FinExpert.e15.cz

Allianz nasazuje proti pojistných podvodům hlasový analyzátor

Praha, 15. ledna 2014

Allianz pojišťovna vyhlásila boj pojistným podvodům a od letošního roku bude mít k dispozici hlasovou analýzu telefonních hlášení. Přístroj, který původně vznikl pro armádní účely, pracuje podobně jako detektor lži. Místo tepu a potu se však zaměřuje na hlasovou křivku. Důvod je více než nasnadě – vloni odhalila Allianz 2063 pojistných podvodů, což je o 397 případů více, než v roce 2012. Celkově šlo o 110 milionů korun, což bylo o téměř 10 milionů více, než rok předešlý. Nejvíce podvodů se odehrálo v Praze, ve Středočeském kraji a v Moravskoslezském kraji. Velký nárůst jich pojišťovna zaznamenala také v kraji Jihočeském. Největší procento pojistných podvodů se už tradičně týkalo automobilů.

Pojistných podvodů přibývá. Za čtyři roky se počet zdvojnásobil

Pojistných podvodů přibývá. Za čtyři roky se počet zdvojnásobil



Při odhalování pojistných podvodů pomáhá Allianz stále více kromě kriminalistických metod také moderní technika. Všechny informace, které má o klientech, vstupují do speciálního analytického nástroje, který je dokáže porovnávat a vytvářet z nich závěry, takže v konečné podobě umí rozpoznat podvodné jednání. Nejnovějším pomocníkem při odhalování pojistných podvodů v Allianz pojišťovně je hlasová analýza.

„Jde o přístroj, který vznikl v Izraeli a původně byl určený pro armádní účely,“ říká Ludvík Bohman, ředitel úseku právního, compliance a odhalování pojistných podvodů Allianz pojišťovny. Využití tohoto analyzátoru je především při hlášení pojistných událostí. Pracuje na podobných principech jako detektor lži. „Specialisté, kteří tento hlasový analyzátor vytvořili, zjistili, že když člověk lže, tak se mu nejenom zvyšuje tep a pot, ale také se mění struktura jeho hlasu. Normálně tuto odchylku neslyšíte. Ale když zvukovou stopu převedete do digitální podoby, poznáte z celé řady křivek, zda člověk na druhé straně aparátu mluví pravdu, nebo si vymýšlí,“ dodává Bohman.

Allianz pojišťovna si už nový hlasový detektor vyzkoušela a zjistila, že jeho výsledky jsou neuvěřitelně přesné. „Vzali jsme deset nahrávek telefonátů se staršími případy, u kterých jsme v minulosti jednoznačně prokázali, že šlo o podvod. K nim jsme přibalili dalších deset standardních pojistných událostí, které byly zcela v pořádku. Aniž by je experti, obsluhující tento hlasový detektor, znali, dokázali u všech perfektně rozpoznat, kdy šlo o podvod a kdy o klasickou pojistnou událost. Vše pouze na základě analýzy křivek hlasu,“ vysvětluje Ludvík Bohman z Allianz.

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená