FinExpert.e15.cz

Panenky Barbie vystrašily investory

Akcie Mattel se propadly za 3 dny o 9,3 %. Panenky, panáčci, autíčka a hračky obecně na odbyt moc nejdou.

Americká společnost Mattel zveřejnila před několika dny výsledky hospodaření za 2. kvartál, které investory překvapily natolik, že akcie Mattel se propadly za 3 dny o 9,3 %, když reakce v prvním obchodním dni po výsledcích byla -6,3 %. To se značně vymyká aktuálnímu průběhu americké výsledkové sezóny, který zatím v průměru investory pozitivně překvapuje. Nicméně panenky, panáčci, autíčka a hračky obecně na odbyt moc nejdou.

Jak jinak si vysvětlit, že prodeje panenek Barbie meziročně klesly o 15 %, autíčka Hot Wheels o 2 % či hračky Fisher-Price o 17 %. Jediná rostoucí značka (+6 %) byla výrobce panenek American Girl. Celkové tržby za čtvrtletí dosáhly 1,06 miliardy USD v porovnání s očekáváním trhu 1,19 miliardy. Nejen prodejem zaběhnutých značek Mattel zklamal. Také nedávný nákup firmy Mega Brands, která se ještě nestihla efektivně začlenit do firmy, ubral firmě Mattel přibližně polovinu zisku.

Investujeme | Zajímavosti

Největší mýty na akciových trzích

Akciové trhy jsou opředeny celou řadou mýtů, z nichž většina jsou skutečně jen mýty.

Mattel se letos potácí v problémech a investoři na to zareagovali více než významně. Akcie firmy letos spadly o 26 % a management nevyužil další šanci na uklidnění investorů. Generální ředitel se sice při tiskové konferenci snažil být optimistický a uvedl řadu faktorů, proč by 2. polovina roku měla být lepší než ta první, nicméně několik faktorů jde proti lepším vyhlídkám.

Management si hodně slibuje od akvizice firmy Mega Brands. Pomoci by také mělo snížení firemních zásob, posílení managementu, odsunutí marketingových výdajů na druhou polovinu roku a přísná kontrola provozních nákladů. Před vánoční sezónou, která bývá pro Mattel naprosto stěžení, plánují vydat inovativní hračky.

Několik faktorů jde proti

Proti tomu jdou ale faktory, které má Mattel jen velmi málo pod kontrolou. Vzhledem ke klesajícímu zájmu o hračky obchody neudržují tak vysoké zásoby. Snižování zásob na skladech bylo intenzivní zejména v první polovině roku a tento faktory by mohl ve druhé polovině odeznít. Management opět zmiňoval konkurenci od nových – elektronických hraček. Mattel tento trend nemůže ignorovat a svoje hračky inovuje, nicméně zatím to evidentně nestačí.

Vypadá to, že stěžení období budou letošní Vánoce. Po mizerném prvním pololetí roku budou investoři s napětím očekávat, jestli druhá polovina roku naznačí udržitelnou změnu trendu. Trpělivost akcionářů není nekonečná.

Autor komentáře je analytikem společnosti Cyrrus.

Další článek


 

 


Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Včera  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Včera  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

Včera  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  5

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

1.  12.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená