FinExpert.e15.cz

Jak nás ovlivňují reklamy na internetu? Ke koupi motivují polovinu lidí

Polovina lidí do 60 let, kteří nakupují na internetu, si někdy objednala zboží na základě reklamního banneru. Tedy viděla reklamu, poté klikla na odkaz a zboží koupila. 13 procent z nich nakupuje tímto způsobem celkem často. Náchylnější k těmto reklamám jsou ženy. Bannery zabírají především u oblečení, potravin, elektroniky a léků. Vyplývá to z průzkumu banky Cetelem, který zjišťoval nákupní zvyklosti.

Dále z něj například vyplynulo, jak moc důležitá je pro Čechy reputace prodejce. Drtivá většina ji zohledňuje při výběru obchodu a platby za zboží. Téměř polovina se o ni zajímá při každém nákupu. Vůbec si reputaci prodejce nezjišťuje pouhé necelé procento lidí. Především však proto, že již mají s daným prodejcem zkušenost nebo je cena zboží tak nízká, že jim to nestojí za námahu.

Raději dopravu zdarma, než rychlé doručení

Při výběru konkrétního internetového obchodu hraje u Čechů vedle reputace prodejce (93 procent) zásadní roli také cena zboží (97 procent) a šíře sortimentu (94 procent). Dopravu zdarma zohledňuje85 procent stejně jako možnosti platby, které jsou pro lidi důležitější než rychlost doručení (79 procent). Existence dostupného výdejního místa hraje roli u 73 procent respondentů.

Přes internet pak Češi nejčastěji nakupují elekroniku (82 procent), oblečení (73 procent), obuv (37 procent), kabelky a tašky (35 procent), šperky a hodinky (31 procent) či například spodní prádlo (30 procent).

Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Mě reklamy také motivují, jen jaksi asi opačným směr...
Miset
17. 5. 2016, 12:14
Teda taky bych chtěl patřit mezi ty, co uvidí reklam...
Radmen
15. 5. 2016, 10:42

Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

2.  12.  2016  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

2.  12.  2016  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

2.  12.  2016  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

2.  12.  2016  |  Pospíšil Aleš  |  5

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

1.  12.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená