FinExpert.e15.cz

Vymizí z malých měst úplně pobočky bank?

Některé pobočky si na svůj provoz prostě nevydělají.

Lidé stále ve větší míře používají internetové a mobilní bankovnictví, čím dál méně navštěvují pobočky bank a díky tomu některé z nich úplně mizí. Hlavně se to děje na malých městech a vesnicích.            

Mezi největší „rušitele“ patří Česká spořitelna. Jelikož některé její pobočky klienti využívají čím dál méně, nezbývá jí nic jiného než je zrušit. Na svůj provoz si prostě nevydělají. Cílem banky je mít pobočky tam, kde je klienti využívají. Typickým příkladem jsou nákupní centra, zde zatím pobočky České spořitelny moc nenajdeme, a to je právě novinka, kterou banka plánuje.

Platíme | Česká spořitelna

Česká spořitelna zdražuje. Připlatíte si za výpisy

Se začátkem července jedna z našich největších bank zdražila některé poplatky, většina změn se týká cen za papírové výpisy.

„Připravujeme nový koncept pobočkové sítě. Nechceme mít pobočky, které jsou prázdné. Každý rok jsme měli v pobočkách 20 milionů návštěv klientů, odhad na rok 2018 je 10 milionů návštěv klientů. Po pečlivé analýze pobočkové sítě jsme se proto rozhodli uzavřít do konce roku pobočky, které klienti téměř nevyužívají. Typicky se jedná o pobočky s dvěma až třemi zaměstnanci, které jsou otevřené jen několik dní v týdnu, navštíví je denně zhruba 1,5 klientů a z 90 % v nich provádí pouze hotovostní operace,“ řekla nám Kristýna Havligerová, tisková mluvčí České spořitelny. Česká spořitelna do konce tohoto roku zavře 46 poboček.

Zavírají ale i jiné banky. Například ČSOB a Era za posledních dvanáct měsíců uzavřely poboček osmnáct.

Co když nemáte internetové bankovnictví?

Jak se se situací rušení poboček vypořádají například senioři, kteří nemají internetové bankovnictví nebo neumí zacházet s bankomatem? Nezbude jim nic jiného, než se to naučit, cestovat na pobočku do nejbližšího města nebo využít služeb tzv. bankéře v terénu.

Úplného zrušení kamenných poboček se ale bát nemusíme. „Jak ukazují naše průzkumy, lidé stále chtějí navštěvovat kamenné pobočky bank a vrací se na ně, zejména kvůli poradenským službám. A neplatí to jen pro starší klienty, ale i pro dnešní mladou generaci, o které se často říká, že vše řeší plně online. Proto nečekáme, že by v dohledné době začaly hromadně zanikat klasické kamenné pobočky po celé České republice. Spíše bude docházet ke konsolidaci pobočkových sítí.

Některé pobočky se zmenší, některé začnou nabízet širší paletu služeb, začnou vznikat nové typy poboček jako třeba naše nedávno otevřené bankovní kiosky, část služeb se již dnes postupně přesouvá do online světa. Určitě to ale neznamená, že zcela vymizí standardní pobočky, jak je známe dnes. Stále po nich existuje poptávka a bude existovat i v budoucnu,“ vysvětluje Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Pobočky budou modernější

I přesto, že se některé pobočky uzavírají, můžeme se těšit na modernizaci jiných. Například právě Česká spořitelna otevře tři nové pobočky. První bude otevřena v listopadu v Praze na Hlavním nádraží, inspirována pobočkami Erste Bank v Rakousku. Ke zlepšování služeb pro klienty na pobočkách se přidává většina bank.

„V říjnu roku 2013 jsme představili nové pojetí obchodních míst Komerční banky na pobočce Praha 5 – Anděl. Koncept je založen na několika pilířích. Jedním z hlavních je výrazné zvýšení diskrétnosti při jednáních s bankovními poradci, které umožňuje nový design a uspořádání interiéru pobočky. Do roku 2017 pak plánujeme v novém konceptu (rekonstrukce + nový obchodní model) představit přibližně 90 poboček,“ prozradil nám Michal Teubner z Komerční banky.

Některé banky naopak pobočky otvírají nebo přemisťují

Pobočkovou síť rozšiřuje například Fio banka. V září otevřela čtvrtou pobočku v Brně. Ještě v letošním roce banka otevře další pobočky v Praze 8. Pobočky Fio banky v Jablonci nad Nisou, Vsetíně atd. se budou přemísťovat do nových prostor. Některé své kamenné pobočky přemisťovala i Moneta Money Bank, v loňském roce otevřela pobočky v Moravské Třebové a Hranicích, Holešově.

„V současnosti rozvíjíme koncept takzvaných "light-branch", tedy lehkých poboček založených na moderních technologiích. Do konce roku plánujeme otevřít dvě takové pobočky v České republice, na Slovensku již dvě existují. Kromě vlastních obchodních míst disponujeme i franšízovými kontaktními místy našeho strategického partnera Broker Consulting pod názvem OK Point. Těch bude do konce roku 2016 téměř 20 po celé republice,“ uvedl za mBank její tiskový mluvčí Pavel Vlček.

Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Patrik Chrz a jeho tradiční a rádoby odborné výblitk...
Chrz je neimand
26. 9. 2016, 09:47
Chce se mi říct - žádná škoda. Dnes je téměř vše mož...
Patrik Chrz
25. 9. 2016, 22:51

Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

2.  12.  2016  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

2.  12.  2016  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

2.  12.  2016  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

2.  12.  2016  |  Pospíšil Aleš  |  5

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

1.  12.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená