FinExpert.e15.cz

Komentář: Pojištění neznamená bezpečí

Pojištění je podle reklam stoprocentním řešením, které zajistí rodinnou pohodu.

Na každém kroku narážíme na reklamy, které nás přesvědčují o tom, že svět kolem nás je daleko nebezpečnější, než si vůbec dokážeme představit. Ujišťují nás, že v případě nehody se naše rodina zcela zhroutí. Stoprocentním řešením, které zajistí rodinnou pohodu, je podle nich pojištění. Avšak pozor, pojištění není synonymem slova bezpečí!

Pojištění  ≠ bezpečí

Jako první si musíme uvědomit, že pojištění funguje velmi jednoduše: platím pojišťovně, aby za mě převzala riziko. Čím větší je šance, že riziko nastane, tím víc musím pojišťovně zaplatit. Pokud tedy platím málo peněz, je zřejmé, že moje pojistná ochrana je velmi nízká. Bohužel nás při uzavírání pojištění mnohokrát zajímá právě cena. Máme pak levné pojištění, které nám dodává falešný pocit bezpečí.

Falešný pocit bezpečí

Jedním z nešvarů, kterého se majitelé pojištění při uzavírání smluv dopouští, je uzavírání limitované ochrany s cílem úspory. Mnoho lidí se spálilo při povodních v roce 2013. Finanční krize a nedostatek financí se přenesl do rodinných rozpočtů – šetřilo se, kde se dalo. Nabídka pojištění nemovitosti, která nekryje pojištěného pro případ povodní, je výrazně levnější. Úspora může dosáhnout i několika tisíc korun ročně. Ale škody po povodních, ty byly v řádech stovek tisíc i milionů korun.

Namísto pojištění úmrtí z jakýchkoliv příčin uzavírají klienti levnější variantu – pojištění úmrtí úrazem. Tato ochrana je sice výrazně levnější, avšak má takové pojištění smysl? Dejme si příklad. Viděli jste reklamu, která slibovala zabezpečení rodiny. Sice jste ji zabezpečili, ale pouze pro jeden z mnoha případů. V úplném bezpečí stále není.

V roce 2012 vnější příčiny způsobily pouze 7,4 % úmrtí u mužů a 3,5 % úmrtí u žen. Spoléhat se na takovou pojistnou ochranu znamená spoléhat se na štěstí. To je samo o sobě obrovský risk. Risk, který si většina z nás jednoduše nemůže dovolit kvůli rodině a závazkům. Proto postupujme při uzavírání pojištění obezřetně a rozumně – jde tu přece nejen o nás, ale i o naše blízké.

Autorka pracuje ve společnosti Cefig.

Další článek


 

 


Další články

5 tipů, jak se odlišit od konkurence

5 tipů, jak se odlišit od konkurence

Základem úspěšného podnikání je najít takové služby či produkt, který v oblasti, ve které působíte, schází.

Před 1 hodinou  |  Výborná Klára

Americký dolar by měl stát jen 15 Kč, říká Big Mac index

Americký dolar by měl stát jen 15 Kč, říká Big Mac index

Před 3 hodinami  |  Pospíšil Aleš
Na dovolené platíme kartou. Chorvatské kuny máme ale stále v oblibě

Na dovolené platíme kartou. Chorvatské kuny máme ale stále v oblibě

Před 5 hodinami  |  Rybová Romana
Jak si založit fungující e-shop?

Jak si založit fungující e-shop?

Nejdříve je nutné vědět, co chceme nabízet. A je dobré znát zboží, které chceme prodávat.

Před 13 hodinami  |  Rybová Romana

Chystáte se na dovolenou? Kde je to podle vás bezpečné? [fórum]

Chystáte se na dovolenou? Kde je to podle vás bezpečné? [fórum]

Včera  |  Fórum FinExpert.cz

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Z dlouhé chvíle... Zkoukněte, na čem můžete ušetřit

Z dlouhé chvíle... Zkoukněte, na čem můžete ušetřit

Se smartphonem v kapse můžete ušetřit prakticky na všem. více

EuroEUREUR27.025 Kč0 %
Americký dolarUSDUSD24.535 Kč0.02 %
Britská libraGBPGBP32.127 Kč-0.641 %
Japonský jenJPYJPY23.123 Kč0.164 %
Chorvatská kunaHRKHRK3.611 Kč0.028 %
více...
PX896.0000.52 %
CETV55.5000.91 %
ČEZ464.0000.91 %
Erste Bank649.000-0.76 %
Fortuna89.5000.56 %
více...
Meziroční změna HDP4,50%3Q / 15
Míra nezaměstnanosti6,40%k 1. 1. 16
Meziroční inflace0,60%k 1. 1. 16
Průměrná hrubá mzda26 072 Kč3Q / 15
Meziroční růst průmyslu-1,70%k 1. 12. 15
více