FinExpert.e15.cz

Reklamace: Co byste měli vědět?

Pokud potřebujete reklamovat zboží, je samozřejmé, že byste měli mít nějaký doklad o tom, že jste zboží zakoupili zrovna v tom konkrétním obchodě. Stačit by měla účtenka, doklad o platbě kartou nebo záruční list. Doklad musí obsahovat údaje o tom, jaké zboží bylo zakoupeno, za jakou cenu a kdy. Zboží doneste s sebou a předveďte, jaký problém s ním máte, pokud to jde na místě. Zboží nemusí být v originálním obalu. Prodejce s vámi musí sepsat reklamační protokol a dát vám jeho kopii.

Nakupujeme | Šetříme | Rodinný rozpočet | Zajímavosti

Co šetří myčka? Hlavně čas. Jak vybrat úsporný model?

Objektivně porovnat náklady spojené s mytím nádobí je složité.

Jak se při reklamaci chovat

Samozřejmě se chovejte slušně, ale nenechejte se odbýt. Dožadujete se pouze svého práva, pokud je zboží v záruční době. Nejlepší je asertivní chování. Předneste svůj problém, který se zbožím máte a svůj požadavek. Na reklamaci trvejte. Podle asociace Sdružení obrany spotřebitelů je prodejce odpovědný za veškeré vady, které jste nezpůsobili vlastním zaviněním.

Co byste měli vědět:

  • Jestliže nemáte účtenku a přesto chcete zboží reklamovat, můžete zkusit svědectví osoby, která s vámi zboží kupovala. Možné je také ukázat výpis z účtu, jestliže jste platili kartou.
  • Před reklamací si zboží vyfotografujte, ať předejdete následnému dohadovaní s prodejcem.
  • Reklamační protokol si před podepsáním řádně přečtěte.
  • Reklamace je vždy bezplatná.
  • Prodejce musí reklamované zboží vždy přijmout a na vyřízení má 30 dnů.
  • Reklamaci můžete uplatnit na jakékoliv provozovně obchodu.
  • Zboží reklamujte čisté.
  • Pokud výrobek reklamujete kvůli více vadám, nebo kvůli stejné vadě již podruhé, můžete žádat o výměnu výrobku nebo vrácení peněz.
  • Pokud vám bude prodejce tvrdit, že vada vznikla již ve výrobě, ať se obrátíte na výrobce, nenechte se odbýt. Za vady je zodpovědný prodejce.
  • Také argument, že zboží bylo ve slevě, proto nemáte na reklamaci nárok, je nesmyslný.
  • Jestliže prodejce vaši reklamaci zamítne, pokuste se jej ještě písemně informovat o tom, proč se zamítnutím nesouhlasíte. Pokud prodejce stále odmítá zboží vyreklamovat, je dalším krokem žaloba.
  • Nezapomeňte, že máte také právo odstoupit o kupní smlouvy. A to do 14 dnů od převzetí zboží.
Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Odstoupit od smouvy? Autorka v tom ma peknej bordel ...
Jakub Smolik
30. 10. 2014, 14:29
Můžete rozvést odstavec "Pokud výrobek reklamujete k...
Karel
30. 10. 2014, 11:58

Další články

Pět věcí, které vás překvapí při startu podnikání

Pět věcí, které vás překvapí při startu podnikání

Najednou nemůžete počítat s žádnou pracovní dobou...

23.  9.  2016  |  Štarková Petra  |  4

II. pilíř: Ozvěte se penzijním společnostem kvůli výplatě peněz

II. pilíř: Ozvěte se penzijním společnostem kvůli výplatě peněz

23.  9.  2016  |  Rybová Romana
Vymizí z malých měst úplně pobočky bank?

Vymizí z malých měst úplně pobočky bank?

Některé pobočky si na svůj provoz prostě nevydělají.

23.  9.  2016  |  Rybová Romana

Fórum: Výnos z pozemku

Fórum: Výnos z pozemku

22.  9.  2016  |  Fórum FinExpert.cz
Tipy: Co můžete udělat pro vyšší pracovní výkon

Tipy: Co můžete udělat pro vyšší pracovní výkon

Nastavte správně svůj pracovní výkon. Přinášíme pár tipů.

22.  9.  2016  |  Štarková Petra

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

EuroEUREUR27.020 Kč0 %
Americký dolarUSDUSD24.096 Kč0.208 %
Britská libraGBPGBP31.263 Kč-0.553 %
Japonský jenJPYJPY23.908 Kč0.192 %
Chorvatská kunaHRKHRK3.603 Kč0.083 %
více...
PX872.250-0.41 %
CETV55.000-2.65 %
ČEZ429.300-0.39 %
Erste Bank712.000-1.10 %
Fortuna90.000-0.55 %
více...
Meziroční změna HDP4,50%3Q / 15
Míra nezaměstnanosti6,40%k 1. 1. 16
Meziroční inflace0,60%k 1. 1. 16
Průměrná hrubá mzda26 072 Kč3Q / 15
Meziroční růst průmyslu-1,70%k 1. 12. 15
více