuláře. Každý měsíc vypisuju několik platebních příkazů, pár mám nastavených trvale a výpisy nepotřebuju, když vím, že se můžu na zůstatek na účtu kdykoli podívat. Poplatky sice nejsou zrovna nejnižší, ale už jsem utratil více peněz za nejrůznější ptákoviny, takže to neřeším.

Když zavedlo osobního bankéře, tak jsem byl zklamaný, že je to chlap. To je pravda.  Ale když jsem mu pak poslal mail s dotazem, tak se poměrně brzy ozval a poradil.

Zkrátka jsem spokojený klient, byť se na mém účtu peníze příliš neohřejí a čas od času mám strach, jestli nejsem v mínusu.

A jestli budu ještě spokojenější, budu jen rád.

No a kdyby chtěl někdo z eBanky tento můj pozitivní přístup nějak ocenit, ať dá nějak vědět.

 | 
jojo  |  22. 05. 2003 15:02

to je tak trochu reklama na ebanku, ne???

 | 
Pavel Hovorka  |  22. 05. 2003 14:45

O tom, jestli bude eBanka bankou roku 2005, rozhodnou i ostatní banky svou nabídkou služeb. V tomto pro mě eBanka zatím jednoznačně vede. Škoda těch vysokých poplatků.

 | 
Alice  |  22. 05. 2003 14:47

já mám pořád peníze pod polštářem

 | 
monča  |  22. 05. 2003 14:47

když zlevní poplatky, tak bych si tam účet založila, zatím je to výhodný akorát pro studenty, to zase jo

 | 
Judy  |  22. 05. 2003 14:52

U eBanky mám účet asi půl roku a jsem nadmíru spokojená. Přešla jsem z České spořitelny a oproti eBance je to opravdu ústav pro lidi, co nemaj, co na práci. Myslím, že si post banky roku opravdu zaslouží i přes to, že jejich služby nejsou jedny z nejlevnějších, ale je pravda, že za kvalitu a spokojenost se musí platit. A proto u ní taky jsem     

 | 
Lucka Malá  |  22. 05. 2003 15:07

Můžete mi, prosím, říct, v čem je konkrétně pro Vás (Judy) eBanka výhodnější?

Já mám několik trvalých příkazů, inet bankovnictví a u ČS mi to tak bohatě stačí. Přes internet se podívám, jestli je všechno v pořádku a je to. V čem Vy vidíte hlavní výhodu? Dík za odpověď. LM

 | 
Bertold  |  22. 05. 2003 15:02

Odesel jsem od eBanky, protoze si zpoplatnuje, co může. Jsem u ČS a a jsem nadmíru spokojený. Servis 24 šlape jak má, a všechno je za lidové ceny. eBance fandím, ale myslím, že se jí to nepovede. Musela by rozhodně udělat něco se svou cenovou politikou.

 | 
Klokanka  |  22. 05. 2003 15:13

 Nemam s ni zadne zkusenosti (zatim), vyhodou je urcite pristup pres Internet a nevyhodou vysoke poplatky, to by me asi odrazovalo. 50 % je, myslim, take dost nadsazene.

 | 
JT  |  22. 05. 2003 15:36

stejně je nejlepší telefonní bankovnictví, který mají skoro všechny banky. Moje banka teda jo, a na zadávání jakýchkoliv příkazů nebo zjišťování zůstatku na účtu mi to stačí... nic víc nepotřebuji

 | 
Martina Brčková  |  22. 05. 2003 15:54

Mohu se optat, ktera je to ta "tvoje" banka?

 | 
Aneta Vaňková  |  22. 05. 2003 15:39

eBanka má silné zázemí, myslím si, že svého cíle má šanci dosáhnout. Navíc si myslím, že by jen tak nerozhazovala takovými čísly na tiskové konferenci, kdyby neměla pádný důvod. Jaký by to asi mělo dopad, kdyby nedosáhla těchto cílů? Novináři, jako vy, by je rozmetli.  zdravím Vanková

 | 
Martina Brčková  |  22. 05. 2003 15:46

Myslis si tedy, ze to, co prohlasili, maji uz ted v kapse tak nejak jisty, akorat to prezentovali s tim cilem, nemame, ale dovedeme to dokonce? V této diskuzi jsem nekde cetla, ze by pak mely padat hlavy. Timu neverim; myslim, ze tato silna slova jsou spise marketingovym tahem, jak eBanku zviditelnit a ukazat silu v podobe velke matky Ceske pojistovny.

 | 
Aneta Vaňková  |  22. 05. 2003 16:00

Nemyslím si, že co prohlásili, mají už teď v kapse... ale myslím si, že mají důvot toto hlásat a že kdyby to nebylo reálné, tak by s tím ven nelezli. Možná - asi určitě - je to marketingový tah pro zviditelnění eBanky, ale přesto zastávám názor, že na to eBanka má!       Vaňková

 | 
Aneta Vaňková  |  22. 05. 2003 16:04

Mohu se zeptat na názor redakce?? Vy jste přece časopis, který má jednotlivé banky zmapované... jak vidíte šanci eBanky dostát svým předsevzetím? Děkuji za odpověď  Vaňková

 | 
Osobní finance  |  22. 05. 2003 16:41

eBanka je v každém případě perspektivně se rozvíjející banka a počet jejích klientů se každoročně zvyšuje. Zda se bance podaří dostát svým předsevzetím ukáže čas, padesát procent je však nejspíš nadsazené. Až eBanka tohoto čísla dosáhne, nezapomeneme o tom naše čtenáře informovat.

 | 
Martina  |  22. 05. 2003 16:41

Já jsem u ebanky uz dlouho a je pravda ze jedine na coby se mohlo stezovat jsou vyse poplatku. Ale na druhou stranu jde o to jestli to kazdemu za to stoji. Kdyz jsem si vsechno spocitala tak vim ze se mi to porad vyplati. I kdyz nejsem "milionar" porad se mi to u nich vyplati. Myslim ze maji na  hodne z toho co rekli a jestli se to splni to si musime stejne vsichni pockat.

Ale kazdy od sve banky ocekava neco jineho a kdyz si to dukladne zvazi tak si vybere tak aby to vyhovovalo jemu.Rozhodne se mi zda zbytecnedat na neci doporuceni, kazdy ma jine naroky.

Preju kazdemu spokojenost s jeho vyberem. Ahoj

 | 
Jirka  |  23. 05. 2003 19:32

No jo, ebanka je good, pokud ma opravdu clovek dengi. Potreboval jsem vybrat na prepazce, neb limit karty mi krapet nestacil. Za 400.000,- Kc mi nauctovali cca 650 kacek za vyber. No nekupte to. Jeste k tomu nedodrzeli o dva dny ohlaseny termin vyberu, za coz se ani neobtezovali omluvit. Pokud bych nedodrzel termin ja, zaplatil bych za to myslim 500 Kc. Super. Osobni uverova linka taky nema chybu. Hlavne kdyz platite mesicne poplatky, aniz byste cerpali uver. Sprava uctu via inet je ale fakt super, kam se hrabe KB s Mojibankou. KB ma jen "nahled" na ucet Jinak je mozna zajimave, ze ebanka dava slevy studentum, jak tu nekdo psal, ale docela prima mi pripadaji nulove poplatky vedeni uctu pro zamestnance Glaverbel, ktery okres drzi nad vodou. Slevy na spravnem miste aneb "nechci slevu zadarmo....."

Naproti tomu v KB jsem zarizoval uver a protoze do prace nedorazil namestek, nemel pry smlouvu kdo podepsat. Skoncil jsem na telefonu s reditelkou pobocky, ktera ihned ochotne zjednala napravu. Ovsem tvrzeni slecny ci pani na prepazce, ze pod natlakem se ji hned lepe pracuje, me doslova vyrazilo dech. Vzpamatoval jsem se az venku.

 | 
David  |  23. 05. 2003 10:38

Myslím si, že je chyba, když se každému po vyslovení jména eBanka vybaví jen internetové bankovnictví a drahé poplatky. V přímém bankovnictví a v jeho bezpečnosti je nesporně nejlepší bankou u nás a co se týká ceny, tak to určitě není nejdražší, ale ani nejlevnější bankou na našem trhu. Cenami se určitě drží někde uprostřed českého bankovnictví. Já osobně jsem v eBankce velmi spokojený a je pravda, že jsem taky viděl jen internet a vysoké poplatky. Teď ale vidím,že eBanka je univerzální bankou a má hodně co nabídnout. Všem těm kritikům bych doporučil sjednání schůzky s bankéřem eBanky a hodně by se divili. Držím eBance palce k získání určitě velmi abmiciózního cíle - eBanka - Banka roku 2005.

 | 
Aneta Vaňková  |  23. 05. 2003 14:28

Plne souhlasim a drzim palce eBance. Vankova

 | 
David  |  24. 05. 2003 20:06

eBanka je skvělá. Ovládat si své peníze v bance doma je výborné

a maximálně pohodlné!  Jen majitel ( Česká pojišťovnva) se mi nelíbí.

 | 
Libor Kříž  |  25. 05. 2003 23:45

Tak to by mě, Davide, zajimalo, proc se zrovna vam nelibi stavajici majitel

-lk

 | 
Pavel Vrany  |  25. 05. 2003 13:53

Byl jsem spokojenym klientem eBanky, presel jsem k nim pul roku po startu a odesel loni.

Ze zacatku jsem se citil jako v tretim mileniu, proste skvela technologie, vsechno fungovalo jak melo a hlavne, nikde na trhu nebylo nic srovnatelneho.

Postupem casu jsem ale zjistoval, ze portfolio sluzeb stagnuje, vse nove co se objevilo bylo vazano na nasilnou zmenu cenoveho tarifu.
I to bych ale prekousl, jednoduse proto ze konkurence porad zaostavala, co mne donutilo k odchodu byla snaha ebanky mne OKRAST. Jinak lonske zdrazeni vyhlasene tusimze ve ctvrtek, kdy v patek byl svatek a platit melo zacit od pondeli, hodnotit nemohu. Jiste podminky smlouvy byly naplneny, ale nebyt nahody, tak jsem se ani nedozvedel, ze muj poplatek za vedeni uctu+dva prevody mesicne+jeden vyber z bankomatu, vzroste z cca 40Kc na 200Kc.
Byt o tomto seriozne informovan predem, byl bych jiste nastvany, ale nakonec bych zrejme pristoupil na zmenu tarifu, ale po tomto jednani bych penize radeji daval do polstare, urok to nese priblizne stejny a citil bych se jiste bezpecneji.

 | 
Pavel  |  26. 05. 2003 11:43

Ja take koncim s ebankou. Vzhledem k jejich planovane expanzi na uroven klasicke pobockove banky, mam trochu obavu o jeji hospodareni i kdyz ma za zady Ceskou Pojistovnu. Jsem klientem od roku 2000 a banka se profilovala jako specializovana pro uzkou skupinu lidi a tak to melo taky zustat. Na masova meritka tu mam KB, do ktere se po letech opet vracim

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená