FinExpert.e15.cz

Lednové nákupy v e-shopech by se mohly meziročně zvednout až o 20 %

Brno 25. ledna 2016

Počet odeslaných informačních SMS prostřednictvím brány neoGate  v prvních třech týdnech nového roku potvrzuje trend, který subjekty v e-commerce očekávaly. Lidé nechali řadu internetových nákupů až na rok 2016. Novoroční nákupy se tak vezou na letošní vlně rekordního nárůstu vánočních nákupů v českých e-shopech.

Vypovídají o tom statistiky společnosti Neogenia, která se specializuje na komunikaci v e-commerce. Podle její SMS brány neoGate, přes kterou e-shopy rozesílají obchodní a notifikační SMS zprávy, byla meziroční pozitivní změna zaznamenána u většiny segmentů služeb a zboží a růst aktuálně dosahuje téměř 20 %.

„Dle počtu odeslaných SMS se velká část obchodníků zaměřila přímo na zákazníky, kteří s nákupem čekali až na novoroční výprodeje. To naznačuje, že oproti loňskému roku vzrůstá význam novoročních kampaní, kam se alokuje stále větší podíl zimní kupní síly. Jde o jedno z mála období celého roku, kdy je český zákazník tolerantní vůči akvizičním slevovým kampaním. Tato chuť utrácet by na základě poznatků z loňského roku mohla pokračovat až zhruba do poloviny února,“ komentoval vývoj Ondřej Švrček, CEO Neogenia.

Celkem tři růstové vlny

Zatímco první vrchol pomalu končí, další brzy přijde. E-shopy se totiž teprve nyní začnou připravovat na další vlnu slev, která má pomoci uvolnit sklady pro nové zboží. Následující zlevnění by dle očekávání mělo znamenat i výraznější propad cen u sezónního zboží a také u toho, které je nahrazováno novými produkty. Následovat budou letní sezónní kampaně a poslední vlnou potom budou ke konci roku 2016 opět předvánoční nákupy.

Celý e-commerce trh v roce 2016 poroste o více jak 18 % a očekává se, že na konci roku by měl atakovat hranici 100 miliard korun. Většinu z toho si ukousnou velcí hráči, ale i ty menší mají velkou šanci zaujmout trh. „Letos opět očekáváme růst významu zákaznické péče a přesného cílení. I z toho důvodu stoupá důležitost kvalitně navržené přímé komunikace. E-shopy budou kromě e-mailingů stále více zařazovat i další kanály – očekáváme jak posílení SMS zpráv, tak první kampaně uskutečněné s pomocí automatických hlasových zpráv, které jsou v e-commerce novým trendem,“ dodal Ondřej Švrček.

Další článek



Další články

Vztahy na pracovišti: Kde to v práci nejvíce „skřípe“?

Vztahy na pracovišti: Kde to v práci nejvíce „skřípe“?

Často se v práci potkáváme se situacemi, ve kterých nám je těžko.

Před 3 hodinami  |  Medlíková Olga  |  2

Chcete ušetřit za benzín? Tak těmto mýtům nevěřte

Chcete ušetřit za benzín? Tak těmto mýtům nevěřte

Seznamte se s nejčastějšími mýty okolo spotřeby paliva.

Před 8 hodinami  |  web Investiční  |  57

Za dovolenou si nejspíš připlatíme

Za dovolenou si nejspíš připlatíme

Před 10 hodinami  |  Rybová Romana  |  2
Máte děti? Využijte těchto slev

Máte děti? Využijte těchto slev

Pokud si vyjede čtyřčlenná rodinka na výlet, nemalé výdaje dá už na počátku cesty...

Před 18 hodinami  |  Rybová Romana

Ženy musí pracovat 14,5 měsíců, aby svými platy dohnaly muže

Ženy musí pracovat 14,5 měsíců, aby svými platy dohnaly muže

Včera  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Práce na dohodu | Daňové přiznání | Daně | Aktuálně | Vyděláváme

Vrácení daně z dohod o provedení práce je jednodušší

Pro vrácení srážkové daně je nutno podat daňové přiznání více