FinExpert.e15.cz

Povinné ručení: pojišťovny na něm prý prodělávají

Průměrná cena povinného ručení se v polovině letošního roku pohybovala okolo 2800 korun.

povinného ručení pojišťovny netěží. Mají na něj náklady o dvě miliardy korun vyšší, než vyberou na pojistném. Nejvíce pojišťovny prodělávají na pojištění tahačů a mladých řidičů. Informovala o tom Ekonomika ČT24.

Paradoxně právě tahačům návěsů v posledních pěti letech bylo pojistné zdraženo o 15 procent, což bylo asi o 6300 korun. Více zaplatí v posledních dvou letech i řidiči do 30 let věku. A to o 750 korun. V loňském roce pojišťovny navýšily ceny pojistného o několik procent. Řidiči, kteří jezdí bez nehod, ale zdražení téměř nepocítili. Průměrná cena povinného ručení se v polovině letošního roku pohybovala okolo 2800 korun.

„Co nejpřesnější vyhodnocení rizikovosti řidičů a stanovení adekvátní výše pojistného je pro pojišťovny naprosto zásadním tématem. V Česku se tak začínají objevovat nové pojistné produkty, které rozšiřují standardní rozlišovací kritéria,“ uvedl výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jan Matoušek.

S novinkou přišla jako první Allianz. A to s takovou, že výpočet ceny pojistného zohlední ujeté kilometry. Pokud tedy jezdíte málo, zaplatíte méně. Pojišťovna bude sledovat fotografie tachometru. Kontroly se budou provádět na pobočce. K výpočtu tak nebude potřeba instalovat přístroj do automobilu.

Novinka by měla být výhodná především pro řidiče, kteří jezdí více méně svátečně. Respektive ujedou méně než deset tisíc kilometrů ročně. Allianz stanoví výši pojistného podle toho, kolik řidič odhadne, že za následující období ujede. Pokud poté najede více, pojistné doplatí, pokud méně, peníze mu budou vráceny.

Propojení s registrem

Dalším krokem ke změnám by mohlo být propojení pojišťoven s registrem řidičů. Matoušek připomněl, že od roku 2015 byla zrušena povinnost nepojištěných motoristů přispívat na nepojištěné škody do garančního fondu ČKP. Co nezaplatí viníci nepojištěných škod, tak za ně uhradí pojišťovny, které tento náklad zohlední v pojistném.

„Nepojištění vinící obvykle zvládají uhradit zpět pouze 30 procent z částky, kterou za ně uhradí, zbytek za nepojištěné motoristy zaplatí pojišťovny. Jen na konci loňského roku musely pojišťovny přispět do fondu částkou 250 milionů korun a podobné příspěvky budou nezbytné pravidelně i v dalším období,“ uvedla Ekonomika ČT24.

Je potřeba nepojištěné donutit zaplatit škody

V České republice jezdí bez povinného ručení 120 až 130 tisíc vozidel. A každým rokem způsobí škody za stovky milionů korun. Povinné ručení má 7,5 milionu vozidel, přitom registrovaných je jich přes 8 milionů.

Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Nebude to také tím, že kdo ví kolik procent dají za ...
Standa
17. 11. 2016, 10:58
proč se o nás tak ty pojišťovny perou?
Mašata
17. 11. 2016, 00:53

Další články

Chcete ušetřit za benzín? Tak těmto mýtům nevěřte

Chcete ušetřit za benzín? Tak těmto mýtům nevěřte

Seznamte se s nejčastějšími mýty okolo spotřeby paliva.

Před 3 hodinami  |  web Investiční  |  57

Za dovolenou si nejspíš připlatíme

Za dovolenou si nejspíš připlatíme

Před 5 hodinami  |  Rybová Romana  |  1
Máte děti? Využijte těchto slev

Máte děti? Využijte těchto slev

Pokud si vyjede čtyřčlenná rodinka na výlet, nemalé výdaje dá už na počátku cesty...

Před 13 hodinami  |  Rybová Romana

Ženy musí pracovat 14,5 měsíců, aby svými platy dohnaly muže

Ženy musí pracovat 14,5 měsíců, aby svými platy dohnaly muže

Včera  |  Rybová Romana
E-shopy se se zavedením povinnosti EET vyrovnaly poměrně dobře

E-shopy se se zavedením povinnosti EET vyrovnaly poměrně dobře

Včera  |  Ondráčková Kamila

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Práce na dohodu | Daňové přiznání | Daně | Aktuálně | Vyděláváme

Vrácení daně z dohod o provedení práce je jednodušší

Pro vrácení srážkové daně je nutno podat daňové přiznání více