FinExpert.e15.cz

Jak podpořit prodej během letních měsíců

Praha, 15. července 2015

Teplé počasí vytáhne většinu lidí ven, pryč od klávesnic. Pro online obchodníky to i přes vzrůstající podíl nákupů přes mobilní zařízení znamená pokles. V porovnání s prosincem, kdy se prodává nejvíce, je pokles o  32 %, oproti ročnímu průměru to pak dělá  9 %. Přinášíme tři tipy, jak podpořit prodej v těchto měsících.

Pro provozovatele e-shopů znamenají letní měsíce pokles tržeb. Může za to především teplé počasí, kdy lidé tráví více času venku v přírodě a nemají takovou potřebu nakupovat. Nejedná se o dramatický propad, oproti průměrnému měsíci je to o 9 %. „Mnoho e-shopařů využívá toto období k inovaci svého obchodu, potažmo přípravě na předvánoční nápor. Přesto je možné jednoduchými kroky podpořit prodej i přes léto,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Sociální sítě – Především mladší generace je silně napojená na sociální média, kde sdílí svoje zážitky. Proto je dobré využít tyto kanály k občasnému informování o nových produktech a slevách, a to formou kvalitních produktových fotografií nebo slevových kupónů. Je nutné být aktuální a reagovat na komunikaci svých klientů obratem.

Newslettery – Jediné, co lidé vždy stoprocentně kontrolují, i když nebrouzdají po internetu, jsou e-maily. Proto je dobré se připomenout a poslat krátké newslettery, ve kterých mohou e-shopaři nabídnout letní zboží nebo služby. Ideální je informovat také o slevách a novinkách. Přímý e-mailing na všechny kontakty v databázi je spolehlivý nástroj, jak komunikovat se svými zákazníky a informovat je.

Slevy pro každý den – Lidé mají rádi slevy. Proto je vhodné pro ně připravit zajímavé nabídky a soutěže. Ideální je mít tyto akce pravidelně, na denní nebo týdenní bázi. Je samozřejmé toto vše komunikovat na sociálních sítích a zapojit tak své zákazníky.

Důležitá je i vizuální stránka e-shopu. Letní světlé barvy a motivy navodí u zákazníků pocit volna a pohody, což je udrží déle na stránkách internetového obchodu. „Stejně jako kdykoli jindy platí i přes léto pravidlo, že čím více interakce je mezi e-shopem a zákazníkem, tím je větší pravděpodobnost, že si něco koupí,“ připomíná Miroslav Uďan.

Další článek



Další články

Spoření pro děti: Jak a kolik?

Spoření pro děti: Jak a kolik?

Jak a kolik spořit dětem, abychom jim v budoucnu finančně ulehčili start do samostatného života.

Před 3 hodinami  |  Cibulka Michal  |  7

Pozor na zapomenuté kreditní karty

Pozor na zapomenuté kreditní karty

Před 4 hodinami  |  Ondráčková Kamila
5 důvodů, proč máme nízké platy a mzdy

5 důvodů, proč máme nízké platy a mzdy

Kupní síla průměrné mzdy v Česku je na úrovni 59 procent unijního průměru.

Před 13 hodinami  |  Lazarevič Arsen  |  3

Nová kalkulačka: Spočítejte si váš důchod v roce 2017

Nová kalkulačka: Spočítejte si váš důchod v roce 2017

Včera  |  FinExpert.cz
Daňové přiznání podejte do 3. dubna, pozor na povinnost podat elektronicky

Daňové přiznání podejte do 3. dubna, pozor na povinnost podat elektronicky

Včera  |  Pospíšil Aleš

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená