FinExpert.e15.cz

Nemáte práci? 7 kroků, jak to přežít

Nebuďte hledáním práce posedlí a neuzavírejte se před světem.

Chcete-li si zachovat zdravý rozum i v době, kdy nemáte zaměstnání, nebuďte hledáním práce posedlí a neuzavírejte se před světem. Jak se ze ztráty práce nezbláznit? Pomoci by vám mohlo následujících 7 tipů.

1. Přiznejte si to

Netajte před svým okolím, že jste nezaměstnaní. Pokud byste zůstali uvězněni ve výtahu, také byste volali o pomoc. Nikdy nevíte, kdo toto volání zaslechne a nabídne pomoc. Přijít o práci není ostuda, tedy za předpokladu, že se nebudete chovat, jako by se nic nestalo.

2. Buďte vděční

Než začnete pomlouvat svého bývalého zaměstnavatele za to, že dostatečně neocenil váš unikátní talent, zamyslete se. Měli jste práci, která vás bavila, nebo jste za ni aspoň byli rádi. A teď máte pocit, že by snad bylo nejlepší takovou práci nikdy nemít. Nikdy nepodceňujte sílu zoufalství. I špatné zkušenosti jsou k něčemu dobré, můžete se z nich totiž poučit.

3. Vinu shoďte na ně

Rozvázání pracovního poměru není ten správný okamžik na to, abyste se rozloučili submisivně, tedy připustili, že to byla vaše vina. Je to jejich chyba! Tečka. Nepodceňujte se, jste dost dobří a chytří na to, abyste našli štěstí jinde. Když nebudete věřit sami v sebe, kdo jiný by měl?

Vyděláváme | Daně

Zaměstnanci a daně v roce 2016

Výpočet čisté mzdy závisí na více faktorech, nikoliv pouze na sazbách povinných daní.

4. Nedívejte se na čas

Odložte hodinky. Nenastavujte si budík a nikdy se nikoho neptejte na to, kolik je hodin. Není nic nebezpečnějšího pro psychiku nezaměstnaného než sledování času. Říká se, že čím více času máte, tím méně toho uděláte, a jakmile se budete cítit neproduktivní, půjde to s vámi ještě rychleji od desíti k pěti. A čím méně uděláte, tím do hlubší deprese upadnete. Je to začarovaný kruh.

5. Pořiďte si zvíře

Nic nepomůže odbourat stres lépe než zvíře, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Navíc se budete alespoň chvíli starat o někoho jiného a přestanete se pitvat ve svých myšlenkách.

6. Zlepšete si kondici

Nemusíte začít dřít jako vrcholoví sportovci, jen buďte aktivnější. Oprašte kolo, začněte běhat nebo hrát s přáteli fotbal. Už se stejně nemůžete vymlouvat, že nemáte čas. Tak do toho! Pohyb je pozitivní pro tělo i ducha.

7. Chystám se ...

Nikdy neříkejte, že se něco chystáte dělat. Je to recept na prokrastinaci a životní katastrofu. Používejte raději frázi „právě jsem začal“.

Zdroj: MarketWatch, článek vyšel na www.investicniweb.cz

Další článek


 

 


Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Včera  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Včera  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

Včera  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  2

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

1.  12.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená