Česká hokejová reprezantace používá při dopravě na hokejovém mistrovství světa v Rakousku autobus Scania Irizar PB nové generace, který vlastní dopravní a cestovní agentura Asiana Global Travel Service. Po skončení šampionátu bude autobus nasazen na nový spoj Karlovy Vary – Praha – Brno, který startuje 16. května.

Patnáct metrů dlouhý autobus Scania Irizar PB nové generace zakoupila dopravní společnost za cca 10 miliónů korun. Interiér je vyveden v modro-žluté barvě a cestující ocení pohodlné anatomické sedačky s opěradly. Nechybí ani klimatizace, WC, sklápěcí stolky, stupačky pro nohy, odkládací kapsy, individuální osvětlení, TV, rádio, DVD, CD changer či dokonce kuchyň. Autobus je dále vybaven třemi monitory, na kterých cestující mohou sledovat dopravní situaci před vozidlem. Další předností je možnost napojení palubního počítače na internet pro on-line sledování parametrů jízdy v dispečinku společnosti-provozovatele. Umožňuje to dokonalou kontrolu nad stylem jízdy řidiče.
„Černá skříňka“ zpracovává kompletní posudek na řidiče autobusu – kolikrát prudce brzdil, zda neodpojoval omezovač rychlostí či nestál zbytečně dlouho na pedálu spojky. Vozidlo se může pochlubit i nejvyšší úrovní bezpečnosti. Má evropský atest na převrácení přes střechu a speciální bezpečnostní rám,“ uvedl vedoucí oddělení dopravy agentury Asiana Milan Weiss.
Po skončení mistrovství světa se stane superautobus dostupný i pro běžné cestující. Bude totiž pod značkou Letuška nasazen na novou linku Karlovy Vary – Praha – Brno, která startuje 16. května.
Společnost již provozuje linkovou přepravu pod značkou Letuška na trase Karlovy Vary – Praha se zastávkou na letišti Ruzyně po celý den v hodinovém intervalu. Nyní se rozhodla nabídnout spojení i do Brna.
Zapůjčený model Scania Irizar PB je ve čtyřhvězdičkovém provedení o délce 15 metrů a výšce 3,7 m. Postaven je na podvozku K 124 EB 6x2*4 s nezávislým zavěšením přední nápravy, řiditelnou zadní vlečnou nápravou a nechybí ani ELC (elektronický systém řízení světlé výšky vozidla), včetně funkce kneeling. Motor CD 1201 má výkon 420 hp (309 kW). Součástí výbavy je 8-stupňová převodovka GR 801 R, automatický systém řazení Scania Opticruise a integrovaný retardér Scania. Na přání Českého svazu ledního hokeje je rozestup mezi sedadly 86 cm, aby se hráči mohli posadit i ve výstroji. Kapacita činí 57+1+1 míst, oproti původním 65+1+1. Další speciální úpravou je instalace konferenčních stolků v zadní části vozu.
Zdroj: Asiana