FinExpert.e15.cz

Yahoo! jde na dračku!

Zájem mají například firmy Google, Verizon, Time, Bain, TPG nebo Daily Mail, ve hře jsou také fondy privátního kapitálu a řada dalších firem.

Že je Yahoo! na prodej je věc veřejně známá. Začíná jít ale do tuhého. Deadline pro příjem nabídek je 18. dubna a ty se začínají hrnout v hojném počtu. Zájem mají například firmy Google, Verizon, Time, Bain, TPG nebo Daily Mail, ve hře jsou také fondy privátního kapitálu a řada dalších firem. Podle dosavadních spekulací by těch zájemců mělo být více než 40. Nicméně ne všichni velcí hráči v oboru do souboje půjdou. Například Microsoft, v roce 2008 neúspěšný zájemce o celou firmu, ani AT&T a Comcast zájem nemají.

Yahoo! je atraktivní cíl navzdory tomu, že firmě jako také se vůbec nedaří. Ostatně to se odráží v tržní hodnotě, která je nižší, než je součet jejich podílu v Alibabě a Yahoo! Japan. Tedy hodnota jejich core businessu – internetových služeb a patentů, je záporná. A právě tato část, která zahrnuje například i služby Flickr a Tumblr, je na prodej za částku údajně někde kolem 8 miliard dolarů.

Investujeme | Aktuálně

Apple mění strategii

Apple vydává každé dva roky nový model. S největší pravděpodobností to bude již tento měsíc, konkrétně 21. nebo 22. března.

Důvody, proč se jedná o tak horentní částku, jsou v zásadě dva. Nějaký konkurent by pravděpodobně uměl využít jejich know-how, uživatelskou základnu a produkty lépe, než stávající vedení, které je pod soustavným tlakem investorů bědujících nad neschopností stávajícího management. A také je ve hře několik tisíc patentů v hodnotě kolem 4 miliard dolarů.

Verizon x Google

Mezi největší favority na koupi patří firmy Verizon a Google. Verizon už má vydatné zkušenosti s nákupem firmy AOL v podobné mizerné kondici a v podobném businessu. Verizon by tím rozšířil své marketingové internetové působiště a spolu s bývalými aktivitami AOL by vytvořil silného globálního hráče.

Proti Verizonu hovoří hlavně velmi omezená historie vývoje softwarových produktů a výchovy technologických talentů či rozvoj projektů v brzké fázi vývoje, kterých má Yahoo! spoustu. V tom je naopak silný Google, který ovšem nemá příliš zkušeností s vytvářením obsahu, který pro něj dělají převážně uživatelé.

Situace se ale v posledních dnech mírně zamotává, neboť Yahoo! chce spolu s core aktivitami prodat i 35,5% v Yahoo! Japan. To může do hry přinést i významného hráče, kterým je japonská Softbank, aktuálně největšího akcionáře Yahoo! Japan. Právě informace o zvažovaném prodeji podílu v Yahoo! Japan posunula akcie této veřejně obchodované firmy o 8 % nahoru.

Kdo vyhraje je zatím ve hvězdách, ale už teď je jasné, jaké téma bude hrát hlavní roli na trhu technologických transakcí. Yahoo! je totiž bez ohledu na klesající trend jejich hospodaření kvalitní a populární značka.

Autor je analytikem společnosti Cyrrus.

Další článek


 

 


Další články

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená