FinExpert.e15.cz

Podnikatelé sází na „jistotu“. Obliba franchisingu roste

Osvědčeným značkám věří podle odborníků stále více podnikatelů. Během posledních 4 let se v České republice zvýšil počet franšízových konceptů o 69 projektů. Vyplývá to z dokumentu Franchising Report 2013, který zpracovala poradenská společnost Profit system. Společnosti nabízející podnikatelské licence uvádějí jako hlavní výhody již vybudovaný systém práce, marketingovou podporu či výrazně nižší riziko neúspěchu. 

Rostoucí oblibu franšízingu na českém trhu dokumentuje Franchising Report 2013. Za minulý rok podle něj vrostl zájem o franšízing oproti roku 2012 o 10 %. Průzkum také ukazuje, že zatímco v roce 2010 působilo na českém trhu 150 konceptů, v roce 2013 jich bylo už 219. Zajímavým výstupem dokumentu bylo také zjištění, že na českém trhu porážejí tuzemští franšízoři ty zahraniční. Loni bylo totiž 132 konceptů tuzemského původu a zbylých 87 zahraničních.

Vyděláváme | Zajímavosti | OSVČ | Podnikání

Deset důvodů, proč být OSVČ

Každodenní život OSVČ a zaměstnance je v mnoha ohledech rozdílný. Obojí má své výhody a nevýhody.

Odborníci dle dění na trhu odhadují, že se i na konci letošního roku dočkáme v České republice dalšího zvýšení počtu franšízových konceptů. „Franšízing získává na oblibě jednak díky průběžné podpoře podnikatele ze strany majitele podnikatelské licence čili franšízora, ale také díky neustále se rozšiřující nabídce ověřených nápadů,“ říká Jan Gonda, prezident České asociace franchisingu a master-franchisant sítě výživových poraden Naturhouse. „Dnes si již na principu franšízy můžeme otevřít například cestovní kancelář, poradnu zdravé výživy, prodejnu obuvi či poskytovat finanční služby,“ dodává Gonda s tím, že letos odhaduje růst franšízových konceptů na počet kolem 235 projektů.

Statistiky ukazují, že franšízové partnerství je až šestkrát méně rizikové než činnost u podnikatelů, kteří podnikají samostatně. Tento fakt je důsledkem využití silné značky, která je již v povědomí zákazníků. Do karet franšízanta ale hraje nejen vybudovaná značka a systém práce, podnikatel přebírá také propracované marketingové postupy, které se franšízoři snaží neustále zdokonalovat.

Další článek


 

 


Další články

„Raiffka“ láká klienty Zuna na smartphone zdarma, musíte se ale upsat

„Raiffka“ láká klienty Zuna na smartphone zdarma, musíte se ale upsat

Před 7 hodinami  |  Pospíšil Aleš  |  1
Podnikové dluhopisy – jak se nespálit a vybrat ten správný

Podnikové dluhopisy – jak se nespálit a vybrat ten správný

U investorů, včetně těch drobných, se staly podnikové dluhopisy hitem spolu s tím, jak centrální banky snižovaly úrokové sazby a výnosy z vkladů klesaly.

Včera  |  Valentík Michal  |  1

Home office: MPSV chystá změny ve flexibilním zaměstnávání

Home office: MPSV chystá změny ve flexibilním zaměstnávání

Včera  |  Ondráčková Kamila
Účtenková loterie nefunguje, říká firma od fochu. V ČR už se chystá

Účtenková loterie nefunguje, říká firma od fochu. V ČR už se chystá

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  1
Vztahy na pracovišti: Kde to v práci nejvíce „skřípe“?

Vztahy na pracovišti: Kde to v práci nejvíce „skřípe“?

Často se v práci potkáváme se situacemi, ve kterých nám je těžko.

24.  3.  2017  |  Medlíková Olga  |  2

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Práce na dohodu | Daňové přiznání | Daně | Aktuálně | Vyděláváme

Vrácení daně z dohod o provedení práce je jednodušší

Pro vrácení srážkové daně je nutno podat daňové přiznání více