FinExpert.e15.cz

Vlaková jízdenka přes telefon

Jízdenku na vlak si už koupíte i přes telefon, má to však svoje omezení. Jak služba funguje a co od ní můžeme čekat?

Přesně ve středu 1. srpna 2007 spustily České dráhy novou službu v podobě prodeje jízdenek přes telefon. Možná preventivně, aby cestující případně omluvili nedostatky, poukazují ČD na to, že jde o pilotní projekt.

Tele jízdenka

Nová služba se jmenuje TELETIKET a umožní vám zakoupit jízdenku telefonicky nehledě na to, zda se právě nacházíte ve vlaku, na letišti, v taxíku, v daleké cizině či doma. Stačí vám pouze telefon a platební karta MasterCard, Visa či Diners Club. Pilotní projekt startuje prodejem jízdenek pro vlaky SuperCity a postupně bude nabídka rozšířena také na kategorie spojů EuroCity a InterCity. (Pozn. editora: platební karta musí být "odemknuta" pro platby typu Telephone Order/telefonická objednávka. Takto lze platit všemi embosovanými kartami, výjimkou jsou elektronické karty Visa, které vydává Česká spořitelna, ČSOB a Volksbank, těmi takto lze také platit.)

Když jste bez internetu a nechcete stát frontu

Jízdenka přes telefon je určena hlavně těm, kdo už znají termín další cesty nebo například zjistili, že potřebují rychle náhle odjet do Ostravy, Brna, Prahy, Bratislavy, Břeclavi, Olomouce a Pardubic (tj. do stanic SC Pendolino) a nechtějí riskovat vyprodání spoje. Je určena také těm, kteří přes den během obchodních jednání nemají možnost dostat se k internetu a potřebují si zajistit jízdní doklad s rezervací pro cestu zpět. A jako jízdenku koupíte? Postup je velmi jednoduchý. Nejprve vytočíte linku Kontaktního centra Českých drah na čísle 840 112 113. Volat je možné i ze zahraničí; zadá se pouze mezinárodní předvolba České republiky +420. V hlasové nabídce si zvolíte nákup jízdenky a pak již může během hovoru s operátorem zadat svůj požadavek na cestu. Škoda jen, že si musíte poslechnout "plechového asistenta" v různých řečích, než se dostanete do hlavní nabídky, zbytečně to zdržuje.

Operátor na základě údajů provede rezervaci, potvrdí přesný čas a místo odjezdu a příjezdu a upozorní vás na základní přepravní a reklamační podmínky. Současně se vás zeptá, kde budete chtít jízdenku vyzvednout – zda na své e-mailové adrese nebo před nástupem do vlaku u přepážky na nádraží označené logem TeleTiket, u této přepážky máte přednost a můžete předběhnout všechny cestující (teoreticky).

Poté operátor s vámi odsouhlasí cenu jízdenky a požádá vás o základní údaje z platební karty tak, aby mohl prostřednictvím terminálu provést platební transakci. Jakmile je transakce potvrzena, operátor zopakuje vám základní informace týkající se nákupu a potvrdí, kde bude jízdenka nachystána případně zaslána k vyzvednutí.

Pokud si necháte poslat jízdenku na svou e-mailovou adresu, stačí pak, když ji vytisknete na své tiskárně a do vlaku můžete nastoupit přímo bez zastavení v železniční stanici. V případě, že chcete, aby jízdenka byla nachystána před odjezdem v nástupní železniční stanici, tak si ji vyzvednete až krátce před odjezdem svého spoje u přepážky označené logem TeleTiket.

Cena vše pokazí

České dráhy nákup jízdenky přes telefon považují za nadstandardní službu komfortního odbavení, takže vám k celému uskutečněnému nákupu naúčtují jednorázový servisní poplatek ve výši 100 Kč. Nákup může uskutečnit i ten, kdo nakonec nebude cestovat – například tedy asistentka. Slabou útěchou je, že o stovku přijdete obecně bez ohledu na počet koupených jízdenek. Přes telefon lze takto koupit i jen příplatek na vlaky SC Pendolino, což potěší hlavně ty, kteří už platnou jízdenku mají a potřebují jen rezervaci. Ovšem i tato rezervace (200 Kč obecně nebo 86 Kč pro držitele In-karty Rail plus) se prodraží o zmiňovanou stokorunu.

Pravidelní a obchodní cestující tak spíše zvolí internet, kdy v elektronické aplikaci vše zaplatí bez poplatku. Koupě jízdenky přes telefon bude spíše doplňkovou nouzovou variantou pro ty, co nutně potřebují vlakem odjet a nehledí na stokorunu navíc.

Další článek


 

celkem 17 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: České dráhy to je banda nenažranců
D
4. 8. 2007, 23:27
Re: České dráhy to je banda nenažranců
Jirk@N
4. 8. 2007, 07:50
Re: České dráhy to je banda nenažranců
D
4. 8. 2007, 04:44
Re: České dráhy to je banda nenažranců
Jirk@N
3. 8. 2007, 13:00
Re: Přesně?
powalec
3. 8. 2007, 00:20

Další články

Air Bank už má 50 bezkontaktních bankomatů, během podzimu jich bude přes 120

Air Bank už má 50 bezkontaktních bankomatů, během podzimu jich bude přes 120

Právě teď  |  Ondráčková Kamila
Povinné ručení: málo jezdíte, méně zaplatíte?

Povinné ručení: málo jezdíte, méně zaplatíte?

Před 2 hodinami  |  Rybová Romana
Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle dosaženého hrubého zisku v předchozím období.

Před 10 hodinami  |  Gola Petr

Finanční správa získá právo zkoumat náš majete

Finanční správa získá právo zkoumat náš majete

Včera  |  Rybová Romana
Zdravotní pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zdravotní pojištění pro OSVČ v roce 2017

V roce 2017 budou živnostníci platit více na zdravotním pojištění.

Včera  |  Gola Petr

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Živnostníci | Daně | Podnikání | Sociální pojištění | OSVČ | Vyděláváme

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle dosaženého hrubého zisku v předchozím období. více