FinExpert.e15.cz

8 z 10 řidičů má zkušenost s vejtím do výtluku ve vozovce

Praha 15. února 2011

Podle ankety Direct Pojišťovny si 60 % oslovených řidičů myslí, že tuzemské silnice jsou v horším stavu než minulý rok a výmolů je čím dál více. V souvislosti s najetím do výmolu se řidiči nejčastěji obávají rizika proražení pneumatiky či jiného poškození vozidla (54 %). Dalších 27 % oslovených se obává vzniku dopravní nehody. Z ankety, kterou Direct Pojišťovna uskutečnila koncem ledna, vyplývá, že 4 z 10 řidičů by požadovaly případnou náhradu škody na vozidle po správci komunikace. Případné škody způsobené najetím do výmolu kryje havarijní pojištění Direct Pojištění.

„Osobní zkušenost s vjetím do výmolu má 84 % majitelů řidičského oprávnění. V praxi má motorista šanci na úhradu škody od správce komunikace velmi malou, vymoci likvidaci škody bývá velmi obtížné. Je nutné co nejlépe zdokumentovat okolnosti události, nejlépe za asistence policie, a poté dokázat, že byla přizpůsobena rychlost jízdy stavu vozovky,“ říká Pavel Hašek, manažer technické likvidace pojistných událostí Direct Pojišťovny. „Bezproblémovým řešením škod, které způsobily výmoly, je sjednané havarijní pojištění, z kterého může motorista výše uvedené škody uplatnit,“ dodává Pavel Hašek.

Čtvrtina řidičů v anketě Direct Pojišťovny uvedla, že by si případnou škodu na svém voze opravila na své náklady. Třetina oslovených má sjednáno havarijní pojištění, a proto by se dožadovala náhrady škody od pojišťovny.

Najetí do výmolu v praxi způsobuje poškození pneumatiky společně s disky nebo dalšími podvozkovými částmi vozidla, a takové škody havarijní pojištění pokrývá. Další výhodou havarijního pojištění je, že jsou v něm zahrnuty asistenční služby, které řidiči pomohou vyřešit složitou situaci.

Havarijní pojištění u Direct Pojišťovny

Stejně jako povinné ručení lze i havarijní pojištění u Direct Pojišťovny sjednat pomocí přímých kanálů, tedy za 7 minut na internetových stránkách www.direct.cz nebo na telefonu 221 221 221. Všichni klienti získají nadstandardní asistenční služby již v ceně pojistného. Za každých 12 měsíců beze škod nabíhá klientovi sleva 5 % z pojistného. U havarijního pojištění Direct auto MAXI je při krádeži vozidla automaticky zdarma kryta i dětská autosedačka.

Anketa Direct Pojišťovny byla provedena v polovině ledna 2011 na vzorku 400 řidičů.

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více