FinExpert.e15.cz

Off-line i on-line: Visa je při placení volbou číslo 1

Praha, 30. prosince 2015 

Podle průzkumu agentury Millward Brown, který se zaměřil na to, jak Češi a Slováci vnímají značku Visa v off-line i on-line platebním prostředí, si ji spontánně vybaví 58 procent dotázaných Čechů a 66 procent Slováků. Podpořená znalost pak mezi českými respondenty dosahuje 92 procent, u Slováků dokonce 96 procent.

Jak se platí v kamenných obchodech a jak na internetu?

Na českém trhu bylo dosud vydáno 3,12 milionu a na Slovensku 2,3 milionu bezkontaktních karet Visa. Při nákupu v kamenném obchodě by podle průzkumu celkem 70 procent dotázaných Čechů a 77 procent Slováků preferovalo právě kartu této značky. 

V online prostředí by kartu Visa využilo 60 procent Čechů a 70 procent Slováků. Pokud jde o nákupy v e-shopech, každodenně s ní platí 4 procenta Čechů. Dalších 9 procent ji využije jednou týdně a 15 procent jednou za měsíc. V kamenných obchodech jsou statistiky vyšší. Každý desátý dotázaný Čech platí kartou Visa každý den, 26 procent alespoň jednou týdně a 12 procent jednou za měsíc. Na Slovensku každodenně platí kartou Visa dokonce 16 procent respondentů. 35 procent pak alespoň jednou týdně a dalších 13 procent jednou za měsíc.

„Nákupy v e-shopech zatím počtem ani objemy nedosahují úrovně klasického placení u obchodníků, odtud tedy plynou nižší statistiky. E-commerce je však stále na vzestupu, takže očekáváme, že čísla z on-line prostředí brzy doženou počty off-line prostředí,“ uvedl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Karta je populární především u mladých

Z pohledu demografie je značka Visa nejatraktivnější pro lidi ve věku od 18 do 34 let. Podle Marcela Gajdoše tento trend ve velké míře reflektuje průkopnictví značky Visa v oblasti inovací. „Visa investuje nemalé prostředky do moderních inovačních technologií, které potom ve spolupráci s našimi bankami uvádíme na jednotlivé trhy. V Česku můžeme zmínit spolupráci s Komerční bankou při spuštění mobilních bezkontaktních plateb pomocí cloudového řešení, na Slovensku ve stejné oblasti spolupracujeme s VUB, která bude zároveň vydávat i bezkontaktní nálepky Visa. Všechny tyto novinky oslovují mladou generaci, která má přirozený sklon zkoušet a využívat nové technologie,“ dodává Gajdoš.  

Další článek



Další články

21 důvodů, proč právě teď splachujete peníze do záchodu

21 důvodů, proč právě teď splachujete peníze do záchodu

Stačí jen mírně upravit spotřebitelské návyky.

Před 8 hodinami  |  web Investiční  |  7

Novopečení otcové budou mít od příštího roku nárok na týden placeného volna

Novopečení otcové budou mít od příštího roku nárok na týden placeného volna

Sněmovna schválila týdenní dovolenou pro otce, kterým se narodilo dítě. Tato novela by měla začít platit příští rok od ledna nebo února.

Včera  | 

Daňová sleva na EET v praktických příkladech

Daňová sleva na EET v praktických příkladech

Na slevu na EET mají nárok pouze fyzické osoby, právnické osoby nikoliv.

Včera  |  Gola Petr  |  5

Akční nabídky a asistent na telefonu. Znáte výhody firemních karet Visa?

Akční nabídky a asistent na telefonu. Znáte výhody firemních karet Visa?

(Inzerce) Placení bankovní kartou je už v Česku běžným standardem. Povědomí o firemních kartách a jejich výhodách ale stále není moc rozšířené.

Včera  |  Inzerce

ČSOB rozšíří platební bránu o řešení EET

ČSOB rozšíří platební bránu o řešení EET

Včera  |  Ondráčková Kamila  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Trh práce | Zákoník práce | Hledání práce | Zákony | Vyděláváme | Práce

Práce přesčas: Víte, na co máte nárok a na co si dát pozor?

Počet přesčasových hodin je jasně daný zákonnou úpravou. více