FinExpert.e15.cz

Lednové nákupy v e-shopech by se mohly meziročně zvednout až o 20 %

Brno 25. ledna 2016

Počet odeslaných informačních SMS prostřednictvím brány neoGate  v prvních třech týdnech nového roku potvrzuje trend, který subjekty v e-commerce očekávaly. Lidé nechali řadu internetových nákupů až na rok 2016. Novoroční nákupy se tak vezou na letošní vlně rekordního nárůstu vánočních nákupů v českých e-shopech.

Vypovídají o tom statistiky společnosti Neogenia, která se specializuje na komunikaci v e-commerce. Podle její SMS brány neoGate, přes kterou e-shopy rozesílají obchodní a notifikační SMS zprávy, byla meziroční pozitivní změna zaznamenána u většiny segmentů služeb a zboží a růst aktuálně dosahuje téměř 20 %.

„Dle počtu odeslaných SMS se velká část obchodníků zaměřila přímo na zákazníky, kteří s nákupem čekali až na novoroční výprodeje. To naznačuje, že oproti loňskému roku vzrůstá význam novoročních kampaní, kam se alokuje stále větší podíl zimní kupní síly. Jde o jedno z mála období celého roku, kdy je český zákazník tolerantní vůči akvizičním slevovým kampaním. Tato chuť utrácet by na základě poznatků z loňského roku mohla pokračovat až zhruba do poloviny února,“ komentoval vývoj Ondřej Švrček, CEO Neogenia.

Celkem tři růstové vlny

Zatímco první vrchol pomalu končí, další brzy přijde. E-shopy se totiž teprve nyní začnou připravovat na další vlnu slev, která má pomoci uvolnit sklady pro nové zboží. Následující zlevnění by dle očekávání mělo znamenat i výraznější propad cen u sezónního zboží a také u toho, které je nahrazováno novými produkty. Následovat budou letní sezónní kampaně a poslední vlnou potom budou ke konci roku 2016 opět předvánoční nákupy.

Celý e-commerce trh v roce 2016 poroste o více jak 18 % a očekává se, že na konci roku by měl atakovat hranici 100 miliard korun. Většinu z toho si ukousnou velcí hráči, ale i ty menší mají velkou šanci zaujmout trh. „Letos opět očekáváme růst významu zákaznické péče a přesného cílení. I z toho důvodu stoupá důležitost kvalitně navržené přímé komunikace. E-shopy budou kromě e-mailingů stále více zařazovat i další kanály – očekáváme jak posílení SMS zpráv, tak první kampaně uskutečněné s pomocí automatických hlasových zpráv, které jsou v e-commerce novým trendem,“ dodal Ondřej Švrček.

Další článek



Další články

Banka vám může zrušit účet ani nemrknete

Banka vám může zrušit účet ani nemrknete

Banka vám buď může dát výpověď, nebo může odstoupit od smlouvy.

Před 1 hodinou  |  Rybová Romana

Equa je poprvé v zisku, banka loni vydělala přes sto milionů korun

Equa je poprvé v zisku, banka loni vydělala přes sto milionů korun

Včera  |  Pospíšil Aleš
Pět věcí, které vás překvapí při startu podnikání

Pět věcí, které vás překvapí při startu podnikání

Najednou nemůžete počítat s žádnou pracovní dobou...

Včera  |  Štarková Petra  |  4

Air Bank: Pozor na lyžích a žádnej alkohol. Aneb nepodceňujte cestoví pojištění

Air Bank: Pozor na lyžích a žádnej alkohol. Aneb nepodceňujte cestoví pojištění

21.  2.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  2
Spoření pro děti: Jak a kolik?

Spoření pro děti: Jak a kolik?

Jak a kolik spořit dětem, abychom jim v budoucnu finančně ulehčili start do samostatného života.

21.  2.  2017  |  Cibulka Michal  |  7

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená