FinExpert.e15.cz

Máte nápad a jste bez peněz? Zkuste crowdfunding

Máte dobrý nápad, ale nemáte peníze na jeho realizaci? A co takhle zkusit crowdfunding?

V crowdfundingu jde o hromadné financování jednotlivých projektů fanoušky. Tvůrce zveřejnění projekt a svou vizi na specializovaném webu, vytvoří k němu prezentaci a snaží se zaujmout fanoušky, kteří portály tohoto typu hojně navštěvují. Podle odborníků byl první projekt tohoto typu sbírka peněz na české Národní divadlo.

Jak to funguje? 

Zájemce si vybere crowdfundingový portál, kde svůj nápad bude prezentovat a zaregistruje se. Vytvoří nápaditou prezentaci svého projektu, stanoví si cílovou částku a dobu, za kterou se částka musí vybrat. Pak se dál věnuje svému projetku a propagaci – založí si blog, informuje o něm svou rodinu, přátele, kolegy, tradiční média, sdílí projekt na sociálních sítích. Přispěvatelem může být kdokoliv.

Rozhodnete-li se na projekt přispět, vyberete si podle výše příspěvku odměnu, kterou dostanete, když projekt uspěje. A projekt je úspěšný tehdy, když se ve stanovené lhůtě vybere předem určená částka. Přispívat můžete i bez nároku na odměnu, jen pro dobrý pocit. Délka sbírky většinou nepřesáhne 45 dní, což dává fanouškům jistotu, že na podpořený projekt nebudou čekat nesmyslně dlouho. Není výjimkou, že se věnovaných financí sejde mnohem více, než bylo požadováno. Po úspěšném ukončení sbírky se žadatel pustí do realizace svého projektu.

Bydlíme | Šetříme | Aktuálně | Zákony

Dotaci na zateplení můžete získat do konce roku

Dotace na zateplení budou ukončeny až koncem letošního roku.

V případě, že žadatel s projektem neuspěje a požadovaná požadovaná částka se nevybere, vrátí provozovatel portálu vybrané peníze přispěvatelům zpět. Žadatel je tak motivován nastavit si reálné cíle.

Financování kreativních projektů

Touto kampaní lze financovat nové myšlenky s kreativními záměry jako například vydávání knih nebo hudebních alb, natáčení filmů, výroba inovativních nebo designových produktů, vývoj softwaru, mobilních aplikací nebo třeba módu a umění. Není možné žádat o finacování neuskutečnitelných, nezákonných a jinak nevhodných projektů.

Crowdfundingová kampaň může být velmi úspěšná. Příkladem z poslední doby je mladá cestovatelka Dominika Gawliczková. O svých zážitcích z cest psala na facebooku a fanoušci ji přesvědčili, aby je vydala knižně. Rozhodla se, že zkusí crowdfunding a v případě úspěchu chtěla  výtěžkem z vydané knihy financovat další cestu. Pomocí sbírky na crowdfundingovém webu vybrala pětinásobek toho, co měla v úmyslu.

Další článek


 

 


Další články

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Nejčastější podvodné věty podomních prodejců

Nejčastější podvodné věty podomních prodejců

Jak se bránit lživým taktikám podomních prodejců? více

EuroEUREUR27.030 Kč-0.055 %
Americký dolarUSDUSD24.324 Kč-0.238 %
Britská libraGBPGBP32.014 Kč-0.275 %
Japonský jenJPYJPY23.533 Kč1.045 %
Chorvatská kunaHRKHRK3.610 Kč-0.083 %
více...
PX883.050-0.47 %
CETV56.200-0.97 %
ČEZ457.700-2.41 %
Erste Bank643.6001.32 %
Fortuna89.8501.01 %
více...
Meziroční změna HDP4,50%3Q / 15
Míra nezaměstnanosti6,40%k 1. 1. 16
Meziroční inflace0,60%k 1. 1. 16
Průměrná hrubá mzda26 072 Kč3Q / 15
Meziroční růst průmyslu-1,70%k 1. 12. 15
více