FinExpert.e15.cz

Jak se změnil trh s diamanty s nástupem generace “millennials”?

Na koncovém trhu s diamanty hrají čím dál tím větší roli tzv. millennials, tedy lidé narození mezi roky 1980 až 1999. Je to generace třicátníků, kteří již delší dobu vydělávají a mohou si dovolit pořídit šperky nebo luxusní hodinky. Navíc v tomto věku nejčastěji vstupují do manželství, tedy vybírají zásnubní a snubní šperky. Podle názoru obchodníků většinu zákazníků z této generace zajímá kvalita kamene více než jeho velikost a jsou ochotni utratit i větší sumu peněz za to, co opravdu chtějí. Problémem může být jejich představa o ceně, kterou si vytvářejí na základě cen u internetových prodejců. 

Samotné koupi předchází důkladný průzkum na internetu, který trvá třeba dva až tři měsíce, než přichází s víceméně jasnou představou do showroomu. Prodejci se jednoznačně shodují na tom, že nyní jsou zákazníci mnohem více informovaní a mají jasnější představu, co by v butiku chtěli dostat, než před třiceti lety, kdy nakupovala generace jejich rodičů. Často také chtějí upravit design šperku podle svého návrhu a při výběru zásnubního prstenu nezřídka asistuje žena, která prsten od svého nastávajícího dostane. Millennials také zajímá vztah k životnímu prostředí a lidským právům. Kameny se sociálním přesahem v této cílové skupině najdou své kupce i přes vyšší cenu. 

„Co je charakteristické pro millennials je jejich finanční gramotnost. Chtějí diverzifikovat majetek a část peněz vkládají do komodit. U investice do diamantu to je kromě velkého zhodnocení v čase i emoční záležitost či touha založit rodinnou tradici,“ říká Luboš Říha, prezident DIC, a dodává: „Ale jsou i tací, co ještě tolik na zajištění své rodiny nemyslí a poptávají investiční diamanty především na spekulace.“

„Ze zkušenosti našich obchodníků se poptávají spíše menší investiční diamanty do jednoho, maximálně dvou karátů. Investoři chtějí mít ve svém portfoliu raději více menších a kvalitních kamenů, než jeden velký. Takto sestavené portfolio je více likvidní. Kdyby nastala situace, kdy musí kámen prodat, je škoda přicházet o peníze prodejem velkého kamene, který umí v čase udělat krásná procenta,“ doplňuje Říha. „Obecně se dá říci, že současným trendem je preference kvality kamene před jeho velikostí. Naši zákazníci chtějí co nejkvalitnější kameny dle barvy, čistoty, bez fluorescence, v ideal cut atd.,“ uzavírá. 

Jak tuto generaci ještě více nadchnout pro diamanty? Dnešní třicátníky, na rozdíl od předcházejících generací, které vnímaly diamant jako symbol bohatství, nelákají „věci“, ale „příběhy“. Proto se musí změnit i marketingová komunikace. To si dobře uvědomuje The Diamond Producers Association (DPA), která bude na millennials cílit novou kampaní se sloganem „Real is Rare, Real is a Diamond“. Obecně marketing musí být více informativní než přímo zaměřený na produkt a vycházet ze silných příběhů a té správné image značky. Kromě náplně kampaně jsou důležité i použité kanály pro přenos sdělení.

Sociální sítě a spolupráce s blogy jsou pro prodejce diamantových šperků v komunikaci k millennials klíčové. Dle ankety Rapaport Magazine mezi prodejci v USA jasně vyplývá, že ke komunikaci používají převážně Facebook, Instagram a Pinterest, přes které postují lifestylové obrázky s jejich produkty. Zároveň se zákazníky sdílejí aktuální dění a jejich postřehy nebo události. 

Další článek



Další články

Tipy: Co můžete udělat pro vyšší pracovní výkon

Tipy: Co můžete udělat pro vyšší pracovní výkon

Nastavte správně svůj pracovní výkon. Přinášíme pár tipů.

Před 9 hodinami  |  Štarková Petra

4 z 10 Čechů se chystá na lyže, podceňují cestovní pojištění

4 z 10 Čechů se chystá na lyže, podceňují cestovní pojištění

Před 12 hodinami  |  Pospíšil Aleš
Třetina hospod zvolila nevhodnou EET pokladnu, budou ji muset vyměnit

Třetina hospod zvolila nevhodnou EET pokladnu, budou ji muset vyměnit

Před 14 hodinami  |  Pospíšil Aleš  |  2
Uplatnění školkovného v praktických příkladech

Uplatnění školkovného v praktických příkladech

Za rok 2016 je možné uplatnit daňovou slevu až 9 900 Kč na každé dítě.

Před 19 hodinami  |  Gola Petr  |  2

Pět tipů: Co můžete udělat pro svůj osobní rozvoj

Pět tipů: Co můžete udělat pro svůj osobní rozvoj

Dosáhli jste ve svém životě určité úrovně a přemýšlíte, co a jak dál?

Včera  |  Štarková Petra  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Finanční tipy | Zajímavosti

Co dělat, když máte 5 minut a chytrý telefon

Čas jsou peníze. Skutečně ale využíváte čas efektivně? více