FinExpert.e15.cz

Které banky jsou nejvstřícnější?

Banky se zlepšují v přístupu ke svým klientům a v informovanosti svých pracovníků. Bankovní instituce však mají nevyrovnanou kvalitu. V porovnání s minulým rokem se téměř u všech kvalita změnila. To vše vyplývá z testování bank realizovaného v průběhu července analytickou agenturou Datank. A to v rámci výzkumu Nejlepší banka 2015 a Nejlepší pojišťovna 2015. 

Pokud chceme nominovat vítěze, patří mezi ně Equa bank, Era Poštovní spořitelna a Sberbank. Testování probíhalo tak, že banku či pojišťovnu navštívil „falešný“ klient (pracovník Datanku). A právě u jmenovaných bank se setkal s největší vstřícností, získal nejúplnější informace o produktu. Nejvstřícnější bankéři byli objeveni v Equa bank. Hned za Equa bank byla Sberbank, Wüstenrot hypoteční banka. Co se týče kvality, komplexnosti a profesionality podaných informací na nejvyšší stupínek vyšplhala Era Poštovní spořitelna, v závěsu za ní opět Equa bank, Sberbank a Česká spořitelna.   

Aktuálně | Fio banka | Debetní karty

Fio banka se zařadila mezi střední banky a chystá NFC karty v mobilu

V časovém horizontu se bankéři v přístupu ke svým klientům celkově zlepšují. V letošním roce získaly banky v průměru 20,3 bodů z celkového počtu 30. Loni to bylo 19 bodů. Rozdíl v kvalitě obsluhy mezi jednotlivými bankami je ale poměrně velký. Mezi nejlepší a nejhůř hodnocenou bankou je 15 bodový rozdíl, tedy celá polovina možných bodů. Problém je ale v tom, že banky nejsou schopné poskytovat tuto kvalitu dlouhodoběji. Svědčí o tom skutečnost, že jedinou bankou, která se v loňském i letošním roce umístila v první trojce v oblasti vstřícnosti nebo kvality informací, byla pouze značka Era. 

Zlepšení oproti loňskému roku

V letošním roce se banky zlepšily v komunikaci s klienty, oproti loňskému roku mnohem častěji nabízely další schůzku, častěji se klienta dotazovaly, zda všemu rozumí, na konci rozhovoru vše stručně shrnuly. Dále si pracovníci banky své klienty předcházeli tím, že jim nabízeli kávu, vodu nebo čaj. Takto v letošním roce zahajují návštěvu v Air Bank, Equa bank, Sberbank a Wüstenrot hypoteční bance. V roce 2014 nápoje nabízela pouze Air Bank.

Banky však šetří na tištěných informacích. Jejich pracovníci by měli při mluveném projevu vše zvýrazňovat i v tištěném textu, což dělají pouze v pěti bankovních institucích.

Další článek


 

celkem 5 komentářů

Nejnovější komentáře

To už je na zákazníkovi, jestli svěří peníze rusákov...
Karel
21. 8. 2015, 18:49
To není sovětská banka ale česká banka, která má zah...
As
21. 8. 2015, 11:14
Záleží na tom, co se za tu vstřícnost považuje. Zde ...
Karel
20. 8. 2015, 17:35
Do "sovětské" banky bych tedy nedal ni jedinou kopěj...
Neznaboh
20. 8. 2015, 17:02
Nevstricnejsi je jednoznacne <a rel="nofollow" hr...
Kverulant
20. 8. 2015, 15:24

Další články

Změna insolvenčního zákona?

Změna insolvenčního zákona?

Před 6 hodinami  |  Rybová Romana
Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Před 8 hodinami  |  Fórum FinExpert.cz
Air Bank už má 50 bezkontaktních bankomatů, během podzimu jich bude přes 120

Air Bank už má 50 bezkontaktních bankomatů, během podzimu jich bude přes 120

Před 10 hodinami  |  Ondráčková Kamila
Povinné ručení: málo jezdíte, méně zaplatíte?

Povinné ručení: málo jezdíte, méně zaplatíte?

Před 12 hodinami  |  Rybová Romana  |  3
Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle dosaženého hrubého zisku v předchozím období.

Před 20 hodinami  |  Gola Petr

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Živnostníci | Daně | Podnikání | Sociální pojištění | OSVČ | Vyděláváme

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle dosaženého hrubého zisku v předchozím období. více