FinExpert.e15.cz

Nejsme hloupí. E-shop si umíme vybrat

Preferujeme kvalitní e-shop s rozumnými cenami nebo nejlevnější možnou variantu s rizikem? Češi používají nejnižší cenu jako výchozí bod svého nákupu na e-shopu, nakonec to ale není rozhodující. Před nákupem přes internet si o obchodě zjistíme více informací a zvolíme ten, který nám zaručí jistotu dodání kvalitního zboží. To vyplynulo z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

„Přibližně čtvrtina nakupujících se při výběru internetového obchodu pro nákup zboží podívá nejdříve do několika různých e-shopů a mezi nimi volí nejvýhodnější nabídku. Druhá čtvrtina vyhledá ve srovnávači nejlevnějšího prodejce a následně se snaží zjistit co nejvíce informací, podle kterých se rozhodne, zda nákup opravdu uskuteční,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Práce | Daně | Srovnání

Zdanění práce je v ČR vysoké, dle OECD jako ve Švédsku

„Dalších 20 % jde rovnou do e-shopu, se kterým má dobrou zkušenost a nakoupí v něm. To vnímám jako velmi dobrou zprávu pro obchodníky – zákazníci se v případě pozitivních zkušeností s nákupem znovu vrátí. 14 % pak volí podle uživatelských recenzí internetových obchodů,“ doplňuje Vetyška.

Vše se ale odvíjí od druhu kupovaného zboží. Pokud nakupujeme počítače, bílou a černou elektroniku, tak je pro 30 % z nás prvním faktorem nízká cena. Ověřený obchod volí 15 % dotazovaných. V případě bot a oblečení je rozhodující dobrá zkušenost. Do oblíbených e-shopů se vrací 27 % nakupujících, podle ceny hledá 18 %.

Prohlédneme si zboží nejdříve v kamenných obchodech?

Stále více věříme e-shopům. V roce 2012 si zboží v kamenném obchodě nejdříve vyzkoušelo a následně objednalo na e-shopu 66 % lidí, v roce 2015 už to bylo jen 53 %.                                                      

„Zákazníci i ve výsledku našeho průzkumu potvrdili, že českým internetovým obchodům důvěřují. Stále více se řídí pozitivní zkušeností či kladnými uživatelskými recenzemi. Samozřejmě, vždy se ohlíží také na cenu. Zcela rozhodující ale není. Tento trend tak jen potvrzuje rekordní výsledky české e-komerce v uplynulém roce,“ uzavírá Jan Vetyška.

Další článek


 

 


Další články

Jak šetřit v domácnosti? Odmražením lednice snížíte účty

Jak šetřit v domácnosti? Odmražením lednice snížíte účty

Co dělat v kuchyni jinak, aby se účet za energie snížil?

Před 3 hodinami  |  Ondráčková Kamila  |  2

Chcete tu práci? Zakončete pohovor takhle!

Chcete tu práci? Zakončete pohovor takhle!

HR manažeři pokládají na konci pohovoru jednu typickou otázku.

21.  7.  2016  |  web Investiční  |  7

Případů padělání bankovek a mincí přibylo

Případů padělání bankovek a mincí přibylo

29.  7.  2016  |  Rybová Romana
Nevíte si rady? Pomůže vám Slovník sociálního zabezpečení

Nevíte si rady? Pomůže vám Slovník sociálního zabezpečení

29.  7.  2016  |  Pospíšil Aleš
Hypotéky: červen byl rekordní

Hypotéky: červen byl rekordní

29.  7.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Nejčastější podvodné věty podomních prodejců

Nejčastější podvodné věty podomních prodejců

Jak se bránit lživým taktikám podomních prodejců? více

EuroEUREUR27.030 Kč-0.055 %
Americký dolarUSDUSD24.324 Kč-0.238 %
Britská libraGBPGBP32.014 Kč-0.275 %
Japonský jenJPYJPY23.533 Kč1.045 %
Chorvatská kunaHRKHRK3.610 Kč-0.083 %
více...
PX883.050-0.47 %
CETV56.200-0.97 %
ČEZ457.700-2.41 %
Erste Bank643.6001.32 %
Fortuna89.8501.01 %
více...
Meziroční změna HDP4,50%3Q / 15
Míra nezaměstnanosti6,40%k 1. 1. 16
Meziroční inflace0,60%k 1. 1. 16
Průměrná hrubá mzda26 072 Kč3Q / 15
Meziroční růst průmyslu-1,70%k 1. 12. 15
více