FinExpert.e15.cz

Reklamace: Co byste měli vědět?

Pokud potřebujete reklamovat zboží, je samozřejmé, že byste měli mít nějaký doklad o tom, že jste zboží zakoupili zrovna v tom konkrétním obchodě. Stačit by měla účtenka, doklad o platbě kartou nebo záruční list. Doklad musí obsahovat údaje o tom, jaké zboží bylo zakoupeno, za jakou cenu a kdy. Zboží doneste s sebou a předveďte, jaký problém s ním máte, pokud to jde na místě. Zboží nemusí být v originálním obalu. Prodejce s vámi musí sepsat reklamační protokol a dát vám jeho kopii.

Šetříme | Nakupujeme | Zajímavosti | Rodinný rozpočet

Co šetří myčka? Hlavně čas. Jak vybrat úsporný model?

Objektivně porovnat náklady spojené s mytím nádobí je složité.

Jak se při reklamaci chovat

Samozřejmě se chovejte slušně, ale nenechejte se odbýt. Dožadujete se pouze svého práva, pokud je zboží v záruční době. Nejlepší je asertivní chování. Předneste svůj problém, který se zbožím máte a svůj požadavek. Na reklamaci trvejte. Podle asociace Sdružení obrany spotřebitelů je prodejce odpovědný za veškeré vady, které jste nezpůsobili vlastním zaviněním.

Co byste měli vědět:

  • Jestliže nemáte účtenku a přesto chcete zboží reklamovat, můžete zkusit svědectví osoby, která s vámi zboží kupovala. Možné je také ukázat výpis z účtu, jestliže jste platili kartou.
  • Před reklamací si zboží vyfotografujte, ať předejdete následnému dohadovaní s prodejcem.
  • Reklamační protokol si před podepsáním řádně přečtěte.
  • Reklamace je vždy bezplatná.
  • Prodejce musí reklamované zboží vždy přijmout a na vyřízení má 30 dnů.
  • Reklamaci můžete uplatnit na jakékoliv provozovně obchodu.
  • Zboží reklamujte čisté.
  • Pokud výrobek reklamujete kvůli více vadám, nebo kvůli stejné vadě již podruhé, můžete žádat o výměnu výrobku nebo vrácení peněz.
  • Pokud vám bude prodejce tvrdit, že vada vznikla již ve výrobě, ať se obrátíte na výrobce, nenechte se odbýt. Za vady je zodpovědný prodejce.
  • Také argument, že zboží bylo ve slevě, proto nemáte na reklamaci nárok, je nesmyslný.
  • Jestliže prodejce vaši reklamaci zamítne, pokuste se jej ještě písemně informovat o tom, proč se zamítnutím nesouhlasíte. Pokud prodejce stále odmítá zboží vyreklamovat, je dalším krokem žaloba.
  • Nezapomeňte, že máte také právo odstoupit o kupní smlouvy. A to do 14 dnů od převzetí zboží.
Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Odstoupit od smouvy? Autorka v tom ma peknej bordel ...
Jakub Smolik
30. 10. 2014, 14:29
Můžete rozvést odstavec "Pokud výrobek reklamujete k...
Karel
30. 10. 2014, 11:58

Další články

Není školka jako školka – kam s dítětem po skončení rodičovské?

Není školka jako školka – kam s dítětem po skončení rodičovské?

Rodiče často volí veřejné mateřské školy kvůli jejich příznivým cenám

Před 7 hodinami  |  Skálová Jana

Nabyli jste loni nemovitost? Do konce ledna nezapomeňte podat přiznání

Nabyli jste loni nemovitost? Do konce ledna nezapomeňte podat přiznání

Lhůta pro podání přiznání letos vychází na úterý 31. ledna 2017.

Včera  |  Pospíšil Aleš

Máte to na pobočku Creditas daleko? Od února půjde účet založit online

Máte to na pobočku Creditas daleko? Od února půjde účet založit online

Včera  |  Pospíšil Aleš
Nová kalkulačka: Spočítejte si svůj čistý zisk OSVČ za rok 2016

Nová kalkulačka: Spočítejte si svůj čistý zisk OSVČ za rok 2016

Včera  |  FinExpert.cz
Ulovit si domov je oříšek, připlatí si i studenti. Nejvíc v Praze

Ulovit si domov je oříšek, připlatí si i studenti. Nejvíc v Praze

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Finanční úřad | Koupě bytu | Prodej bytu | Nemovitosti | Daně | Platíme | Bydlíme

Nabyli jste loni nemovitost? Do konce ledna nezapomeňte podat přiznání

Lhůta pro podání přiznání letos vychází na úterý 31. ledna 2017. více