FinExpert.e15.cz

Automobil – milovaný žrout peněz


S474N  |  08. 11. 2008 16:26

Co je to prosim ten "tunning"?

 | 
vašek  |  09. 11. 2008 08:37

Na tachometru mé dlouhé Felicie mám 182 000 km, to už je pomalu čas, poohlédnout se po něčem jiném. Kupoval jsem ji v listopadu 1996 a stála 293 000 Kč – totiž katalogová cena byla tuším 243 000 Kč, ale prodejce mi připočetl gumové koberečky, lékárničku a jiné, tak se to prodražilo. Průměrná spotřeba za celou dobu dělá 6,66 l/100 km a za benzín jsem zatím utratil 312 000 Kč, na počátku byl benzín kolem 21 Kč/l, nyní kolem 32 Kč/l, průměr vychází 25,70 Kč/l. Cena auta a benzínu dohromady za 12 let 605 000 Kč – a to jsem ještě nezapočetl nejméně 10 000 ročně za pojistku, servis a pneumatiky - jak článek ukazuje, bylo to ještě víc.

 | 
Nejste přihlášen, u pří  |  09. 11. 2008 10:51

To je zajimave, ze povinna vybava (lekarnicka) neni soucasti katalogove ceny...

 | 
Vladik  |  09. 11. 2008 16:14

U škody to tak není

 | 
 |  09. 11. 2008 09:33

Jednak mi přijde, že člověk který najede 20 tis km ročně to nenahrká po městě a tudíš se ohlídne po něčem s motorem a ne s HTP ve slabší verzi. Pak mi není jasné, proč by měl počítat s výměnou spojky u auta s najetými 40 tis km. Dál nevim jestli je to zrovna bolest fábií, ale přední ložiska se taky nemění při každé výměně oleje ty by měly vydržet alespoň 150 tis km. Jinak souhlas auto je drahá sranda. Potahy nebo navigaci si člověk koupí jednou, ale třeba do myčky nebo na vyčištění interiéru se jezdí častěji. Pak se taky musí opravovat ťukance od kamínků a jiných spoluobčanů. Případně platit parkovné ať už při cestě na výlet či do centra nebo při stání v garáži nebo na hlídaném parkovišti. Nebo spoluúčast při vykradení auta. Čekal jsem důkladnější rozbor benzín /diesel ne jen jeden odstavec a hotovo. Diesel nemusim, ale pochybuju, že jste srovnávali auta se stejnou výbavou. Ne že by člověk musel mít nějakou vyšší výbavu, ale 1,2 se dá koupit i v nejholejší verzi zatímco 1,4 TDI tuším až od ambiente nebo tak nějak.

 | 
Sedvo  |  09. 11. 2008 09:40

Autor se plete - pokud je vystaven čistopis, tak už je hotová dovozová technická a emise - bez toho by nevystavili na úřadě čistopis.

Kupující zajedena STK udělat si evidenční kontrolu a potom hurá přihlásit.

 | 
p  |  09. 11. 2008 11:21

Od 11.11.2008 je platná nasledujíci vyhláška upravující právě tyto skutečnosti:

„Jednotlivě dovezené silniční vozidlo, které již bylo provozováno v jiném státě a u něhož je prokázáno schválení technické způsobilosti typu vozidla vydaného jiným členským státem Evropské unie podle předpisů platných v tomto státě, nebo jeho systémy, konstrukční části nebo samostatné technické celky se vždy považují za vozidlo, systémy, konstrukční části nebo samostatné technické celky, které splňovaly v době schvalování technické způsobilosti typu vozidla v tomto státě technické požadavky pro schvalování technické způsobilosti typu vozidla platné v téže době v České republice.“

Technická způsobilost použitého vozidla, které bylo schváleno v jiné zemi EU, se tak považuje již za schválenou i v ČR.

 | 
eLzyx  |  09. 11. 2008 12:47

Ročně najedu 45000km, převedeno na řeč peněz, tak 135 000Kč/rok v benzínu. Když připočítám servis okolo 30 000Kč ročně, dostanu se celkově na 13750Kč měsíčně. To už je skoro slušná vejplata. Ale své auto mám rád, co bych pro něj neudělal - Volvo for life

 | 
pan tata  |  20. 11. 2008 23:22

a jaky mas? Ja S40 rv 2000. Volva jsou super, ale priste bude mozna Saab

 | 
Peugeotak  |  09. 11. 2008 14:53

Může mi to někdo vysvětlit? Ty vyšší náklady? Nebo to je kec jako horká voda při porodu? Mám druhýho diesela a vždycky se jenom po 20tis km vyměnil olej a příslušné filtry - u benzínu je to snad nějak jinak?!

