FinExpert.e15.cz

SOLUS: Negativní klientské registry SOLUS evidovaly ke konci roku 2008 celkem 1.264.928 záznamů

Praha, 26. ledna 2008 – Počet záznamů v negativních klientských registrech SOLUS meziročně roste, což dokazuje sílící potřebu efektivního řízení rizik. Sdružení SOLUS v souvislosti s ekonomickou krizí zaznamenává rekordní zájem společností o jejich členství ve sdružení SOLUS.

V loňském roce realizovaly členské společnosti sdružení SOLUS rekordní 3,4 miliony dotazů do Registru FO (fyzických osob - spotřebitelů). Významný nárůst počtu dotazů zaznamenal i Registr IČ (podnikatelské subjekty), kde se počet dotazů zvýšil o 112 % na 119.774.
 
Registru FO se ke konci roku 2008 nacházelo 1,232 milionu záznamů o více než 750 tisících spotřebitelích, kteří mají nebo v uplynulých třech letech měli problémy se splácením svých závazků. Počet záznamů vzrostl meziročně o více než třetinu. Problémy se splácením tak má nebo v uplynulých 3 letech měl každý 10. Čech „v produktivním věku“. Celkem dluží spotřebitelé členským společnostem přes 14,7 miliard Kč. Průměrná dlužná částka po splatnosti činila 19.632 Kč.
 
Rostoucí význam má i Registr IČ, ve kterém bylo ke konci loňského roku evidováno přes 32 tisíc záznamů o 27 tisících podnikatelských subjektech. Firmy a podnikatelé dlužili po splatnosti více než jednu miliardu , což je nárůst o 36 % oproti roku 2007.
 
V roce 2008 rostl i počet klientů, kteří své závazky po splatnosti uhradili. U Registru FO to bylo téměř 285 tisíc osob. „Jestliže čtvrt milionu lidí přesvědčíme, aby své dluhy, které byly důvodem pro zařazení do negativního klientského registru SOLUS, zaplatilo, pak se dá zcela jistě hovořit o efektivním působení a osvětě v oblasti odpovědného úvěrování,“ komentuje čísla tajemník sdružení SOLUS, Jan Stopka.
 
Využití negativních klientských registrů SOLUS pro řízení rizik se jeví v kontextu současné finanční krize jako dobré řešení. „Zaznamenáváme rekordní zájem o členství ve sdružení SOLUS, a to z různých sektorů. Řízení rizik s ohledem na probíhající finanční a hospodářskou krizi se stalo prioritou pro řadu společností, které tuto oblast dříve podceňovaly nebo jí vůbec neřešily,“ dodává Jan Stopka.
Další článek



 


Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Před 6 hodinami  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Před 9 hodinami  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

Před 10 hodinami  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

Před 20 hodinami  |  Pospíšil Aleš  |  2

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Včera  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená