FinExpert.e15.cz

Pět věcí, které můžete udělat pro své duševní zdraví

Podívejte se na pár zásad, díky kterým se budete cítit lépe.

Psychická kondice jde ruku v ruce s fyzickou a naopak. Proto abychom se lépe cítili, můžeme udělat několik jednoduchých kroků, resp. držet se několika zásad.

Vyspěte se

Kvalitní a dostatečně dlouhý spánek je nutný nejen pro obnovu fungování našeho těla. Je zjištěno, že chronicky nevyspalí lidé dělají daleko více chyb špatně se soustředí a jejich pracovní výkonnost klesá. Často pak tedy v důsledku dochází k tomu, že tam, kde jsme mysleli, že dlouhodobou prací do noci doženeme pracovní resty nebo zvýšíme svou produktivitu, dosáhneme spíše opaku. Nehledě k tomu, že nedostatek spánku zhoršuje imunitu. 

Vyděláváme | Práce | Psychologie

Tipy: Jak uspět u pohovoru

Přinášíme několik tipů, na co si během pohovoru či při návštěvě assesment centra dát pozor.

Naučte se vypínat

Náš mozek není stavěn na to, aby neustále běžel na plné obrátky. Nepřetržité fungování „v pracovním modu“ jej přetěžuje. Snažte se proto nechat co nejvíce pracovních starostí v práci a i pokud pracujete doma, vyhradit si čas a prostor, kde pro profesní záležitosti není místo.

Vybírejte si své zdroje

Negativních zpráv a informací o katastrofách, týraných dětech, válkách a lidském utrpení se na nás valí takové množství, že kdybychom tyto zprávy měli všechny každý den přijímat a reagovat na ně adekvátními pocity, brzy bychom buď otupěli nebo ohrožovali své psychické zdraví. 

Chodíte do posilovny?

Pokud odpověď zní kladně, znamená to, že jste zvyklí dělat pravidelně a cíleně něco pro svou fyzickou schránku. Stejně tak by mělo být, alespoň u lidí živících se náročnou duševní činností, samozřejmé, věnovat se alespoň jednou týdně svému duševnu. Dříve tuto úlohu většinou zastávaly nedělní bohoslužby. Lidé se tam mimo jiné zamysleli nad sebou a svými činy, vyzpovídali se a učinili slib, že se pokusí chovat se lépe. Bez ohledu na víru či ateismus je princip zamyšlení se nad sebou nebo vypovídání se někomu očistný a prospěšný duševnímu zdraví. I když k „zamyšlení“ slouží místo modlitby třeba jóga, meditace nebo relaxační techniky.

Přeskládejte si hodnoty

Když je člověk mladý, je pro něj důležitá spousta věcí. Ideály, přátelé, cestování, koníčky. Později k této spoustě věcí obvykle přibydou další, zpravidla rodina, děti, budování zázemí, kariéra. Za těchto okolností se přirozeně může stát, že pro všechno najednou už není dostatek místa a času. Projeví se to tak, že chronicky nestíháme, šidíme vše, co se ošidit dá, jsme ve stresu. Někdy je zapotřebí zamyslet se nad tím, co je pro nás důležitější víc a co méně, co chceme dělat teď a co můžeme prozatím odložit. 

Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Nešťourám, jen fakt nevím, svěř se nám - v čem je ta...
Miloš Zikmund
21. 4. 2016, 03:39
Bod 1 je velmi důležitý, ale bohužel často nedosažit...
pochod ve stínu
1. 4. 2015, 10:30

Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

2.  12.  2016  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

2.  12.  2016  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

2.  12.  2016  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

2.  12.  2016  |  Pospíšil Aleš  |  5

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

1.  12.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená