Kromě nákupů na internetu a klasického on-line bankovnictví Češi čím dál tím více využívají počítačů rovněž k uzavírání a správě úvěrů, stavebního spořeníi penzijního připojištění. Dokládají to mimo jiné výsledky finanční skupiny AXA, která nabízí prostřednictvím internetu sjednání penzijního připojištění či ovládání podílových fondů. Díky finanční odměně si tímto způsobem u AXA penzijního fondu uzavřelo či převedlo smlouvu již téměř tisíc zájemců.
„Období, kdy internetové systémy umožňovaly provádět jen vybrané transakce, je nenávratně pryč. Dnes lze on-line nejen zadávat platební příkazy, ale bez fyzické návštěvy finanční instituce získat úvěr, založit či převést penzijní připojištění nebo investovat,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PRa komunikace finanční skupiny AXA, a dodal: „Banky i pojišťovny si uvědomují, že internet skýtá stále vysoký potenciál, jak oslovit zejména mladší část populace. Proto jim nabízejí nové a nové internetové služby a lákají je na rychlost, jednoduchost a výrazné slevy či bonusy.“
AXA penzijní fond nabídl kromě přístupu k účtu penzijního připojištění od dubna minulého roku také jeho sjednání či převod prostřednictvím stránky www.zijitevpohode.cz, kterou jen v posledním čtvrtletí loňského roku navštívilo více než 130 tisíc uživatelů internetu. AXA penzijní fond kromě snadnéhoa rychlého zpracování žádosti nabídl klientům i bonus za on-line sjednání ve výši až 7500 korun. Tato částka motivuje klienty k výrazně vyšším úsporám, takže klienti AXA penzijního fondu, kteří uzavřeli smlouvu on-line, mohou mít téměř dvojnásobnou penzi. Od loňského prosince pak AXA umožnilaon-line přístup k účtům podílových fondů s možností zadávat příkazy k nákupu či prodeji podílových listů.
„Internetové služby mají rozhodně budoucnost, nicméně zkušenosti z Čech i zahraničí jasně ukazují, že nemohou bohužel plně nahradit síť poboček či finančních poradců. Lidé potřebují mít jistotu, že mohou v případě složitějších úkonů či konzultací navštívit v blízkosti svého bydliště kvalifikovaného poradce,“ připomněl Zeman.