FinExpert.e15.cz

Polovina Čechů nakupuje vánoční dárky včas

Ostrava, 11. listopadu 2015

Češi nechtějí nechávat nákup vánočních dárků na poslední chvíli. Vyplývá to z mezi-národního průzkumu agentury Ipsos, podle něhož až 59 % z nich plánuje pořídit dárky do konce listopadu, aby se vyhnuli hysterii předvánočních nákupů. Pod stromečkem přitom nejčastěji rozbalují hračky a vybavení pro děti, oblečení, elektroniku a kosme-tiku, z níž vedou parfémy.

Dárky se nejčastěji pořizují po internetu

Výzkum společnosti Visa zase ukázal, že loni si Češi nadělovali větší množství dárků než v předchozích letech. Vyvodila to z celkového počtu transakcí, který v prosinci loňského roku narostl meziročně o dva miliony na celkových 18 750 000 korun. Průměrná výše útraty při-tom činila zhruba 1 170 korun. Právě cena je nejdůležitějším kritériem při výběru dárku. Při-znalo to až 82 % lidí. Podle průzkumu GE Money Bank je celá polovina Čechů ochotna in-vestovat do vánočních dárků zhruba 5 tisíc korun. Až 39 % lidí odhaduje, že za ně utratí 5 až 10 tisíc korun, 13 % pak ještě více. Podle expertů se však snižuje počet obdarovaných, překvapení pod stromeček dostane nanejvýš 6 blízkých. Dárky naopak vůbec nekupuje 1,5 % lidí, nejčastěji jde o muže starší 66 let. Průzkum také ukázal, že Češi na Vánoce nejvíce nakupují po internetu. K této variantě se uchyluje až 84 % lidí. Zkrátka však nepřijdou ani obchodní centra, kamenné obchody nebo vánoční trhy, protože tři čtvrtiny lidí přiznalo, že je pořizování dárků skutečně baví a rádi se nechají inspirovat přímo mezi regály. 

Z kosmetiky vedou parfémy

Na vrcholu popularity se přitom již řadu let drží elektronika, dětské hračky a oblečení, své stálé místo na výsluní má také kosmetika. Právě u ní zaznamenávají prodejci před Vánocemi zvýšený zájem.

„Poptávka po našich kosmetických produktech během Vánoc vzrůstá o zhruba 15 %. Dá se říci, že se v listopadu i v prosinci jedná o velmi podobná čísla, co se týče prodeje. Největší zájem je zpravidla o parfémy. Zákazníci v období Vánoc více než jindy preferují nákup parfémovaných sérií, tedy sestavu parfém, sprchový gel a tělové mléko v jednom vonném tónu. V poptávce jsou série následovány pečujícími pleťovými krémy a tělo-vou kosmetikou,” sdělila Ivona Selníková, ředitelka společnosti LR Health & Beauty, která nabízí širokou řadu kosmetiky prvotřídní kvality. Za tím, proč je zájem Čechů o kosmetiku každoročně velký, vidí hned několik důvodů. Většina kosmetických produktů má totiž dlou-hodobou trvanlivost, spojuje příjemné s užitečným, je k dispozici v líbivém balení, které je v případě dárku žádané, a potěší nejen ženy, ale také muže, a to v širokém věkovém horizon-tu. Nabízí navíc mimořádně široký výběr možností. Kromě parfémů lze darovat pleťovou, tělovou, dekorativní či vlasovou kosmetiku.

Popularitu získávají i doplňky stravy

Stále častěji se pod vánočním stromečkem objevují také relativně netradiční dárky, které pomáhají zlepšit zdraví. Ty si oblíbili zejména senioři a lidé vyznávající zdravý životní styl. Patří mezi ně doplňky stravy na přírodní bázi či léčivé přípravky s blahodárnými účinky. Vždy je však potřeba dobře zvážit, pro koho je dárek určen. Seniory potěší produkty, které pomá-hají ulevit od chronických zdravotních obtíží, nastartují správnou činnost trávicího systému a podpoří klidný spánek. Ženám zase udělá radost přípravek pro krásnou pleť či vlasy, pří-padně produkt pro redukci tělesné hmotnosti. Muži uvítají dárek, který upevní imunitu, dodá energii nebo pomůže s růstem svalové hmoty. Zajímavý doplněk stravy lze dopřát i dětem. Pro ně je nejvhodnější produkt s obsahem vitamínů a minerálů pro zdravý vývoj. Doplňky stravy pro děti mívají mnohdy vánoční variantu, kde nechybí drobná hračka.

„Zájem o tento typ vánočních dárků je u všech věkových kategorií značný a rok od roku neklesá. Zdá se, že lidé o svém zdraví více přemýšlejí a neberou jej za samozřejmost. Důvodem je také zvýšený výskyt civilizačních chorob. Zákazníci si u nás proto nejčastěji vybírají Aloe Vera gely, bylinný čaj Cistus Incanus ve vánoční variantě nebo přípravek Super Omega 3 activ,” přiblížila Ivona Selníková, ředitelka společnosti LR Health & Beauty, která nabízí také velké množství doplňků stravy.

Další článek



Další články

Spoření pro děti: Jak a kolik?

Spoření pro děti: Jak a kolik?

Jak a kolik spořit dětem, abychom jim v budoucnu finančně ulehčili start do samostatného života.

Před 3 hodinami  |  Cibulka Michal  |  7

Pozor na zapomenuté kreditní karty

Pozor na zapomenuté kreditní karty

Před 4 hodinami  |  Ondráčková Kamila
5 důvodů, proč máme nízké platy a mzdy

5 důvodů, proč máme nízké platy a mzdy

Kupní síla průměrné mzdy v Česku je na úrovni 59 procent unijního průměru.

Před 13 hodinami  |  Lazarevič Arsen  |  3

Nová kalkulačka: Spočítejte si váš důchod v roce 2017

Nová kalkulačka: Spočítejte si váš důchod v roce 2017

Včera  |  FinExpert.cz
Daňové přiznání podejte do 3. dubna, pozor na povinnost podat elektronicky

Daňové přiznání podejte do 3. dubna, pozor na povinnost podat elektronicky

Včera  |  Pospíšil Aleš

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená