FinExpert.e15.cz

Reklamace: Co byste měli vědět?

Pokud potřebujete reklamovat zboží, je samozřejmé, že byste měli mít nějaký doklad o tom, že jste zboží zakoupili zrovna v tom konkrétním obchodě. Stačit by měla účtenka, doklad o platbě kartou nebo záruční list. Doklad musí obsahovat údaje o tom, jaké zboží bylo zakoupeno, za jakou cenu a kdy. Zboží doneste s sebou a předveďte, jaký problém s ním máte, pokud to jde na místě. Zboží nemusí být v originálním obalu. Prodejce s vámi musí sepsat reklamační protokol a dát vám jeho kopii.

Nakupujeme | Šetříme | Zajímavosti | Rodinný rozpočet

Co šetří myčka? Hlavně čas. Jak vybrat úsporný model?

Objektivně porovnat náklady spojené s mytím nádobí je složité.

Jak se při reklamaci chovat

Samozřejmě se chovejte slušně, ale nenechejte se odbýt. Dožadujete se pouze svého práva, pokud je zboží v záruční době. Nejlepší je asertivní chování. Předneste svůj problém, který se zbožím máte a svůj požadavek. Na reklamaci trvejte. Podle asociace Sdružení obrany spotřebitelů je prodejce odpovědný za veškeré vady, které jste nezpůsobili vlastním zaviněním.

Co byste měli vědět:

  • Jestliže nemáte účtenku a přesto chcete zboží reklamovat, můžete zkusit svědectví osoby, která s vámi zboží kupovala. Možné je také ukázat výpis z účtu, jestliže jste platili kartou.
  • Před reklamací si zboží vyfotografujte, ať předejdete následnému dohadovaní s prodejcem.
  • Reklamační protokol si před podepsáním řádně přečtěte.
  • Reklamace je vždy bezplatná.
  • Prodejce musí reklamované zboží vždy přijmout a na vyřízení má 30 dnů.
  • Reklamaci můžete uplatnit na jakékoliv provozovně obchodu.
  • Zboží reklamujte čisté.
  • Pokud výrobek reklamujete kvůli více vadám, nebo kvůli stejné vadě již podruhé, můžete žádat o výměnu výrobku nebo vrácení peněz.
  • Pokud vám bude prodejce tvrdit, že vada vznikla již ve výrobě, ať se obrátíte na výrobce, nenechte se odbýt. Za vady je zodpovědný prodejce.
  • Také argument, že zboží bylo ve slevě, proto nemáte na reklamaci nárok, je nesmyslný.
  • Jestliže prodejce vaši reklamaci zamítne, pokuste se jej ještě písemně informovat o tom, proč se zamítnutím nesouhlasíte. Pokud prodejce stále odmítá zboží vyreklamovat, je dalším krokem žaloba.
  • Nezapomeňte, že máte také právo odstoupit o kupní smlouvy. A to do 14 dnů od převzetí zboží.
Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Odstoupit od smouvy? Autorka v tom ma peknej bordel ...
Jakub Smolik
30. 10. 2014, 14:29
Můžete rozvést odstavec "Pokud výrobek reklamujete k...
Karel
30. 10. 2014, 11:58

Další články

Jak nyní efektivně zhodnotit své úspory? Máme 5 tipů

Jak nyní efektivně zhodnotit své úspory? Máme 5 tipů

Naložte se svými penězi tak, aby nejen neztrácely hodnotu, ale přinášely i zisk.

Právě teď  |  Kufa Miloslav

Ženy žijí déle, ale na důchod si spoří méně než muži

Ženy žijí déle, ale na důchod si spoří méně než muži

Včera  |  Ondráčková Kamila
Každý pátý třicátník žije s rodiči. Mamahotel zapadá do jeho životního stylu

Každý pátý třicátník žije s rodiči. Mamahotel zapadá do jeho životního stylu

Včera  |  Ondráčková Kamila  |  1
Tipy: Jak ušetřit stovky litrů v koupelně?

Tipy: Jak ušetřit stovky litrů v koupelně?

Podívejte se, jak jednoduše šetřit vodou a snížit si tak své výdaje.

Včera  |  Poncarová Jana  |  12

Převod auta: od června nastane změna

Převod auta: od června nastane změna

Včera  |  Rybová Romana  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Daňové přiznání | Školkovné | Sleva na dani | Daně | Vyděláváme

Kdy vzniká zaměstnancům daňový přeplatek? Zde jsou nejčastější případy

Čas na podání daňového přiznání máte v roce 2017 do pondělí 3. dubna. více