 | 
bzony  |  09. 11. 2008 16:00

Proc je dieslove auto drahsi nez benzinove? Protoze je slozitejsi. To se promita v udrzbe i naslednych opravach. Vstriky nevrdzi tak dlouho jako u benzinu, turba... to vsechno je spotrebni material. To je duvod proc jezdim benzinem, najezdim do 20000km za rok a v servise me neznaji.

 | 
Ajax  |  09. 11. 2008 16:26

Na svém TDI mám najeto přes 250 tisíc od novoty. Neměnil jsem žádné vstřiky ani turbo. Není potřeba, o auto se člověk musí starat a nehuntovat ho. Co sem měnil, byly nějaké díly nápravy, ložiska v předu, tlumiče, kotouče, desky. Pneu a olej s filtry je samozřejmost. V odrazu mé zkušenosti nemohu potvrdit, že by diesel měl vyšší provozní náklady. Když je nový, prakticky se mění jen spotřebák, který se mění i u benzínu. A srovnávat zde nějakou vyhraknou dieslovou hujdu, která je po smrti, nemá smysl.

 | 
Ercdc  |  09. 11. 2008 18:40

Opel Vectra 1.7D 187tis. nedávno jsem měl problém na technický. Nemohli jsme vůbec otevřít kapotu u motoru. Zámek byl totálně zarezlý, protože to nikdo dobu neotevíral.

Vstřiky - co je to? Něco někde hluboko v motoru?

jo teď si vzpomínám, minulý rok mi měnili filtr klimatizace

 | 
Q  |  10. 11. 2008 23:07

dobry, a olej si tedy za celou dobu nemenil? ani vodu do ostrikovacu nedoleval? nebo sis kvuli tomu vyvrtal do haubny diry? to ze to je zarezly, neni tim ze je Opel superspolehlive auto ktere jezdi samo bez udrzby, ale ze je to stary rezaty kram kterymu prirezne haubna k blatnikum dve minuty po vyjezdu ze servisu..

 | 
Vladik  |  09. 11. 2008 16:21

Diesel se v dnešní době vůbec nevyplatí, je to jen lepší pocit, že má nižší spotřebu, ale to přebije vyšší pořizovcí cena a nákladnější servis. jo když se nic nestane je to super, ale stačí natankovat horší naftu a v servisu se nedoplatíte, dnešní diesly jsou oproti těm starým neskutečně citlivé na kvalitu paliva. Já si kupoval nové auto v únoru a benzín byl jasná volba, jinak bych dal o cca 80000 víc za to že mám diesel a to by se mi v tom 2itrovém rozdílu vrátilo za mnoho let.

 | 
Ercdc  |  09. 11. 2008 18:42

vás nikdo nenutí. Si kupte co chcete. Alespoň nafta zase zlevní. Jenom škoda, že pochcípáme na ty emise, ale snad na benzínech vědci trochu zapracují.

PS: při bouračce je nádrž plná benzínu pod zadkem super věc

 | 
Viki  |  10. 11. 2008 21:31

Jen technická. Emise z dieslu jsou řádově horší a škodlivější, než emise benzínu.

 | 
Viki  |  10. 11. 2008 21:31

Jen technická. Emise z dieslu jsou řádově horší a škodlivější, než emise benzínu.

 | 
Peeskle  |  09. 11. 2008 17:59

Jde hlavne o to ze naftove motory jsou vetsinou tezsi a mohutnejsi nez benzinove.. s tim jde ruku v ruce vetsi opotrebeni dilu predni napravy, pneumatik atd... Dale jak tady nekdo psal jsou vice nachylnejsi na kvalitu paliva... Dily jako vstrikovace nebo turbo bych az tak nezminoval protoze zalezi na tom jak se o auto kdo staral, ale taky muzete mit smulu na vadny kus... bohuzel... Jen pro info znamy mechanik mel v servisu jednou Opel Vectra 2.2DTi a odeslo tam palivove cerpadlo... 60k az 80k kc:) To uz je solidni palka... Jedine cekat a vytahnout to z nejake totalky na predek...

 | 
SHODAN  |  09. 11. 2008 19:49

Presne tak, stejne si kazdy koupi co chce a co se mu libi. benzin nebo naftu to je jedno, zalezi jak se k tomu clovek chova, druha vec je 101 kus :) nemuze clovek jit do prodejny (bazaru) s tim ze ma vytistenej seznam aut s nahradnima dilama a co kdy a v kolika KM odchazi a kolik stoji, proste KDYZ JI MILUJES NENI CO RESIT

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená