FinExpert.e15.cz

Pět důvodů, proč pěstovat komunikaci ve firmě

Schopnost domluvit se a předat informace je klíčovou dovedností.

Schopnost domluvit se a předat informace je, a doufám, že několik století ještě bude, klíčovou dovedností pro fungování na všech vyšších pozicích i na volné noze. Obsahem pracovní komunikace však není jen sdělení, co, kdy, a jak je třeba udělat - slouží i k rozvíjení pracovních vztahů a v neposlední řadě i k vytvoření příjemné atmosféry na pracovišti. Několik dalších důvodů, proč věnovat denně alespoň malou část svého pracovního času tomu, abyste prohodili pár slov s kolegy, najdete v následujících tipech:

1. Informovaní lidé se snáze dostanou na vyšší pozici

Jedním z často uváděných kritérií pro výběr, kdo ze zaměstnanců bude povýšen a kdo ne, bývá často jeho vyšší informovanost. Člověk, který má přehled o dění ve firmě, pro každého kolem sebe má pár hezkých slov a všichni ho znají, působí dojmem, že bude lepším vedoucím než ten, který s lidmi kolem sebe moc nemluví a ze svého oddělení prakticky nevychází. Takovíto lidé jsou pak často nepříjemně překvapeni, když je do vedoucí pozice vybrán někdo jiný než oni, ačkoliv jejich pracovní výkon nebo odbornost je vyšší. 

2. Otevřená komunikace snižuje škody

Je-li vaše pracoviště nebo firma místem, kde se nikdo nebojí ozvat se, navrhnout zlepšení nebo upozornit na chybu, které si nikdo jiný nevšiml, máte obrovské plus. V prostředích, kde vládne strach, se lidé komunikovat bojí. Pokud nemusí, nemluví, chyby a problémy se buď pokouší utajit, nebo je úmyslně přehlížejí. To pracovišti v žádném případě neprospívá.

3. Pohoda snižuje fluktuaci 

Dobré vztahy na pracovišti jsou často uváděny jako jeden z hlavních důvodů, proč v zaměstnání setrvat, i když nám platově nebo náplní práce zase tak moc nevyhovuje. Podporujete-li tedy vytvoření a "utužení" dobrého kolektivu  na svém pracovišti nebo ve firmě, snižujete výrazně pravděpodobnost, že vám kvalitní a zapracovaní zaměstnanci odejdou. A i když je dnes obvyklé tvářit se, jako by na zaměstnancích příliš nezáleželo, o skutečně loajální a schopné lidi přichází každá firma nerada.

4. Příjemné prostředí zmírňuje stres a napětí

Snažte se vytvářet kolem sebe místo, kde lidé chtějí pracovat. A kde se cítí dobře. Stres, strach z každého šéfova příchodu a špatné vztahy jsou znát nejen na pracovním výkonu zaměstnanců, ale často i navenek - na popularitě firmy a její oblibě mezi klienty

5. Dostatečná informovanost zvyšuje efektivitu

Tým, který dokáže efektivně komunikovat a předává si informace v dostatečné míře, pracuje efektivněji. Jeho členové nemusí ztrácet čas opakovaným zjišťováním podrobností, řešit znovu už vyřešené a kontrolovat, zda se na nic nezapomnělo. 

Další článek


 

 


Další články

Pět tipů: Co můžete udělat pro svůj osobní rozvoj

Pět tipů: Co můžete udělat pro svůj osobní rozvoj

Dosáhli jste ve svém životě určité úrovně a přemýšlíte, co a jak dál?

Před 4 hodinami  |  Štarková Petra  |  1

Co dělat, když máte 5 minut a chytrý telefon

Co dělat, když máte 5 minut a chytrý telefon

Čas jsou peníze. Skutečně ale využíváte čas efektivně?

Před 7 hodinami  |  web Investiční

Stát rozdá 100 milionů korun na zelené střechy a nízkoenergetické bytovky

Stát rozdá 100 milionů korun na zelené střechy a nízkoenergetické bytovky

Nová zelená úsporám rozšiřuje od ledna 2017 oblasti podpory.

Před 12 hodinami  |  Poncarová Jana

Berňák hrozí doměrky, ale zmůže se jen na „malé ryby“

Berňák hrozí doměrky, ale zmůže se jen na „malé ryby“

Chystá se kontrolní akce zaměřená na nesprávné, případně duplicitní uplatnění daňového zvýhodnění na vyživované děti.

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  3

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

3.  12.  2016  |  Ondráčková Kamila

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Finanční tipy | Zajímavosti

Co dělat, když máte 5 minut a chytrý telefon

Čas jsou peníze. Skutečně ale využíváte čas efektivně? více