FinExpert.e15.cz

Servis 24: V zajetí bezpečnosti

Přinášíme příběh anonymního, ale skutečného klienta České spořitelny potvrzující, že vysoká míra zabezpečení může být více ke zlosti než ku prospěchu.

Je páteční ráno 30. listopadu a já se přihlašuji k službě Servis24, abych stejně jako každý den zkontroloval pohyby na účtu. Musím objektivně řici, že dosud jsem byl s internetovým bankovnictvím České spořitelny velice spokojený a jelikož patřím k velice loajálním klientům, nikdy mě nenapadlo, že bych měl banku změnit.

Nepatřím k lidem, kteří se nechají odradit nějakým tím poplatkem nebo strženou sumou za novou platební kartu. Vždy pro mě byly důležité především služby, které banka nabízí a komfort internetového bankovnictví. Ještě po odhlášení z aplikace jsem si přečetl oznámení doručené e-mailem, ve kterém banka informuje o změnách a renovaci internetbankingu. Jelikož jsem se již odhlásil z aplikace, nechal jsem „hlubší“ prohlídku na pondělí, ostatně, žádné viditelné změny jsem stejně nezaznamenal.

Je pondělí ráno, opět se plný očekávání přihlašuji do internetbankingu. A ejhle. Špatné přihlašovací údaje. Říkám si, že už zase blbnu a dávám si záležet na každém stisknutí klávesy. Opět negativní odezva. Aniž bych si uvědomil možnost zablokování služby Servis24, zadávám přihlašovací údaje stejně jako v pátek již potřetí. Jaké bylo mé rozčarování, když na mě v prohlížeči vyskočila tato hláška:

“Autentizační proces nebyl úspěšný. Přístup k aplikaci SERVIS 24 Internetbanking byl zablokován. Pro jeho odblokování je nutné zavolat na linku SERVIS 24. Odblokování může provést pouze uživatel služby pomocí svého klientského čísla, bezpečnostního hesla pro Telebanking (šestimístné číslo) a Bezpečnostního kódu..“

Nu což, zachoval jsem klid. Na druhý den jsem měl stejně naplánovanou cestu na pobočku České spořitelny, tak si kromě vyzvednutí platební karty nechám ještě odblokovat službu Servis24. Ale smůla. Zatímco platební kartu jsem si vyzvedl bez problémů, odblokování se nekonalo. Na přepážce nelze! Tedy jenom telefonicky na klientskou linku.

Pro jistotu se ještě informuji na bezpečnostní heslo telebankingu, které bohužel nemám, jelikož této služby nevyužívám a nikdy jsem nevyužíval. Na přepážce jsem ubezpečen, že tento údaj nepotřebuji, že mi bohatě stačí bezpečnostní kód.

Telefonát do banky

Druhý den jsem se obrnil trpělivostí a vytočil číslo linky Servis 24. Po 15 minutovém čekání a poslouchání hudby a občasného proložení děkovnými slovy jsem se dočkal příjemného hlasu pracovnice call centra. Nejdřívě mě vyzvala k uvedení klientského čísla, tedy čísla, kterým se přihlašuji do aplikace internetového bankovnictví.

První kolo mám úspěšně za sebou. Dále je po mě vyžadováno bezpečnostní heslo. V domění, že se jedná o bezpečnostní kód, diktuji nejdříve druhou a následně čtvrtou číslici. Kupodivu jsou stejné. Teprve, když po mně operátorka chce poslední šesté číslo (bezpečnostní kód je desetimístný), znejistím. Bohužel mě nenapadlo vymyslet nějaké číslo, třeba by to vyšlo. „Nezadal jste správné bezpečnostní heslo, není tedy možné účet odblokovat“, oznámí příjemným hlasem operátorka a já propadám zoufalství.

Snažím se jí vysvětlit, že službu telebanking nevyužívám a nikdy jsem ani nevyužil, tak nemám žádné ponětí o existenci bezpečnostního hesla. Jsem obeznámen, že toto číslo mi bylo zasláno spolu s bezpečnostním kódem. Abych to konkretizoval. Někdy před „iks“ lety, když jsem si konto zakládal přišel mi dopis s několika čísly.

Tenkrát jsem nebyl zřejmě dostatečně důsledný a papír někde založil nebo možná vyhodil. Bezpečnostní kód jsem si nechal vygenerovat na přepážce znovu ale samozřejmě už mě nikdo neupozornil na skutečnost, že v původním dopise s bezpečnostním kódem bylo i bezpečnostní heslo k telebankingu, které budu potřebovat, i když službu nevyužívám.

Nakonec mi nezbylo nic jiného, než požádat o opětovné zaslání hesla k telebankingu. Konečné „děkujeme za zavolání a na slyšenou“ mě definitivně dorazilo. Vzhledem k tomu, že potřebuji se svým účtem pracovat téměř každý den, bylo pro mě čtrnáctidenní zablokování internetového bankovnictví velmi nemilou zkušeností, která mě dovedla až k myšlence na změnu banky, ozvláště, když jsem naprosto přesvědčen, že přihlašovací proces byl správný a chyba nebyla na mé straně.

Na druhou stranu, to zabezpečení mě fakt dostalo … Ale že mi službu neodblokují ani na přepážce po předložení občanského průkazu, to mi hlava nebere. Tak teď nevím, změnit banku nebo to překousnout a pečlivěji skladovat korespondenci s bankou? Jaký je váš názor a zkušenosti se službou Servis 24 od České spořitelny?

Další článek


 

Související články


celkem 114 komentářů

Nejnovější komentáře

:-O to jsi mel stesti ja si zablokoval stejnym omyle...
Marcel
4. 9. 2013, 20:10
No jasni prave jaka koliv banka potrebuje penizky do...
verca
28. 2. 2012, 12:57
Re: mily pane "spisovateli"
petr
26. 7. 2010, 13:36
Re: Čísla, hesla
ASD
30. 6. 2010, 07:05
Re: Stjená zkušenost - volím KB
pepe
2. 1. 2008, 15:00

Další články

Nechci slevu zadarmo aneb Triky prodejců jak z vás dostat peníze

Nechci slevu zadarmo aneb Triky prodejců jak z vás dostat peníze

Než začnete bezhlavě nakupovat, vše si přepočítejte.

22.  9.  2016  |  Rybová Romana  |  7

Imigranti se k nám hrnuli i v minulosti

Imigranti se k nám hrnuli i v minulosti

Včera  |  Rybová Romana
Nový Zákon o spotřebitelském úvěru zmírní sankce za nesplácení

Nový Zákon o spotřebitelském úvěru zmírní sankce za nesplácení

Včera  |  Ondráčková Kamila
Jak banky a regulátoři lžou investorům

Jak banky a regulátoři lžou investorům

Která opatření ve finančním sektoru jsou jen propracovaným maskováním, jež má balamutit investory?

Včera  |  web Investiční

Změna insolvenčního zákona?

Změna insolvenčního zákona?

29.  9.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená