Podle výsledků průzkumu společnosti MasterCard jen 35 % Čechů ví, co si představit pod pojmem co-brandová platební karta. Co-brandové platební karty přitom představují formu věrnostního programu, díky němuž může držitel karty získat nejrůznější bonusy či slevy.
Avšak poté, co byli respondenti seznámeni s výhodami co-brandových karet, až 25 % Čechů by takový druh karty motivoval k častějším platbám. Za kartu by byli ochotni platit v průměru 80 Kč měsíčně, průměrná hodnota poplatků je přitom na českém trhu nižší.
Příklady co-brandových karet: MasterCard Partner od České spořitelny, která je vydává ve spolupráci s partnery z komerční sféry, např. ASKO, Čedok., u nichž pak držitelé karty mohou čerpat slevy, nebo MasterCard Citi ČSA, která je vydávána ve spolupráci Citibank a Českých aerolinií. Její držitelé získávají s každou uskutečněnou platbou míle do věrnostního programu OK Plus Českých aerolinií.