FinExpert.e15.cz

Prodej nemovitosti bez realitky aneb Jak správně svou nemovitost inzerovat?

Fakt, že máte nastavenou správnou cenu prodeje, poznáte podle toho, že se na nemovitost ptá více lidí.

Jak správně inzerovat, abyste nemovitost co nejdříve a nejlépe prodali? Jaké jsou průměrné doby prodeje? A jaké děláme nejčastěji chyby, když chceme svůj dům či byt prodat? Na tyto otázky se pokusíme odpovědět.

První chybou prodávajících je jejich mylný pocit, že jejich nemovitost má mnohem větší cenu, než je tomu ve skutečnosti. Ceny na serverech jsou v průměru o 5 – 10 % vyšší, než jsou skutečné ceny nemovitostí.

Realitní makléři se často nechají zviklat svými klienty a cenu nemovitosti nastaví výše, než by měli. Kupovat nemovitost není jako koupit rohlík a proto lidé, kteří o nějakou nemovitost stojí, většinou mají přehled o tom, za kolik se jaké nemovitosti prodávají, znají aktuální nabídku trhu, i ceny. Pokud kupující vidí, že se nemovitost prodává už velmi dlouho, logicky chce slevu. A to v řádech desetitisíců až statisíců.

Fakt, že máte nastavenou správnou cenu prodeje, poznáte podle toho, že se na nemovitost ptá více lidí a v závěru se zájemci mohou trumfovat, kdo dá víc. Může se tak stát, že cena vzroste více, než jste doufali. V průměru připadá asi deset zájemců na jednu nemovitost.

Jak správně inzerovat nemovitost

Správnou inzercí můžete zvýšit konečnou prodejní cenu až o 10 %. Inzerát by měl odrážet správnou psychologii prodeje. Nemovitost by samozřejmě měla být uklizená, ne-li přímo vyklizená. Měla by být zbavena osobních věcí. Dobré je některé věci trochu „poopravit“, aby vše vypadalo co nejlépe.

Co se týče fotografií, měly by být co nejhezčí, z dobrých úhlů a v dobrém světle. Důležité je i jejich pořadí. Opět to souvisí to s psychologií prodeje. Důležité jsou i popisky. Sami to znáte, když je někde hodně zkratek, nechce se vám přemýšlet, co znamenají a text prostě přestanete číst.

Jaké chyby děláme

Jak již bylo výše uvedeno, nejčastěji jde o špatné fotky a popisky. Dále do inzerátů promítáme své emoce. Například: na zahradě je studna, kterou majitel vlastnoručně hloubil po dobu několika týdnů. Tento fakt nikoho nezajímá. Může být až odrazující.

Když k vám přijde zájemce prohlédnout si nemovitost, vyprávíte mu své osobní příběhy s obydlím spojené. To může být také nepříjemné. Lidé nechtějí vstupovat nikomu do soukromí. Proto je nutné prohlídky odosobnit. Prodávající často nevnímá námitky kupujících a jejich potřeby. Uvědomte si, že pocity, jaké má zájemce z prohlídky, jsou často rozhodující. Ovlivnit je můžete i svým chováním.

A jaké jsou nyní doby prodeje nemovitostí? Byt se standardně prodá do 6 měsíců. V současné době je to ale možné i za měsíc. U domu je to do devíti měsíců. Nejdéle se prodávají pozemky. A to po dobu 12 měsíců.

Další článek


 

 


Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

2.  12.  2016  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

2.  12.  2016  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

2.  12.  2016  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

2.  12.  2016  |  Pospíšil Aleš  |  6

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

1.  12.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená