FinExpert.e15.cz

RAIFFEISENBANK A eBANKA: Spokojenost a loajalita klientů roste

Raiffeisenbank a.s. a eBanka, a.s. mají jedny z nejspokojenějších klientů na českém trhu. Se službami obou bank je spokojeno více než 90 procent klientů jedné či druhé banky, kteří je považují jako svou hlavní banku, vyplývá z průzkumu agentury TNS Aisa. K měření využívá TNS Aisa tzv. TRIM index, který vyjadřuje míru spokojenosti a loajality klientů k bance.

Raiffeisenbank a eBanka i přes náročný proces vzájemné integrace dále zvýšily spokojenost
i loajalitu svých klientů. „Hodnota TRIM indexu je u klientů, kteří považují Raiffeisenbank
za svoji hlavní banku, 92 bodů , u klientů, kteří eBanku považují za svoji hlavní banku, toto číslo dosahuje dokonce 94 bodů. Jsou to jedny z nejvyšších čísel na českém trhu a rovněž v celoevropském srovnání patříme mezi 10 procent bank s nejspokojenějšími klienty,“ uvedl generální ředitel Raiffeisenbank Lubor Žalman.

Výsledky vycházejí z průzkumu společnosti TNS Aisa provedeném na konci loňského rokumezi klienty významných domácích bank. Oproti předchozímu měření z počátku loňského roku tak míra spokojenosti klientů Raiffeisenbank vzrostla o 15 bodů, u klientů eBanky vzrostla
o 6 bodů. Úroveň retence klientů s jinou bankou je výrazně nižší a dosahuje 78 bodů, uvádí průzkum.
Výzkum tak dále potvrdil fakt, že dosavadní průběh integrace obou bank klienti vnímají velmi pozitivně. „Odchodovost klientů eBanky klesla oproti stavu před integrací na polovinu. Navíc prodáváme rekordní množství nových produktů, a to nejen v tradičně silné oblasti úvěrů,
ale i v běžných účtech,“ dodal Lubor Žalman.

K největšímu nárůstu spokojenosti klientů přitom došlo v hodnocení výše úrokových sazeb, poplatků za vedení účtu a s úrovní internetového bankovnictví. „Výsledky tak potvrzují úspěch eKonta, kde klient může získat řadu služeb zdarma. V současnosti eKonto tvoří 90% nově otevíraných účtů,“ uvedl Lubor Žalman. Naopak nespokojenost klienti vyjádřili především s výší poplatků za odchozí platby. „Naší reakcí je snížení poplatku za veškeré odchozí platby v rámci eKonta na 2,90 Kč z předchozích 6,90 Kč,“ dodal.

eKonto je nový typ účtu, který banka nabízí od loňského podzimu. Kombinuje v sobě dva základní prvky: variabilitu a slevové programy. Klient si tak může k eKontu navolit
ty produkty, které bude skutečně používat a díky systému slev může získat převážnou většinu produktů a služeb zcela zdarma.

Raiffeisenbank a eBanka zahájily proces vzájemné fúze v roce 2006 a v letošním roce chtějí tento proceszavršit spojením pod jednu značku Raiffeisenbank.

Další článek



 


Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

2.  12.  2016  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

2.  12.  2016  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

2.  12.  2016  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

2.  12.  2016  |  Pospíšil Aleš  |  5

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

1.  12.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená